گرچه رابطه جنسی در حین پریود می تواند کمی کثیف باشد، اما بی خطر است. و داشتن رابطه جنسی در هنگام قاعدگی می تواند چندین مزیت از جمله تسکین گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی را در پی داشته باشد.



فواید داشتن رابطه جنسی در حین پریود

1. تسکین گرفتگی عضلات

ارگاسم می تواند گرفتگی قاعدگی را تسکین دهد. گرفتگی قاعدگی در نتیجه منقبض شدن رحم برای ریزش لایه درونی آن است. وقتی فرد ارگاسم می رسد، عضلات رحم منقبض و سپس آزاد می شوند. همین منقبض و آزاد شدن گرفتگی های پریود را تسکین می دهد.

رابطه جنسی همچنین باعث آزاد شدن مواد شیمیایی به نام اندروفین می شود، که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. بعلاوه ، هنگامی که مشغول انجام فعالیتهای جنسی می شوید، ذهن تان هم مشغول می شود، که می تواند حواستان را نسیبت به ناراحتی های دوران عادت ماهانه منحرف کند.

2. کوتاه تر شدن عادت ماهانه

رابطه جنسی می تواند عادت ماهانه تان را کوتاه تر کند. انقباضات عضلانی در هنگام ارگاسم، سریعتر محتویات رحم را بیرون می راند. این می تواند به پریودهای کوتاه تر منجر شود.

3. افزایش میل جنسی

به دلیل نوسانات هورمونی، میل جنسی در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند. در حالی که بسیاری از خانم ها می گویند میل جنسی شان در طی تخمک گذاری افزایش می یابد، یعنی حدود دو هفته قبل از پریود، برخی دیگر احساس می کنند در طول پریود میل جنسی بیشتری دارند.

4. لوبریکانت طبیعی

شما می توانید کرم های روان کننده را در طول پریود کنار بگذارید. خون به عنوان روان کننده طبیعی عمل می کند.

5. ممکن است سردرد شما را تسکین دهد!

بسیاری از زنان در طول عادت ماهانه شان دچار سردردهای میگرنی می شوند. اگرچه کسانی که این حمله های میگرنی را تجربه می کنند به احتمال زیاد از برقراری رابطه جنسی اجتناب می کنند، اما کسانی که در این زمان رابطه جنسی دارند گزارش می کنند که این درد تا حدی یا کاملاً تسکین می یابد.

عوارض احتمالی رابطه جنسی در حین پریود چیست؟

بزرگترین مشکل رابطه جنسی در حین پریود، کثیف کاری آن است، مخصوصا اگر خونریزی تان زیاد باشد. علاوه بر این شما ممکن است بیش از حد خوآگاه شوید و در طول رابطه، بخشی یا همه ی حواستان به کثیف کاری دارد رخ می دهد باشد و دچار اضطراب شوید.

نگرانی دیگر در مورد رابطه جنسی در پریود، خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی مانند HIV یا هپاتیت است. این ویروس ها در خون زندگی می کنند و می توانند از طریق تماس با خون قاعدگی آلوده گسترش یابند. استفاده از کاندوم در رابطه جنسی می تواند خطر انتقال یا ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش دهد.

اگر قصد دارید در دوران پریود رابطه جنسی داشته باشید و تامپون گذاشته اید، باید آن را از قبل خارج کنید. یک تامپون فراموش شده می تواند در حین رابطه جنسی وارد واژن شما شود که برای رفع این مشکل لازم است به پزشک مراجعه کنید.

آیا احتمال بارداری وجود دارد؟

اگر به طور جدی قصد باردار شدن ندارید، مهم نیست در دوران قاعدگی هستید، محافظت از حاملگی ایده ی خوبی است. شانس بارداری در طول پریود کمتر است  اما هنوز هم امکانش وجود دارد.

بارداری به احتمال زیاد در دوران تخمک گذاری رخ می دهد، که حدود 14 روز قبل از شروع پریود است. با این وجود طول سیکل هر زن متفاوت است و طول سیکل شما می تواند ماهانه تغییر کند. اگر سیکل قاعدگی کوتاهی دارید، احتمال باردار شدن در پریود برای شما بیشتر است.

همچنین در نظر بگیرید که اسپرم در بدن شما می تواند تا 7 روز زنده بماند. بنابراین، اگر به طور مثال سیکل تان 22 روزه باشد، بنابراین پس از اتمام پریود به زودی تخمک گذاری را آغاز می کنید، احتمال دارد که یک تخمک آزاد کنید در حالی که اسپرم هنوز در دستگاه تولید مثل شما زنده است.

ترفندهای برقراری رابطه جنسی در حین پریود

در ادامه چند ترفند به شما معرفی می کنیم که رابطه جنسی در حین پریود را به یک تجربه راحت تر و تمیز تر تبدیل کنید:

  • با شریک زندگی خود باز و صادق باشید. به او بگویید که در طول پریود خود نسبت به رابطه جنسی چه احساسی دارید و از او بپرسید که در مورد آن چه احساسی دارد. اگر هر یک از شما مردد هستید، در مورد دلایل ناراحتی صحبت کنید.
  • اگر از تامپون استفاده کرده اید، حتما قبل از رابطه جنسی آن را خارج کنید.
  • یک حوله به رنگ تیره را روی تخت پهن کنید تا از هرگونه نشت خون به روتختی تان جلوگیری کنید. یا اینکه در حمام یا زیر دوش رابطه جنسی برقرار کنید تا از کثیف کاری جلوگیری شود.
  • همسرتان بهتر است کاندوم لاتکس استفاده کند. این در برابر بارداری و بیماری های مراقبتی از شما محافظت می کند.
  • اگر پوزیشن معمول شما برای رابطه جنسی، در زمان پریود ناراحت کننده است، پوزیشن دیگری را امتحان کنید.

لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد رابطه جنسی در حین پریود با ما به اشتراک بگذارید!