شرکت سامسونگ اگرچه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند شناخته می‌شود، در واقع باید بیان داشت که به تولید هر قطعه سخت افزاری هم می‌پردازد. برای مثال باید به حسگر دوربین عقب گوشی‌ها اشاره کرد. در سال 2019 سامسونگ تصمیم گرفت چندین حسگر 108، 64، 48 مگاپیکسلی را برای گزینه‌های میان رده و پرچمدار معرفی کند. در این بین به تازگی تصمیم گرفت تا دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 را معرفی کند.

این دوربین با سایز 1.2um، اولین حسگری است که از فناوری Tetracell و دوال پیکسل پشتیبانی به عمل می‌آورد. Dual Pixel اجازه می‌دهد تا عملکرد فوکوس خودکار سنسور به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نگرفته، همانطور که در حسگر 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM1 که در گلکسی S20 Ultra استفاده می‌شود، مشاهده می‌گردد.


دوربین گوپرو هیرو جدیدترین محصول کمپانی GOPRO با قیمتی مقرون به صرفه


معرفی دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ

Yongin Park ، معاون اجرایی کسب و کار سنسور در سامسونگ الکترونیک گفت:

“سامسونگ با توجه به فناوری های نوآورانه پیکسل، در صدر ارائه سنسورهای با کارایی بالا قرار گرفته است که از نزدیک به متنوع سازی نیازهای بازار کمک می کند. ISOCELL GN1 بخشی از این تعهد برای ارائه تصاویر خیره کننده به مصرف کنندگان در هر محیط است. ما در ادامه راه حل های حسگر تصویر، جدیدترین محصول را معرفی کردیم که منجر به روند بعدی در عکاسی موبایل می شود. “


بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 در مسابقه عکاسی از نگاه لنز دوربین شما


این سنسور دارای 100 میلیون عامل فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است که به شما امکان می‌دهد فوراً روی اشیاء از هر گوشه سنسور متمرکز شود. سامسونگ همچنین الگوریتم نرم افزاری را برای همگام سازی با سنسور ایجاد کرده است که به آن امکان می‌دهد تا عکس‌هایی با وضوح قابل مقایسه با حداکثر 100 مگاپیکسل ضبط کند.

سامسونگ با استفاده از فناوری Tetracell، قابلیت تصویربرداری کم نور سنسور را نیز بهبود می بخشد. سنسور ISOCELL GN1 چهار پیکسل را در یک پیکسل قرار می دهد که به آن اجازه خواهد داد هر اندازه پیکسل را به 2.4um دو برابر کند و حساسیت به نور را 4 برابر افزایش دهد. این سنسور با استفاده از فناوری Tetracell عکس های 12.5MP تولید می کند. مشخصات دیگر این سنسور شامل EIS مبتنی بر ژیروسکوب، Smart ISO ، HDR در زمان واقعی و پشتیبانی از ضبط فیلم های 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه اشاره کرد.


اولین دوربین بدون آینه اندرویدی با قابلیت نصب لنز های DSLR کانن !!!


این سنسور از این ماه وارد تولید انبوه می شود بنابراین باید تا پایان امسال کار خود را روی گوشی های هوشمند شروع کند. به نظر می‌رسد شرکت‌هایی نظیر شیائومی، اوپو و دیگر برندهای چینی از مشتریان اصلی این حسگر دوربین سامسونگ باشند.


شما هم نظرات خود را درباره دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 با ما در میان بگذارید