با علت های وخیم شدن کرونا در جوانان آشنا شوید!!!

دلایل وخیم شدن کرونا در جوانان را می دانید؟؟؟ به تازگی خبر هایی منتشر شده مبنی بر اینکه جوانان هم از وخیم شدن این بیماری در امان نیستند!!! اگر می خواهید با دلایل وخیم شدن کرونا در جوانان آشنا شوید با وارونه همراه باشید!!!

بن لودرر 30 ساله بیمار شد!!! جای تعجبی هم نبود! همسرش هم چند هفته پیش کرونا مثبت بود! البته تبش چندان بالا نبود و پزشکان گفتند به راحتی در خانه درمان می شود! هر چه باشد هر دو جوان بودند! کرونا که جوانان را اذیت نمی کند؟ میکند؟؟؟

دلایل کرونا در جوانان

اما همه چیز عوض شد!! علائم در بن شدید و شدید تر شد!!! تا اینکه هفته ی آخر مارچ خود بن تصمیم گرفت با پای خودش به بیمارستان برود!!! تنیگ نفس اسیرش کرده بود!!!

بن در بیمارستان اکسیژن دریافت کرد و کمی دارو!! همان شب هم مرخص شد!!! به او گفتند همان کارهایی که تا به حال در خانه انجام میداد انجام دهد!

یکشنبه ی هفته ی بعد حال بن بهتر شد و به نظر میرسید علائم از بین رفته اند! او از رختخواب بیرون آمد و شامش را خورد!!!اما همان شب سر و کله ی علائم باز هم پیدا شد!

بن حتی نمی توانست دراز بکشد!!! نفسش به زور می آمد!! همسرش او را آرام می کرد اما چندان فایده ای نداشت!!! همرش بیرون از اتاق خواب به صدای نفس های سخت بن گوش میداد! 2 صبح به بن سری زد! خوب بود ! اما 6 صبح بن دیگر نفس نمی کشید!


عینک های هوشمند تشخیص دما کرونا را تشخیص می دهند!!! خبری خوش برای کادر درمان!!!

کم شدن ارتعاش زمین ؛ از معدود مزیت های کروناست!!!! 


داستان غم انگیزی است! داستان زوجی که سال ها در کنار هم زندگی کردند و بعد به همین راحتی همه چیز از بین رفت!!! چطور ممکن است؟؟ بن که هیچ بیماری زمینه ای نداشته چطور با کرونا از پا درآمده؟؟ او که جوان بود!!! پس چه شد؟؟ دلایل وخیم شدن کرونا در جوانان چیست؟؟؟

به ما گفته شده کووید 19 در افراد مسن علائم شدیدتری ایجاد میکند!

 

دلایل کرونا در جوانان

به خصوص افرادی که مشکلات زمینه ای مانند بیماری قلب و ریه و دیابت دارند!!! شاید هم به این دلیل باشد که سیستم ایمنی افراد مسن ضعیف تر است!!! و ویروس فرصت پیدا میکند و راحت تر تکثیر می شود! و در نتیج ارگان های حیاتی بدن را راحت تر تخریب میکند!

اما این روز ها داستان های غم انگیز و ترسناکی می شنویم! داستان هایی از جوان ها که علائم شدید دارند و حتی فوت کرده اند!!! افرادی مثل بن کم نیستند!!!

خوب … داستان از این قرار است!!! جوانان نسبت به این بیماری ایمنی خاصی ندارند! آنها هم ممکن است به شدت بیمار شوند و نیاز به درمان های ویژه در بیمارستان داشته باشند!

در تازه ترین آمارهایی که به دستمان رسیده 2449 بیمار کرونا مثبت اعلام شدند! از این میان 18% ، 45 تا 54 سال سن داشتند. 29% ، 20 تا 44 سل سن داشتند!!

از این میان تعدادی هم نیاز به درمان های ویژه د ربیمارستان داشتند!!! از میان افراد بستری شده 18% 45 تا 54 سال سن داشتند!!! این در خالی است که 20% این افراد ، 20 تا 44 سال سن داشتند!!!

البته که مرگ و میر در جوانان خیلی کمتر از افراد مسن است!!

اما نکته این جاست!!! که آمار هایی دریافت کرده ایم که کرونا را بیش از پیش به یک سورپرایز تبدیل کرده است!!! جوانان هم باید هوشیار باشند!!

خیلی جوان ها حالشان خوب است! می نشینند ! غذا می خورند! و بعد ناگهان … بوم…. میمیرند!!! انگار چیزی به جز بیماری زمینه ای و سن بالا و ضعف ایمنی در کار ست که پزشکان نمی دانند!! کرونا هر روز ما را شگفت زده میکند!!!

پزشکان فکر میکنند راز کرونا در ژن های افراد مختلف نهفته باشد!!

دلایل کرونا در جوانان

ژن هایی که تفاوت بین آدم های مختلف را تایین می کنند ! و در نهایت تایین میکنند که بر اثر کروKH چه کسی میمیرد و چه کسی زنده می ماند!!!

گروهی از پزشکان میگویند تقاوت در ژن شماره 2 آ سی ای است که مرگ و زنده ماندن افراد بر اثر این بیماری را تایین میکند! این ژن در سطح خارجی سلول ها قلب و ریه وجود دارد و عاملی تایین کننده محسوب می شود!

فرضیه ی دیگری هم هست!!! سورفاکتاناJ ماده ای است که از ریه ها ترشح می شود و عبور و مرور هوا را در کیسه هاس هوایی راحت تر میکند! در برخی افراد این ماده پس از کرونا به خوبی ترشح نمی شود!! گفته شده راز مر’ برخی در نبود و کم بودن سورفاکتانات است!

فرضیه سوم بازتاب بیش از حد سیستم ایمنی به ویروس است!!! اینجا بحث عملکرد ضیف سیستم ایمنی نیست!!! گاهی بدن افراد بیش از اندازه پاسخ دفاعی میدهد و این پاسخ اندام خودی را از بین میبرد!!!

گفته می شود به همین دلیل است که در برخی بیماران درمان های استروئیدی جواب می دهد!

خب!!! خبر بدی هم هست!!

بعضی جوانان به اشتباه فکر میکنند که در برابر بیماری مقاوم هستند و نکات بهداشتی را رعایت نمیکنند! رعایت نکردن فاصله ی  اجتماعی موجب می شود جوانان مقصد خوبی برای بیماری باشند!!!

تا فهم بهتر این بیماری خیلی راه است!!! می دانیم!!! اما سوال این جاست که در نبود بیماری های زمینه ای مثل دیابت ، چرا جوانانی مانند بن میمیرند!!!

مهمتر از همه رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله ی  اجتماعی است!!! پس به این فکر نکنDد که جوان هستید یا پیر!!! سعی کنید تا جای ممکن در خانه بمانید و از برخورد با هز چیزی که مشکوک به ویروس است خودداری کنید!!!

اگر علائمتان سبک است در خانه بمانید!! اما اگر تنگی نفس داشتید و یا حتی سر گیجه و تب بالا حالا دیگر وقتش است که به بیمارستان بروید!!!