زود انزالی ساده ترین اختلال جنسی برای درمان است!

قبل از ارائه ی راهکارهای کارآمد برای درمان زود انزالی در مردان شایان ذکر است که زود انزالی (رسیدن به ارگاسم در یک دقیقه یا کمتر از آن) یکی از اختلال های عملکرد جنسی است که 30 درصد مردان در تمام سنین (18-59 ساله) را تحت تاثیر قرار می دهد. بزرگترین پیامدی که انزال زودرس به بار می آورد احساس شرم است، که همین احساس باعث بدتر شدن مشکل هم می شود. خوشبختانه زود انزالی به طور معمول ساده ترین اختلال جنسی برای درمان است. 

فقط به فکر خود نباشید!

عشق بازی به معنای لذت، ارتباط و تحریک جنسی بین دو نفر است. مطمئنا هنگامی که فرد خیلی زود و زمانی که نمی خواهد، به ارگاسم برسد، احساس حقارت می کند. اما مشکل اصلی اینجاست که فرد به دور از رابطه ی جنسی و به طور کلی به دور از رابطه با همسرش، احساساتی مانند خشم، انزجار و یا شرمساری را در خود سرکوب کرده است.


همچنین بخوانید: نکاتی که بعد از رابطه ی جنسی باید آنها را رعایت کنید !


در نتیجه زن ممکن است به اشتباه فکر کند که همسرش از او عصبانی است، از طرفی تعداد کمی از زنان می توانند به زود انزالی همسرشان اهمیت ندهند. اکثر کسانی که همسرشان دچار زود انزالی است، در رابطه ی جنسی شان اصلا به ارگاسم دست پیدا نمی کنند. شکایت اصلی آنها این است که همسرشان به طور کلی کنار می کشد و پس از انزال زود رس به رابطه ی جنسی پایان می دهد. اگر شما دچار این اختلال عملکرد هستید، در زمان بروز انزال زود رس به همسرتان بگویید: تو خیلی جذاب و دوست داشتنی هستی و من نمی تونم جلوی خودم رو بگیرم. و به رابطه ی جنسی ادامه دهید تا همسرتان هم به ارگاسم برسد. 

زود به ارگاسم رسیدید؟ پس دوباره انجامش بدهید.

یکی از مداخله های موثر، استراحتی کوتاه و تلاش دوباره است. انزال و یا ارگاسم ناشی از دو چیز است: اضطراب و تحریک (لذت). هنگامی که فرد زود به ارگاسم می رسد، اضطرابی در کار نیست. لذت فرد از رابطه ی جنسی سریعا با به کنترل گرفتن افکار شهوانی بالا می رود. و در مقاربت دوم معمولا فرد بهتر می تواند افکارش را کنترل کند و آهسته تر به نقطه ی اوج و ارگاسم می رسد.


همچنین بخوانید: توصیه ای برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند !


کل بدن را تحریک کنید.

در حالی که معمولا زن ها هستند که برای تحریک شدن و لذت نیاز دارند که کل بدن شان لمس شود، اما یک مرد با اختلال عملکرد زود انزالی می تواند از تحریک کل بدنش بهره ببرد. او یاد می گیرد که به جای تمرکز بر آلت تناسلی و تحریک آن به طور انحصاری، لذت را در کل بدن خود تجربه کند. منتشر کردن لذت در کل بدن، وسواس و اضطراب فرد را نسبت به عملکرد جنسی کاهش می دهد و فرد تمرکزش را بر لذت می گذارد.

سکس تراپی

مگر در مواردی که انزال زودهنگام با تروما یا آسیب روانی، فرزندپروری خشن در کودکی، و یا ناراحتی زناشویی مرتبط باشد، درمان جنسی می تواند در زمانی نسبتا کوتاه موفق واقع شود. درمان استاندارد، درمانی است که از مراحل تصاعدی و پیشرونده ی تحریک جنسی استفاده می کند، تا قبل از اینکه فرد احساس کند ناگریز به ارگاسم است، از ارگاسم زودرس جلوگیری شود. از طرفی اگر همسر فرد همکاری کند و برای درمان مشتاق باشد، به دست آوردن نتیجه ی مطلوب تضمین شده است.


همچنین بخوانید: سکس تراپی چه کمکی به زوج ها می‌کند؟


اغلب بزرگترین مشکل این است که مردان برای حل این مشکل خیلی صبر دارند؛ تأخیر در دریافت کمک، ارتباط زوج ها را دچار مشکل می کند و تمایل همسر فرد را برای شرکت در درمان پایین می آورد.

دریافت مداخلات پزشکی

درحالی که تکنیک های رفتاری بسیار موثر واقع می شوند، در بعضی شرایط مداخلات پزشکی لازم هستند. اورولوژیست ها ممکن است دوز پایینی از داروهای ضد افسردگی از نوع مهار کننده بازجذب سروتونین انتخابی (SSRI) را تجویز کنند. این داروها اثرات جانبی هم دارند، اما از اثرات مثبت آن می توان به تاخیر انداختن ارگاسم را اشاره کرد. همچنین داروهای بدون نیاز به تجویز، مانند داروهای موضعی در فرم اسپری ها و کرم ها هم وجود دارند. که سر کننده هستند و به نوعی آلت تناسلی مرد را سر می کنند تا تحریک کمتری صورت بگیرد.

همچنین بخوانید: