پنج دلیل برای ندیدن انیمه توکیو غول: بازگشت Tokyo Ghoul:re اثری که پستی بلندی‌های بسیاری داشته!

درود بر تمامی دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. با بخشی دیگری از دنیای انیمه در مجله وارونه در خدمت شما هستیم. این‌بار همچون سایر مطالب با عنوان دلایل تماشای فلان انیمه اومدیم. تا دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re رو خدمتتون تحویل بدیم. چون کسانی که انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul رو تماشا کردن. احتمالاً بخوان برای ادامه این سری به Tokyo Ghoul:re مراجعه کنند. اما واقعاً کار درستی است؟

وقتی صحبت از دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re پیش میاد. چه اونایی که کامل و فقط انیمه Tokyo Ghoul رو دیدن. چه اونایی که مانگا خون هستند. هردو گروه به اتفاق دلایل محکمی برای تماشا نکردن انیمه توکیو غول: بازگشت Tokyo Ghoul:re دارند. البته تعدادی هم هستند که این فصل رو فصل خوبی می‌دونند. اما ما کلیت رو در نظر می‌گیریم.


پیش از پاسخ به این سوال که چرا باید انیمه Tokyo Ghoul:re را تماشا نکرد؟ مطالب زیر مفید است.


Tokyo Ghoul:re

دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re

کارگردان: Toshinori Watanabe
نویسنده: Chūji Mikasano
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Sui Ishida
موسیقی: Yutaka Yamada
استودیو: Pierrot Plus ,Studio Pierrot
ژانرها: اکشن، درام، روان‌‌‌شناختی، فراطبیعی، معمایی، ترسناک، سینن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul ابتدا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در دو فصل پخش شد. داستان این اثر تاریک Dark از مانگایی با همین نام الهام گرفته شده است. و هنگامی که انیمه شد، به دلیل طراحی‌ها، انیمیت، داستان و مبارزاتی که داشت. بسیار در بین مخاطبان معروف شد. نوع داستان که نبرد غول‌های آدم‌خوار و انسان‌ها رو به همراه پسری نیمه انسان نیمه غول در این بین به تصویر می‌کشد. تک است. نکته اما اینجاست که داستان کاملاً بر اساس مانگا داستان پیش نمی‌رود. اما کاملاً هم دور از مانگا نیست.

یعنی داستان در فصل اول همان داستان مانگاست.‌ تنها خلاصه نویسی شده است و مواردی همچون داستان‌های فرعی یا تعدادی از شخصیت‌ها حذف شدند. در فصل دوم نیز داستان با اینکه مشترکاتی با مانگا در کلیت دارد.‌ اما مسیر متفاوتی را طی می‌کند. مسیری که بیشتر آن‌هایی که انیمه رو دیدند، تحسین‌ش می‌کنن. همزمان بیشتر آن‌هایی که مانگا را خوانده‌اند. آن را ضعیف می‌دانند. و معتقدند باید پس از فصل اول ادامه داستان را در مانگا مشاهده کرد.

وقتی خبر از فصل سوم Tokyo Ghoul شد. گروه اول امیدوار بود که دوباره با همان سبک فصل دوم مواجه شوند. گروه دوم نیز انتظار ساخت دوباره انیمه از فصل دوم را می‌کشیدند. اما استودیو Pierrot به هردو گروه خیانت کرد. به طوری که با اینکه سبک و داستان فصل دوم ادامه پیدا نکرد. اما انیمه از ادامه فصل دوم شروع می‌شود. بدتر این که که انگار نه انگار داستان به نسبت مانگا در فصل دوم تغییر داشته. در ادامه دقیق‌تر صحبت می‌کنیم.


نکاتی که علاوه بر دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re داستانی که به یغما رفت بهتره در تمام مطالب مجله وارونه به خاطر داشته باشید.

۱_ در صورت علاقه، شما می‌توانید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و دنبالش کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

۲_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی! و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید. تا مجبور نشیم با شما و خودمون برخورد کنیم.

۳_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن کلیه نکات بالا، بدون معطلی بریم سراغ دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re داستانی که به یغما رفت


داستان انیمه توکیو غول:بازگشت Tokyo Ghoul:re

دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re

همون‌طور که در بالا اشاره کردیم. داستان Tokyo Ghoul:re در ادامه راه Tokyo Ghoul √A بود. اما انگار جاده فرعی بود. خوب یعنی چی؟ به طور دقیق‌تر عوامل داستانی که در Tokyo Ghoul و Tokyo Ghoul √A حذف شده بودند. در Tokyo Ghoul:re فرض می‌شد که حذف نشده بود. انگار که مسیر فصل دوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul کاملاً نادیده گرفته شده بود. مخاطب هم این وسط گیج می‌ماند. در نهایت هم به چیزی که از Tokyo Ghoul √A انتظار آن را می‌کشد، نمی‌رسد.

احتمالاً با خودتون می‌گید براساس مانگا شده! پس خوبه! ولی مشکل این‌جاست که با اینکه براساس مانگا پیش می‌رود. اما خلاصه نویسی هنوز هم ادامه دارد. مخصوصا در جذاب‌ترین صحنه‌های Tokyo Ghoul! و هنگامی که کلی سوال در ذهن مخاطب است. در فصل اول و دوم خلاصه نویسی و حذفیات طوری بود. که داستان جذابیت خودش رو داشته باشد. مخاطب اون رو بفهمه! باهاش ارتباط برقرار کنه.

اما در فصل سوم انیمه Tokyo Ghoul چیزی حذف کامل نمیشد. ولی خلاصه بود، این داستان! مثلاً شخصیتها همه در داستان حضور داشتند. اما در مورد هیچکدام توضیح داده نمی‌شد. در مورد اتفاقات توضیح داده نمی‌شد. اما برعکس فصل دوم توکیو غول Tokyo Ghoul مخاطب به شدت به توضیحات و پر کردن فضای داستانی نیاز داشت. ولی این نیاز برطرف نشد. حتی پایان باز و زیبای Tokyo Ghoul √A را خراب کرد.


افت در طراحی انیمه توکیو غول:بازگشت Tokyo Ghoul:re

دومین ایراد توکیو غول بازگشت Tokyo Ghoul re نسبت به دو فصل قبلی Tokyo Ghoul افت شدید در طراحی‌ها بود. گرچه گاهی خوب بود، ولی در کل بازنده میدان نسبت به Tokyo Ghoul بود. چراکه انگار کلیت شخصیت‌ها تغییر کرده بودند. شب‌های به یادماندنی Tokyo Ghoul که انگار همیشه مهتابی است. در اینجا آنقدر تاریک می‌شود که دیدن سخت می‌شود.

گاهی مواقع حتی طراحی شخصیت‌ها به نظر کج یا بد می‌رسد. اما بزرگ‌ترین ضعف به نسبت Tokyo Ghoul عدم انعطاف پذیری طراحی‌هاست. انگار همه چی خشک و بی‌جان شده است. سلاح‌ها و کاگونه‌ها هم بماند که جذابیت کم‌تر و به همراه عدم خلاقیت را در خود دارند. مثل لحظه به کار افتادنشان که در سری اصلی، مخاطب می‌توانست یک سلاح زنده را ببیند. ولی در Tokyo Ghoul:re چنین امکانی وجود ندارد.


برطرف نکردن انتظارات مخاطب در انیمه توکیو غول:بازگشت Tokyo Ghoul:re

دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re

مخاطب در توکیو غول Tokyo Ghoul و‌ هر انیمه و فیلم دیگری که باشد. همیشه با یه سطح از انتظارات وارد فاز داستانی می‌شود. در انیمه Tokyo Ghoul هم مخاطب برای تماشای دوباره مبارزات غول‌های آدم‌خوار، انسان‌ها و سایر جنگ‌های جذاب این سری آمده. اما در انیمه Tokyo Ghoul:re انتظارات در این راستا اصلا برآورده نخواهد شد. به طوری که جذاب‌ترین مبارزات یا حذف و یا بد نشان داده شدند.

از طرفی چیزی که مخاطب در فضای فصل دوم انیمه Tokyo Ghoul شاهدش بوده. همزمان انتظار داره که در فصل سوم ادامه پیدا کنه. اصلا در Tokyo Ghoul:re نخواهد بود. از آن طرف چیزی که مخاطب مانگا در Tokyo Ghoul شاهد بوده. به کم رنگی در انیمه Tokyo Ghoul:re شاهد خواهد بود. حتی دیگر سطح خشونت تا حد امکان کاهش پیدا کرده. که هر دو گروه مخاطبان را سرافکنده می‌کند.


سطح کیفی مبارزات در انیمه توکیو غول:بازگشت Tokyo Ghoul:re

همون‌طور که در بخش طراحی گفته بودیم. در انیمه Tokyo Ghoul:re مخاطب شاهد افت در طراحی کاگونه‌ها، کوینکه‌ها و انیمیت کلی خواهد بود. به شخص هم انتظار دیدن زیبایی کاگونه‌ها و سلاح‌های مختلف از جمله کاکوجای هزارپا بودنم. اما خوب خبری از آن‌ها در انیمه Tokyo Ghoul:re نبود. نکته دیگری که در مبارزات وجود دارد. خشک به نظر آمدن حرکات شخصیت‌ها و خود شخصیت‌هاست.

در دو فصل اول Tokyo Ghoul مخاطب وقتی به طراحی نگاه می‌کند. می‌داند که هر چیزی امکان دارد. از کاگونه‌های خفن تا مبارزات سطح بالا که شخصیت‌ها با انعطاف پذیری تمام، در آن شرکت می‌کنند. اما در Tokyo Ghoul:re چنین چیزی وجود ندارد. به طوری که حتی به فکر آدم خطور نمی‌کند که در Tokyo Ghoul:re دوباره با جذابیت‌هایی همچون مبارزات پایانی Tokyo Ghoul:re روبه‌رو شویم.


پایان نه چندان شایسته در انتهای انیمه توکیو غول:بازگشت Tokyo Ghoul:re

دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re

چیزی که از همه به نظرم در انیمه توکیو غول:بازگشت Tokyo Ghoul:re بد بوده، پایان اون هستش. چراکه مخاطب بی هیچ مقدمه‌ای شاهد یک پایان هندی در انیمه Tokyo Ghoul:re خواهد بود. البته من چیزی راجع به اینکه این پایان در مانگا هم بد روایت شده، نمی‌گویم. چون مطالعه دقیقی از مانگا نداشته‌ام. اما در انیمه ناگهان از میدان جنگ به یک صلح عجیب می‌رسیم.

پس از پایان فصل سوم انیمه Tokyo Ghoul هم هنوز که هنوزه به شخص مانده‌ام که چطور کار به اینجا کشید؟ مبارزات غول‌ها با انسان‌ها چه شد؟ آن گروه از شخصیت‌ها چگونه اینجا هستند؟ من که هستم؟ آیا داستان ادامه خواهد داشت؟ این سوالات به همراه هزار سوال دیگر در ذهن مخاطب نقش خواهند بست. بدون اینکه پاسخی داشته باشند.


پس از رسیدن به پاسخ این سوال که، چرا نباید انیمه Tokyo Ghoul:re را تماشا کرد؟ مطالب زیر بهتون می‌چسبد!


امیدوارم در “دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re داستانی که به یغما رفت” تونسته باشیم. رضایت شما رو تا حد امکان جلب کنیم. گرچه بیشتر خواستیم مخاطب رو در تماشا کردن یا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re کمک کنیم. اگر هم به اطلاعات دقیق‌تر نیاز داشتید. می‌توانید سری بررسی‌های قسمتی Tokyo Ghoul:re را مشاهده و مطالعه کنید. گرچه شاید حالت اسپویل و تاثیر عکس را به همراه داشته باشند.

تمامی دوستانی هم که علاقه به همکاری در بخش انیمه، سایر بخش‌های مجله وارونه و یا بحث شیرین تبلیغات دارند. می‌توانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com با ما تماس‌های لازم را برقرار نمایند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید