عشق یا منطق ؟ راز ازدواج ایده آل چیست ؟ آیا راز ازدواج شاد در عشق یا منطق پنهان است؟ روانپزشک ، دکتر نوزات تارهان در این مورد می گوید  “یک اتومبیل را تصور کنید. این ماشین دارای موتور و فرمان است ” فرمان ماشین جهت حرکت ماشین را تعیین می کند و موتور نیز انرژی را تولید می کند.موتور عشق است.فرمان نیز منطق است.این دو باید یکدیگر را تکمیل کنند. 

دکتر نوزات تارهان با ذکر اینکه شکل ایده آل ازدواج ، الگویی است که هم عشق و هم منطق با هم ازدواج می کنند، می گوید :آنچه در این جا درست است ازدواج هایی است که هم عشق و هم منطق در آن ها وجود داشته باشد.هنگامی که واقعیت های زندگی پس از مدتی در ازدواج رو می شوند ،عشق نیز بخار می شود و به آسمان می رود !

راز ازدواج ایده آل

زمانی  که ازدواج  نیز فقط منطقی باشد ،تجزیه و تحلیل سود و زیان و محاسبات وارد رابطه می شود و این مورد در ازدواج چیزی نیست که بتوان با آن به رابطه ادامه داد.و  ان ازدواج در اولین بحران از بین می رود.برای غلبه بر بحران ، شما  نیاز به عشق دارید.


شاید برایتان جذاب باشد :


موتور عشق است و فرمان منطق

همان طور که در مثال بالا ذکر کردیم ، موتور عشق و فرمان منطق است.و هر دو لازمه یک رابطه هستند.بنابراین ، برای ازدواج ایده آل ، باید وحدت کلی عشق و منطق وجود داشته باشد.

عشق علت نیست بلکه نتیجه ازدواج است

راز ازدواج ایده آل

آیا عشق دلیل یا نتیجه ازدواج است؟ بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که اگر عشق دلیل ازدواج باشد ، اما طرفین نتوانند رابطه خوبی برقرار کنند ، عشق تبخیر می شود و از بین می رود.اگر عشق نتیجه ازدواج باشد ، افراد نیز می توانند به خوبی با یکدیگر همکاری کنند ، اما اگر در ابتدا عشق زیادی نداشته باشند ، بعداً عشق می تواند ظهور یابد.


همچنین بخوانید :


به همین دلیل ، عشق نه دلیل بلکه نتیجه ازدواج است.تصمیمات والدین در ازدواج مهم است.امروزه ازدواج هایی به سبک غربی وجود دارد.مادر و پدر هرگز درگیر نمی شوند.تصمیم گیری تماما از سوی فرزند گرفته می شود.در این مورد نیز خطر وجود دارد. نوجوانان می توانند احساسات فوری داشته باشند و گاهی تصمیم اشتباه می گیرند.

بلوغ ازدواج در انتخاب همسر باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد

 ازدواج یکی از دو موضوع مهم در زندگی بشر است ،بنابراین انتخاب همسر بسیار مهم است.بلوغ ازدواج باید توسط متخصص مورد آنالیز قرار گیرد.در این آنالیر ، سؤالاتی در مورد چهار دسته اصلی مطرح می شود.که شامل عوامل بیولوژیکی ، عاطفی ، اقتصادی و اجتماعی است.

همان طور که اشاره کردیم ازدواج یکی از دو موضوع مهم در زندگی بشر است ،دیگر موضوع نیز انتخاب شغل و حرفه است.در انتخاب همسر ، باید بلوغ ازدواج را تحلیل کرد.اگر جواب  متوسط یا بالاتر از حد متوسط باشد ، فرد آماده ازدواج است.

راز ازدواج ایده آل

زندگی را بعد از ازدواج دوباره بنویسید

انعطاف پذیری ذهنی و تفاهم بین زوجین در ازدواج بسیار مهم است.همه ما سناریوهایی از زندگی داریم که در کودکی یاد گرفته ایم.همه مادر ، پدر ، برادر و خواهر دارند.یک سناریوی زندگی وجود دارد که ما با این افراد ایجاد کرده ایم.بازیگر جدیدی پس از ازدواج وارد سناریوی زندگی  شخص می شود.پس لازم است با توجه به ورود آن بازیگر سناریو جدیدی برای زندگی نوشته شود.این واقع گرایانه نیست که بگویید :همسرم باید مانند پدرم باشد.زیرا او فردی متفاوت با پدر شماست.در چنین مواردی ، انعطاف پذیری ذهنی باید توانایی انطباق با شرایط جدید باشد.

راز ازدواج ایده آل

راز ازدواج ایده آل این است که فرد باید با همسرش همدلی کند.ما باید فرهنگ هایی مانند بحث و انتقاد از خود را از خانواده شروع کنیم.این نقل قول وجود دارد که دموکراسی در خانواده آغاز می شود.در دموکراسی ، همه حق دارند حرف بزنند.این باید در خانواده نیز اتفاق بیفتد.اگر عدالت را در این عصر بخواهیم ، ایده آل ترین روش آن ، تضمین دموکراسی در خانواده است.اگر عدالت در خانواده وجود نداشته باشد ، فتنه پدیدار خواهد شد. 

تقسیم مالی باید منصفانه باشد

بیشتر مشکلات ازدواج ناشی از مقایسه خانواده های دو طرف ، مشکلات مالی و جنگ های برتری است.این مشکلات تا حد زیادی مربوط به خانواده شما ، خانواده من ، پول شما و پول من است.راز ازدواج ایده آل  داشتن اشتراک مالی در خانه است.این که آیا این اشتراک گذاری به صورت عادلانه یا ناعادلانه انجام می شود ، باعث ایجاد مشکلاتی می شود.به طور کلی زن همیشه در این مورد فداکاری می کند.

 متاسفانه در فرهنگ های سنتی ، مردان از پول به عنوان قدرت در برابر زنان استفاده می کنند.و تا زمانیکه چنین تصوری وجود داشته باشد ، زن در این رابطه از لحاظ روحی بسیار آسیب خواهد دید.شاید وقت آن رسیده کمی بیش تر در این مورد فکر کنیم و از پول به عنوان ابزاری برای تحقیر کردن زن استفاده نکنیم.