سیاه چاله ها لنز ما برای دیدن تمام کهکشان ها!

دیدن تمام دنیا از سیاه چاله از عجایب این روزهای دنیای نجوم است، فضانوردان معتقدند می توانیم تمام دنیا را از سیاه چاله ببینیم. دیدن تمام دنیا از سیاه چاله برای شما ممکن است خنده دار باشد، اما برای علم و دنیای علم دوستان منطقی است.

دیدن تمام دنیا از درون سیاه چاله

توصیه نمی شود به درون سیاه چاله خیره شوید، اما اگر روزی فرصتش پیدا شد و خیره به درون سیاه چاله نگاه کردید چیز های عجیب و غریبی خواهید دید. اگر با دقت نگاه کنید احتمالا تمام دنیا را از درون سیاه چاله می بینید. عکس سال گذشته سیاه چاله تمام دنیا را متعجب خودش کرد. اما حالا مشخص شده که در این عکس چیزهای عجیب و غریب دیگری برای دیدن هست!


مرتبط: تعداد کهکشان ها ؛ رقم هایی که از شنیدنشان مغزتان سوت می کشد! 


نور ستارگان و کهکشان ها در سیاه چاله به دام می افتد، این نورها درون سیاه چاله در گردش هستند، درست مانند چرخی عظیم از طیف نورهای متفاوت. بر خلاف باور عموم سیاه چاله مانند چاله ای عظیم همه چیز را در خود نمی بلعد. بر اساس گفته های میشل جانسون، مدیر بخش فضاشناسی هاروارد، تصویر سیاه چاله شامی یک سری حلقه است که در درون سیاه چاله در گردشند.

او و تیمش با تلسکوپ ایونت هورایزن کار می کنند. بر اساس یافته های این تیم روش های جدیدی وجود دارد که به بینندگان این اجازه را می دهد که به سیاه چاله ها نگاه کنند و چیزی به جز تاریکی مطلق ببینند.

تلسکوپ ایونت هورایزن در واقع شبکه ای از تلسکوپ هاست. این شبکه خود بخشی از اولین تلسکوپ هایی رادیویی است که اولین عکس ها از سیاه چاله را در ماه آوریل به دست ما رساندند. محققان موفق شدند حلقه های گفته شده در عکس را ببینند. اما به علت کیفیت پایین عکس هنوز قادر نیستند نتیجه کلی را برداشت کنند و به اطلاع عموم برسانند.

مرتبط: سمفونی هماهنگ سیاه چاله ها ؛ سیاه چاله هایی که به هم می پیوندند 

این تیم در تلاش است تا تلسکوپ های رادیویی بیشتری را در فضا کارگذاری کند!

تا عکس های با کیفیت تر و کامل تری داشته باشیم. با کمک تلسکوپ های بیشتر حلقه های موجود در عکس ها هم با وضوح بیشتری دیده می شوند.

میشل جانسون گفت: فهم سیاه چاله و جزییات درون عکس آن موجب شده تا من و سایر همکارانم در مورد این اجرام دید تازه ای داشته باشیم. برای کار گذاری تلسکوپ های بیشتر هنوز راه زیادی مانده، اما با همین عکس ساده هم می توانیم چیزهای بسیار زیادی بفهمیم.

سیاه چاله ها راهی هستند برای بررسی دقیق تر کهکشان ها و ستاره ها. شاید هیچ روشی بهتر از این برای بررسی کهکشان پیدا نکنیم. ستاره ها و گازهای کهکشانی هم نمی توانند به اندازه سیاه چاله ها برایمان اطلاعات داشته باشند.

اطلاعات ما هنوز کامل نیست!

هیچ وقت هم کامل نمی شود، اما مهم نیست، شروع کردن و قدم اول را برداشتن مهم است. چه کسی می داند، سال 2001 هیچ کس فکر نمی کرد عکسی از سیاه چاله داشته باشیم. امید داریم و بر اساس همین امید و دانش بشری در آینده به نتایج چشمگیری خواهیم رسید.

در ادامه بخوانید: آیا زندگی در اطراف سیاه چاله ها ممکن است؟