دلایل فشار دادن دندان ها یا دندان قروچه !فشار دادن دندان ها به همدیگر غیر از زمانیکه در حال جویدن غذا هستیم ،دندان قورچه نام دارد.اما آیا می دانید دلایل دندان قورچه چیست ؟این امر ژنتیکی است یا بر اثر فشار و شرایط سخت روحی به وجود می آید ؟ آیا تا به حال دچار دندان قروچه شدیده اید ؟

دلایل فشار دادن دندان ها یا دندان قروچه

استرس می تواند سبب افزایش دندان قروچه شود.

دلایل مختلفی برای  وجود دندان قروچه ، فراتر از علل فیزیولوژیکی پیش بینی شده وجود دارد.به نظر می رسد بسیاری از دلایل روانشناختی باعث به وجود آمدن دندان قروچه می شوند.استرس یکی از دلایل اصلی دندان قروچه است که در اکثر افراد دیده می شود.علائم دندان قروچه با افزایش استرس ،افزایش می یابد.

دندان قروچه ممکن است به دلایل بی خوابی ،هر گونه عصبانیت ، استرس ،غم و غصه ،حسادت و ترس به وجود آید.همچنین دندان قروچه در افراد وسواس و عصبی بیشتر دیده می شود.

دلایل فشار دادن دندان ها یا دندان قروچه

دندان قروچه نمی تواند به دلایل ارثی و ژنتیکی رخ دهد و مهم ترین دلایل آن همان طور که در بالا اشاره کردیم مسائل روانشناختی است.دندان قروچه ،به عنوان یک نتیجه از عادت های منفی و شرایط زندگی شخص رخ می دهد.بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که کودکانی که تحت شرایط سخت روحی قرار می گیرند دچار دندان قروچه و یا فشار دادن دندان ها به یکدیگر می گردند.


در ادامه بخوانید :


دندان قروچه سبب کوتاه شدن قد دندان ها می گردد.

بسته به میزان و شدت دندان قروچه این امر در طول زمان ممکن است سبب کوتاه شدن قد دندان ها گردد. و همچنین باعث ساییدگی در سطوح انتهایی دندان ها می شود.همچنین دندان قورچه باعث حساس شدن دندان ها به سردی و گرمی نیز می شود.همچنین ممکن است رباط های بین دندان ها و فک ها را از بین ببرند، و نوسانات دندانی را ایجاد کند.همچنین ممکن است سبب شکستگی دندان نیز گردد.

در عین حال به دلیل فعالیت بیش از حد عضلات صورت هنگام دندان قروچه می تواند مشکلاتی از قبیل سردرد ،چانه درد و درد در صورت گردد.علاوه بر این ساییدگی دندان ها بر اثر دندان قروچه می تواند به دلیل زیبایی شناسی استرس شخص را تا حدود زیادی افزایش دهد.

دلایل فشار دادن دندان ها یا دندان قروچه

برای رهایی از دندان قورچه باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش دهید و همچنین از خوردن مواد غذایی که باعث افزایش استرس شما می گررد مانند قهوه خودداری کنید.همچنین کنترل احساسات  نیز مهم است.با انجام ورزش و کاهش ساعات کاری می توان تا حدود زیادی استرس را کاهش داد.همچنین اگر احساس می کنید که نمی توانید مشکلات عاطفی خود را حل کنید حتما در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.