وقتی صحبت از عادت های بد می شود بدون شک بدترین شان سیگار کشیدن است. اما راحت ترین راه ترک سیگار چیست؟ می دانید که سیگار کشیدن فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد، خون را غلیظ می کند و با تنگ تر کردن شریان ها، میزان اکسیژن در گردش بدن را مهار می کند. همه این عوامل احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. در حقیقت، یک مطالعه اخیر نشان داد که کشیدن تنها یک سیگار در روز هم می تواند طول عمر شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.


در ادامه بخوانید»


براساس گزارش CDC، جدیدترین آمار مربوط به استعمال سیگار بیانگر این است که بیش از 15 نفر از هر 100 نفر در آمریکا در سن 18 سالگی یا بالاتر در حال حاضر سیگار می کشند، چیزی حدود 37.8 میلیون بزرگسال در ایالات متحده. بیش از 16 میلیون آمریکایی با یک بیماری مرتبط با استعمال دخانیات زندگی می کنند، و سیگار کشیدن یکی از 5 دلیل اصلی مرگ در ایالات متحده است.

افزایش محبوبیت سیگارهای الکترونیکی نیز مورد توجه متخصصان بهداشت قرار گرفته است، این سیگارها به خصوص در بین نوجوانان مرسوم است، و بررسی ها نشان داده است افرادی که در ابتدای زندگی به نیکوتین اعتیاد پیدا می کنند، کنار گذاشتن آن برایشان دشوارتر خواهد شد. بعدها بزرگسالان نیز حساس تر به سایر رفتارهای اعتیاد آور هستند.

اگر به نیکوتین معتاد شده اید، ترک آن تقریباً آن طور که به نظر می رسد آسان نخواهد بود. علائم ترک، که شامل استفراغ، اوق زدن و هوس شدید است، آنقدر غیرقابل تحمل است که ترک کردن را بسیار سخت می کند. همچنین یک جنبه عاطفی در اعتیاد به سیگار وجود دارد و بسیاری از افراد سیگاری، پاکت سیگارشان را به عنوان یک “دوست” توصیف می کنند که همیشه برای آسایش آنها هنگام نیاز کنارشان بوده است. همین باعث می شود ترک کردن سیگار مثل عاشق شدن و وابسته شدن به شخصی باشد که می دانید فردی سمی است.



افراد سیگاری معمولا بسیاری از روش های متداول برای ترک کردن سیگار مثل آدامس های نیکوتین و… را امتحان کرده اند. به تازگی، دکتر Fiona Lamb، یک متخصص هیپنوتیزم بالینی که متخصص اعتیاد است، جدیدترین ترفندهای ترک سیگار که بسیار مؤثر هستند را شرح داده است. 

اولا، او پیشنهاد می کند که مارک سیگار خود را تغییر دهید، زیرا “اگر طعم سیگار جدید با سیگار قبلی فرق داشته باشد، همین شروع به شکستن عادت بد سیگار کشیدن شما خواهد کرد.

دوما، باید تمام قدرت اراده خود را جمع کنید تا اولین سیگار خود در روز را به تاخیر بیاندازید، زیرا “این باعث می شود وابستگی به نیکوتین شما کاهش یابد زیرا بدن مجبور خواهد بود که مدت بیشتری را بدون نیکوتین سر کند.”

سوما، باید کافئین را کاهش دهید، زیرا “مقادیر زیاد قهوه در روز باعث افزایش تنش در سیستم عصبی شما که در حال حاضر به اندازه ی کافی متشنج است می شود.” 

یادآوری این نکته نیز مفید است که حتی اگر سیگار کشیدن در همان لحظه ممکن است احساس خوبی به شما بدهد، به هر حال نیکوتین یک محرک است، به این معنی که در واقع شما را آرام نمی کند.

اما بزرگترین ترفندی که او پیشنهاد می کند این است: با هر سیگار یک لیوان شیر بخورید.

راحت ترین راه ترک سیگار

براساس یک تحقیق در سال 2007، در حالی که به نظر می رسد الکل و قهوه طعم سیگار را تقویت می کنند، لبنیات مانند شیر و پنیر باعث می شود تا طعم سیگار وحشتناک شود. بنابراین، اگر به دنبال ترک هستید، سعی کنید سیگار بعدی خود را با یک لیوان شیر کامل همراه کنید. مطمئنا از اینکه می توانید به چه سرعت به نتیجه برسید و به جای سیگار کشیدن مسواک بزنید، تعجب خواهید کرد ?

پیشنهاد شما برای راحت ترین راه ترک سیگار چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.