دلیل ازدست دادن انگیزه در کارمندان چیست؟ راه های بسیاری وجود دارد که رهبران ناخودآگاه انگیزه و اشتیاق کارکنان شان را کاهش می دهند. آیا شما به عنوان مدیر و رهبر به کارکنان تان انگیزه می دهید؟ یا به طور ناخودآگاه انگیزه ی آنها را از بین می برید؟

به عنوان یک رهبر در محل کار، این وظیفه ی شماست که به نیازهای کارکنان تان گوش کنید. اگر می خواهید کارکنان تان احساس تعهد داشته باشند باید کاری کنید که آنها احساس ارزش و شنیده شدن داشته باشند.

بر اساس تحقیقات، در حدود 85 درصد از شرکت ها، روحیه کارکنان شان را پس از شش ماه اول کار به شدت کاهش می دهند و این روند طی سالها ادامه می یابد.

اگر شما خودتان را برای از دست دادن انگیزه ی کارمندتان مسئول می دانید، در ادامه 5 دلیل ازدست دادن انگیزه در کارمندان را  برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

1. عدم مشارکت

دلیل ازدست دادن انگیزه در کارمندان

آیا کارکنان تان این حق را دارند که به نحوی که خودشان می خواهند کار کنند و یا تغییرات لازم برای این منظور را انجام دهند؟ اگر یک کارمند احساس کند هیچ کس علاقه ای به ایده هایش ندارد، به راحتی انگیزه اش را از دست می دهد. سعی کنید گفتوگو های مداوم و مستقیمی با تیم تان داشته باشید و از آنها بپرسید که برای بهبود بازده و اثربخشی چه ایده هایی دارند.



2. نیاز به انصاف و عدالت بیشتر

یک کارمند با انگیزه احساس محترم بودن می کند، و زمانی که پای حقوق، مزایا و امنیت شغلی به میان می آید احساس می کند با او منصفانه برخورد شده است. اطمینان حاصل کنید که این موضوع برای کارکنان تان رضایت بخش است.

3. همکاری و دوستی نیاز به بهبود دارد.

دلیل ازدست دادن انگیزه در کارمندان

ممکن است یک کارمند به طور شخصی کارش را خوب انجام دهد، اما رابطه ی او با همکارانش چطور است؟ داشتن نیروی کار درگیر با کار نیازمند روابط قوی و مولد است. آیا کارکنان تان از کار کنار یکدیگر راضی و راحت هستند و یا همکاری برایشان سخت است؟

روابط نا کارآمد و پرتعارض می تواند دلیل ازدست دادن انگیزه در کارکنان باشد، به بهبود روابط اعضای تیم تان توجه کنید. 



4. شناخت و فیدبک لازم است.

دلیل ازدست دادن انگیزه در کارمندان

مهم نیست که یک کارمند چطور با شما همکاری می کند یا در بخش بزرگ یا کوچکی مشغول به کار است، در شناخت او و دادن فیدبک به او کوتاهی نکنید. از اینکه باعث شوید کارمند تان از اخراج شدن یا مورد انتقاد قرار گرفتن بترسد، اجتناب کنید. همچنین حتما از او بابت دستاورد ها و تلاش هایش تشکر کنید.

5. کارمند قادر به شناسایی هدف نیست.

آیا کارکنان تان از اهداف شرکت مطلع هستند؟ مهم تر از آن، آیا آنها دلایل زیربنایی این اهداف را درک کرده اند؟ اگر به عنوان یک کارفرما می خواهید انگیزه ی کارکنان تان را افزایش دهید، بسیار مهم است که درباره ی اهمیت شغلی با آنها گفتوگو کنید. هدفی را که روشن و الهام بخش است را کم کم به آنها بفهمانید. 

اگر هر تیمی را هدایت می کنید، باید مطمئن باشید که سیاست ها و روش های شما به نفع روحیه و انگیزه ی کارکنان است و حداقل شما دلیل ازدست دادن انگیزه در کارکنان تان نیستید!

در ادامه بخوانید: