دلیل بالارفتن وزن علیرغم ورزش و رژیم چیست؟ ورزش کردن و رژیم گرفتن به اندازه ی کافی سخت هستند، اما اگر بعد از هفته ها سختی کشیدن روی ترازو بروید و ببینید که نه تنها وزن تان پایین نیامده، بلکه بیشتر هم شده، بدون اغراق قطعا قلب تان به درد خواهد آمد 🙁

 

دلیل بالارفتن وزن علیرغم ورزش

در حالی که ممکن است احساس دلسردی کنید، مطمئن باشید دلیلی برای وحشت نیست. این تغییر صعودی در عدد ترازو لزوماً به معنای این نیست که کاری را اشتباه انجام داده اید و همچنین به معنای حرکت در جهت اشتباه نیست. دلایل واضح و نه چندان واضحی برای این افزایش وزن وجود دارد. در ادامه 4 دلیل بالارفتن وزن علیرغم ورزش و رژیم را برایتان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در حال عضله سازی هستید!

این واضح ترین و انگیزه بخش ترین پاسخ است. در حالی که ساختن عضله ممکن است باعث افزایش وزن بدن شود، احتمالاً هنوز چند سانت از کمر یا ران هایتان کم شده است که در کل باعث می شود ظاهر بهتری به دست بیاورید. 

بنابراین اگر عدد روی وزنه کم که نشده است هیچ، بالا هم رفته است هیچ اهمیتی ندارد. زندگی سالم به عدد وزن شما ربطی ندارد و تناسب اندام در مورد ترکیب بدن است. بعضی اوقات در حالیکه چربی می سوزانید در حال عضله سازی هستید و این باعث می شود احساس و ظاهر بهتری داشته باشید و همین مهم است.


همچنین بخوانید»

چگونه لاغر شویم ؟ 3 قدم ساده برای کاهش وزن مبتنی بر علم

کاهش وزن با داروهای گیاهی یعنی هدر دادن پولتان!!! 

رژیم غذایی یا ورزش : کدامیک برای کاهش وزن بهتر است ؟

۶ نکته که در زمان کاهش وزن باید بدانید


کمتر نگران عدد روی ترازو و بیشتر نگران عملکردتان باشید. یا اگر می خواهید پیشرفت تان را اندازه گیری کنید، روی اندازه گیری های بدن و درصد چربی بدن تمرکز کنید.

به بدن خود فرصت پاسخگویی نمی دهید!

شروع کردن ورزش همیشه بدین معنی نیست که بدن شما فوراً به آن پاسخ خواهد داد. ورزش – مانند همه چیز – بر بدن استرس وارد می کند و می تواند بدن شما را در شوک قرار دهد که در نهایت می تواند منجر به افزایش وزن شود. بعضی اوقات، بدن برای سازگاری و انطباق با شرایط جدید نیاز به زمان دارد.

به ترازو توجه نکنید و به جای آن روی احساسی که دارید و افزایش قدرت، انرژی و استحکام خود تمرکز کنید. در هنگام تمرین، در حال ساختن عضلات بیشتری هستیم و ساختار بدن خود را تغییر می دهیم. ما نمی دانیم ایت تغییرات چگونه خود را رئی ترازو نشان خواهند داد اما می توانیم آن را احساس کنیم پس به احساس خودتان اهمیت بدهید.

احتباس آب!

یک مقصر احتمالی دیگر احتباس آب است. آب تقریبا 65 تا 90 درصد از وزن یک فرد را تشکیل می دهد و تغییر در میزان آب بدن انسان می تواند روز به روز عدد روی ترازو را به راحتی تغییر دهد. این نظریه وجود دارد که بدن در هنگام ورزش، نه تنها به عنوان بخشی از روند بهبود، بلکه به عنوان روشی برای رسیدن گلیکوژن به بدن به روشی کارآمدتر، آب را نگه میدارد. این سیستم سوخت کارآمد تر بدان معنی است که شما ممکن است مقداری اضافی آب حمل کنید.

احتمالا یک مشکل پزشکی اساسی دارید!

در موارد بسیار نادر، ممکن است اشتباهی جدی رخ دهد. بنابراین اگر همه کارهای درست را انجام می دهید – خوردن رژیم غذایی با کمترین کالری و ورزش بیشتر – و هنوز هیچ تغییری انجام نمی شود ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با پزشک خود صحبت کنید. به عنوان مثال، افزایش وزن و کاهش وزن برای زنانی که مشکلات تیروئید دارند می تواند چالش برانگیز تر باشد.

نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است: ادامه دهید! امروز بهتر از 90 روز پیش هستید. و 90 روز از این پس، بهتر از امروز خواهید بود. پیشرفت های آهسته منجر به پیروزیهای بزرگ می شوند.