رامین جوادی, آهنگساز ایرانی/ آلمانی، مقیم لس آنجلس، از زمان تولد با موسیقی همراه است.

یادگیری نواختن پیانو در چهار سالگی، یادگیری تنظیم آهنگ کلاسیک، سیم کشی گیتار در گروه، شیفته سازهای خاورمیانه، تکمیل کردن درس های بنیادین در مدرسه موسیقی Boston’s Berklee از جمله فعالیت های رامین جوادی بوده است.

وی همچنین قبل از سفرش بر روی اقیانوس اطلس، شاگرد هانس زیمر بوده.

همه اینها منجر به همکاری های متعدد و در نهایت موفق به آهنگسازی در فیلم Blade: Trinity و اولین فیلم Iron Man شد.

هنگامی که شبکه HBO و برنامه سازان سریال بازی تاج و تخت، دیوید بنیوف (David Benioff) و دی.بی ویس (D.B Weiss)، برای کار در این سریال که در 2011 عرضه شد و 6 فصل را کامل کرده است، به او مراجعه کردند، وی مرزهای خلاقیت را در سفر به سرزمین های خیالی شکست و از طریق ترکیب موسیقایی به شخصیت های داستان جلوه داد.

در سال 2016 کارهای جدید جوادی نه تنها در سریال Game of Thrones بلکه در فیلم Warcraft و همچنین سریال تازه شبکه HBO یعنی Westworld شنیده می شود. در سال 2017، هرچند آماده بازگشت به سرزمین های یخ و آتش می باشد، در حال آماده شدن برای اجرای کنسرت زنده می باشد.

او در طی مصاحبه ای چند دقیقه ای از داستان شخصیش و همچنین سفرش در دنیای موسیقی صحبت کرده است:

از تجربه های موسیقایی که منجر شده است تا به عنوان آهنگساز فعالیت کنید بگویید.

من همیشه می خواستم تا برای فیلم ها آهنگ بسازم، و فکر می کنم که داشتن سابقه در موسیقی های گوناگون و سبک های متفاوت به این موضوع کمک کرده است.

بزرگ شدن در آلمان، من را در محیطی مملو از آهنگ های کلاسیک (رمانتیک) قرار داد، سپس در دوران جوانی با گروه Metallica آشنا شدم. و در مدرسه Berklee جاز خواندم. همه این تاثیرات مرا به سویی کشاند که برای فیلم از ژانرهای مختلف آهنگسازی کنم و من آلمانی-ایرانی هستم.

پس آهنگ هایی که پدرم به آنها گوش می کرده است نیز  تاثیر زیادی روی من داشته است.

 

در ادامه ویدیو معرفی رامین جوادی را تماشا کنید