پنج دلیل برای دیدن انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden بهترین درام انیمه‌ای چند سال اخیر!

درود بر تمامی دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. با بخشی دیگری از دنیای انیمه در مجله وارونه در خدمت شما هستیم. این‌بار همچون سایر مطالب با عنوان دلایل تماشای فلان انیمه اومدیم. تا دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden رو خدمتتون تحویل بدیم. یکی از بهترین آثار هنری چند سال اخیر که دنیای ارزش‌های انیمه‌ای رو به شدت تکان داد! به طوری که با چیزی متفاوت با انیمه‌های جدید امروزی طرف بودیم.

اگر بخواهیم دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden رو لیست کنیم. دلایل زیادی با توجه به سلیقه افراد وجود دارد. اما بیشتر آن‌ها زیر مجموعه‌ای برای ساخت خوب استودیو، موسیقی و داستان انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden هستند. مجموعه این دلایل برای تماشای Violet Evergarden کافی است. اما اگر موضوع سلیقه هم مطرح باشد، انیمه Violet Evergarden با قدرت همه سلیقه‌ها رو جذب خود می‌کند.


پیش از پاسخ به این سوال که چرا باید انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden را تماشا کرد؟ مطالب زیر مفید است.

انیمه Earwig and the Witch اثر جدید استودیو Ghibli خواهد بود! اولین اثر تمام سه‌بعدی Ghibli
بررسی فیلم Artemis Fowl ؛ این دفعه دیزنی چه دسته گلی به آب داده!
دانلود والپیپرهای انیمه Fate Stay Night Unlimited Blade Works
بهترین انیمه‌های عاشقانه که حتما باید آنها را تماشا کنید!

Violet Evergarden

کارگردان: Taichi Ishidate
نویسنده: Reiko Yoshida
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Kana Akatsuki
موسیقی: Evan Call
استودیو: Kyoto Animation
ژانرها: درام، فانتزی، بخشی از زندگی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: ۲۱ دی ۱۳۹۶

وایولت اورگاردن Violet Evergarden عنوان رمانی به نویسندگی Kana Akatsuki می‌باشد. این رمان توانسته نقدهای مثبتی رو از جانب منتقدان و مخاطبان دریافت کند. سپس در سال ۲۰۱۸ توسط استودیو Kyoto Animation یک اقتباس انیمه‌ای رو آغاز می‌کند. که در ابتدا تنها ۱۳ قسمت داشت. اما حالا صاحب یک قسمت OVA و دو سینمایی که یکی داستان فرعی و دیگری ادامه داستان اصلی هستش، رو در کارنامه دارد.

انیمه Violet Evergarden از همان ابتدای پخش با وجود داستان جالب و شنیدنی، مخاطب رو شگفت زده می‌کند. اما نکته اصلی که وجود دارد، ساخت بسیار خوب و گران‌بهای آن است. به طوری که هرچقدر از Kyoto Animation و تمام دست‌اندرکاران آن تشکر کنیم، بازهم کم است. همچنین فضاسازی وایولت تماماً با چیزی که از انیمه‌های دیگر در ذهن داریم، متفاوت است. به طوری که اگر بگوییم در دنیای انیمه تک است، بازهم کم است.

داستان انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden

داستان از سرزمینی شبیه به اروپا در محدوده زمانی انقلاب صنعتی آغاز می‌شود. این سرزمین تا مدت‌ها درگیر جنگ‌های بزرگ و کوچک بوده. اما در نهایت جنگ‌ها به پایان رسیده و صلح برقرار شده. تمرکز اصلی داستان، بر روی دختری به نام وایولت اورگاردن است. دختری که در زمان جنگ به عنوان سلاح انسانی در جبهه‌های یکی از کشورها استفاده می‌شد. تنها کسی که به وایولت به چشم یه انسان نگاه می‌کرد، نه یک سلاح آدم‌کش. سرگردی بود که وظیفه نگهداری از وایولت را در جبهه‌ها برعهده داشت.

در آخرین عملیات، این سرگرد مفقودالاثر می‌شود. آن هم در حالی که به عنوان آخرین جملات به وایولت گفته عاشقتم! وایولت که چیزی جز جنگ بلد نبوده، حتی معنی این جمله رو هم نمی‌دونسته. اما برای فهمیدن معنای این جمله در یک اداره پست مشغول به کار می‌شود. تا با دیدن جملات و احساسات مردم، معنای این جمله را بفهمد. اونم در حالی که همه مفقودالاثر شدن سرگرد رو ازش مخفی می‌کنند!


نکاتی که علاوه بر دلایل تماشا کردن انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden اثری هنری به معنای واقعی بهتره در تمام مطالب مجله وارونه به خاطر داشته باشید.

۱_ در صورت علاقه، شما می‌توانید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و دنبالش کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

۲_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی! و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید. تا مجبور نشیم با شما و خودمون برخورد کنیم.

۳_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن کلیه نکات بالا، بدون معطلی بریم سراغ دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden اثری هنری به معنای واقعی


بهترین درام مدرن

دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden

در دنیای انیمه‌ای امروز، بیشتر انیمه‌ها به سمت و سوی کمدی، فانتزی یا اکشن و شونن گرایش دارن. البته سبک‌های خوب و بد بسیار دیگری هم وجود دارد. اما بیشتر تمرکز بر روی این موارد گذاشته می‌شود. به طوری که شما علاوه بر داستان‌های شاهکار امروزی که مو به تن آدم سیخ می‌کنند. فانتزی‌های الکی که تنها یک جهان جدید کپی برداری شده را خلق کرده‌اند. یا کمدی‌های ساده و غیر جذاب به همراه شونن‌های تکراری را شاهد هستید. که هیچ بویی از یک فضای دراماتیک نبرده‌اند.

اگر به گذشته نگاه کنیم آثاری وجود داشتند که به فضاسازی دراماتیک و واقع‌گرایانه بیشتر اهمیت می‌دادن. حالا چه آثار میازاکی و چه آثاری که حتی صدا و سیمای ما آن‌ها را پخش کرده است. در این‌گونه آثار درام، کم‌ترین حضور عوامل غیرواقعی به همراه وسایل و احساسات زندگی مدرن امروزی احساس و به مخاطب نشان داده می‌شود. به جای آن مخاطب یک درام خالص را شاهد است. که بر روی به تصویر کشیدن سرشت فراموش شده دراماتیک انسانی تمرکز می‌کند.


طراحی‌های هنری

دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden

یکی از بهترین نکات انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden طراحی‌های فوق‌العاده زیبای آن است. به طوری که گاهی والپیپرهای خفنی که در اینترنت از انیمه وایولت اورگاردن وجود دارد. هم‌سطح با خود انیمه یا حتی پایین‌تر از انیمه اصلی است. که در دنیای انیمه، این مورد بر روی کیفیت بالای اثر دلالت دارد. علاوه بر این Kyoto Animation که سازندگی Violet را برعهده داشته، با گروه سازنده اختصاصی خود، بر روی جزئیات و کارگردانی به شدت کار کرده.

به طوری که حرکات شخصیت‌ها و جزییات آن‌ها به شدت قابل مشاهده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم. باید بگویم که در انیمه‌های ساده‌تر معمولاً طراحی‌ها ساده‌تر و حرکات شخصیت‌ها کم‌تر است. اما هرچه بودجه اثر بیشتر باشد و گروه سازنده بهتر باشد. طراحی‌ها زیباتر و استفاده از تصاویر ثابت کم‌تر می‌شود. کسانی که زیاد انیمه و فیلم دیدن، حسابی بر این موضوع واقف هستند.

مورد دیگری که در طراحی‌ انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden وجود دارد. طرز جالب مدیریت صحنه‌هاست. که از برخورد مخاطب با تصاویر ثابت جلوگیری کند. در عین حال برعکس انیمه Monogatari که پرش‌های زیادی بین تصاویر ثابت و وضعیت‌های مختلف داشت. در انیمه Violet Evergarden برای نشان دادن زیبایی اثر، این مورد به نوبه خود اصلاح شده است. به طوری که روند آرامی برای نمایش فضای هنری اثر طی می‌شود.

تریلر کوتاه انیمه ویولت اورگاردن Violet Evergarden


معنای سازی واقعی برای عشق

دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden

رومانس Romance یا همان عاشقانه همیشه جزو موضوعاتی جذابی بوده که همه مخاطبان از آن لذت می‌برند. اما برخلاف باور عمومی، شکل‌های مختلفی از عشق وجود دارد. مثل عشق فرزند به والدین یا عشق میان اعضای خانواده که البته همه به روشی با عشق در ژانر عاشقانه متفاوت هستند. اما بازهم نوعی عشق به حساب می‌آیند. و نوع واقع‌گرایانه آن‌ها همیشه در ژانر درام دیده می‌شود.

اما نکته اینجاست که در انیمه Violet Evergarden داستان اصلی فهمیدن معنای عشق است. حتی سفرها و دلیل اصلی وایولت برای ورود به اداره پست، همین موضوع است. به طور دقیق‌تر وایولت وقتی می‌بیند که در اداره پست افرادی هستند که به جای کسانی که نوشتن بلد نیستند، نامه برایشان می‌نویسند. به جای آن‌ها از جملات مناسب استفاده می‌کنند.

حتی بدون این که فرد اشاره کند، می‌دانند که دنبال جمله‌ای همچون «عاشقتم» هستند. تصمیم می‌گیرد مانند این افراد در اداره پست کار کند. تا در نقش این افراد در اداره پست، با اشخاصی که انوع مختلفی از عشق را در دل دارند، روبه‌رو شود. چون این روش، بهترین راه برای فهمیدن معنای واقعی عشق برای وایولت و بهترین روش برای نشان دادن انواع عشق‌های زیبا به مخاطب است.


موسیقی یگانه

وقتی انیمه Violet Evergarden را تماشا می‌کنید. علاوه بر طراحی و انیمیت، چیزی که به شدت سبب جذب شدن مخاطب به فضای درام، احساسی، کلاسیک و آرامش بخش فضا می‌شود. موسیقی انیمه Violet Evergarden است که هنرمندانه، در میان گل‌های وایولت شکل گرفته است. این موسیقی در اصل کاری از آهنگ‌ساز جوان آمریکایی یعنی Evan Call است. که البته آثار معروف بسیاری ندارد.

اما برای شناخته شدن توسط مخاطب، موسیقی Violet Evergarden زیاد هم می‌باشد. موسیقی ساخته شده توسط Evan Call بیشتر با الهام از سبک کلاسیک اروپایی به همراه ترکیبات احساسی خاص خودش همراه است. که مخاطب به یک باره خود را در دنیای وایولت اورگاردن کشف می‌کند، که در حال اشک ریختن می‌باشد. گاهی اشک شوق، گاهی اشک از روی غم. در هردو حالت، بهترین بهترین‌هاست.


اثری کلاسیک

دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden

در بخش بهترین درام مدرن کمی به کلاسیک بودن به طور غیرمستقیم اشاره شده بود. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر، اما ساده باشیم. کلاسیک بودن به معنای داشتن یک فضای کلاسیک شبیه به زمان‌ها و فیلم‌های قدیمی است. در انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden این موضوع به شدت و به درستی به تصویر کشیده شده است. به طوری که جزو معدود آثار انیمه‌ای است که فضایی واقعی، مشابه اروپای صد سال قبل دارد.

اما این فضا با وجود واقعگرایانه بودن در به تصویر کشیدن جزییات! توانسته مخاطب رو در کلاسیک خاص خود، غرق کند. همچنین جزو معدود آثاری است که روند داستانی، فضاسازی و شخصیت پردازی آن به آرامی و زیبایی پیش میرود. برعکس داستانهای سریع‌السیری که نفهمیده کلی چیز الکی به خوردمون دادن. همزمان متفاوت با داستانهایی که آرام، به درستی و به روش خود در دل مخاطب نفوذ میکنند. انگار که فقط می‌خواهد زیبایی خاص خود را نشان دهد.


پس از رسیدن به پاسخ این سوال که، چرا باید انیمه Violet Evergarden را تماشا کرد؟ مطالب زیر بهتون می‌چسبد!

بهترین انیمه‌های کمدی عاشقانه که ختما باید آنها را تماشا کنید! قسمت اول
نقد و بررسی انیمه Steins Gate! بهترین داستان علمی تخیلی میان انیمه ها
موسیقی متن انیمه Maquia: When the Promised Flower Blooms را گوش کنید! شکوفه‌ای در راه پرواز

امیدوارم در “دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden هنرمندانه به معنای واقعی” تونسته باشیم. رضایت شما رو تا حد امکان جلب کنیم. گرچه بیشتر خواستیم مخاطب رو در تماشا کردن یا نکردن انیمه Violet Evergarden کمک کنیم. برای آخرین کمک هم شما رو به تماشای تریلر اصلی انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden دعوت می‌کنیم. که تمام نکات بالا درش خلاصه شده است.

تریلر انیمه ویولت اورگاردن Violet Evergarden

تمامی دوستانی هم که علاقه به همکاری در بخش انیمه، سایر بخش‌های مجله وارونه و یا بحث شیرین تبلیغات دارند. می‌توانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com با ما تماس‌های لازم را برقرار نمایند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید