دمنوش های گیاهی برای رفع خستگی و استرس !جالب است این نکته را بدانید که با اثرات گیاهان دارویی می توانید ،استرس را کاهش دهید.مشکلات زندگی روزمره می تواند باعث استرس و خستگی گردد.برای راحتی بدن، آرامش ذهن و به دست آوردن خواب بهتر، می توانید از  گیاهانی که دارای اثر خاص  ضد استرس هستند بهره مند شوید.

دمنوش های گیاهی برای رفع خستگی و استرس

این دمنوش های گیاهی ذکر شده در مطلب را می توانید به یک روش دم کنید :یک قاشق چای خوری گیاه نامبرده را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و در آن را به مدت 10 دقیقه گذاشته و اجازه دهید دم بکشد.

دمنوش های گیاهی برای رفع خستگی و استرس

1-دمنوش گیاهی بادرنجبویه

این گیاه دارویی دارای برگ های نازک و بلند است و بویی مانند لیمو دارد.دمنوش گیاهی بادرنجبویه باعث آرام شدن بدن ،آرام شدن اعصاب و خواب راحت می شود.خوردن یک فنجان از این دمنوش گیاهی قبل از خواب باعث رفع بی خوابی و خواب با کیفیت می گردد.

دمنوش های گیاهی برای رفع خستگی و استرس


2-دمنوش مریم گلی

دمنوش گیاهی مریم گلی برای درمان سرماخوردگی و سرفه و آنفولانزا و آرامش اعصاب بسیار مفید است.از این رو سعی کنید این دمنوش گیاهی را در طول روز مصرف کنید.


3-دمنوش اسطوخودوس

اسانس های موجود در گیاه اسطوخودوس دارای خواصی هستند که به طور مستقیم سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می دهند.دمنوش این گیاه دارای طعم نسبتا تلخی است از این رو اکثر افراد ترجیح می دهند از روغن آن و به روش آروماتراپی استفاده کنند.اما شما می توانید 2 یا 3 تکه از برگ آن را به چای خود اضافه کنید.

دمنوش های گیاهی برای رفع خستگی و استرس


4-دمنوش گیاهی سنبل الطیب, سنبل کوهی

این گیاه دارویی به دلیل داشتن بو نه چندان خوشایند مورد طرفدار نیست اما دارای خواص فوق العاده ای به خصوص برای درمان بی خوابی است.ریشه این گیاه نیز دارای فواید درمانی است.فشار خون بالا را کاهش می دهد همچنین  اگر مشکل فشار خون دارید می توانید آیا کاهش فشار خون با ورزش امکان پذیر است ؟را مطالعه کنید. سنبل کوهی ماهیچه ها را آرام می کند و برای خواب طولانی و عمیق موثر است.


5-دمنوش گل راعی، هوفاریقون ، گل شهناز

این گیاه درمانی برای بسیاری از مشکلات مانند ناراحتی معده و سوزش پوست مفید است.این گیاه بافت ها را نرم می کند ،جریان خون را آرام می کند و اگر به عنوان دمنوش مصرف شود دارای خواص تسکین دهنده است.به خصوص در مواقعی که بدن به دلیل استرس دچار درد می گردد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.


همچنین بخوانید :

با دمنوش های گیاهی که باعث کاهش وزن و لاغری می شوند آشنا شوید !!!