۶ راهکار ساده ی ارائه شده توسط متخصص زنان جهت کاهش دردهای پریود و نشانه های pms

در این مطلب راهکارهای کاهش درد پریود توسط متخصص زنان برای شما ارائه شده است. مهمترین هدف خود درمانی، مراقبت از خودتان است تا شادتر و سالم تر به نظر برسید و بهترین عملکرد را داشته باشید.

چه زمانی بهتر از روزهای قبل از پریود برای دوست داشتن و اهمیت دادن به خودتان؟ با خواندن این مطلب راهکارهای کاهش درد پریود را بیاموزید.

بر اساس تحقیقات، ٨۵% از زنان با علائم پیش از پریود دست و پنجه نرم میکنند. این علائم شامل انقباضات شکم، خستگی و تورم، دوبینی و بی خوابی میشود.



بدتر از تمام این علائم حس عصبانی بودن شماست، که ممکن است موجب بدبینی دیگران نسبت به شما بشود. واقعا حس بدی است.

در واقع راهکار قاطعانه ای برای کاهش علائم پریود در اثر کاهش هورمون ها وجود ندارد. ولی شما میتوانید از روش های ساده ی قدم به قدم استفاده کنید و اندکی از فشار بر رویتان کم کنید. تا زمانی که خون ریزی شروع شود و هورمون ها دوباره به سطح بالاتری برگردند. در ادامه با راهکارهای کاهش درد پریود با ما همراه باشید.

1. مصرف پروتئین و چربی

علائم پیش از پریود، خستگی و از کوره در رفتن ممکن است باعث بشود به غذاهای قندی مانند دونات علاقه پیدا کنید. ولی این دسته از غذاهای قندی تنها علائم شما را بدتر میکنند.

در واقع باعث افزایش ناگهانی انرژی و پس از آن افت ناگهانی انرژی شما میشوند. همین عامل خلق و خوی شما را عوض میکند.

در هفته ی پیش از پریود که علائم به اوج خود میرسند، اشتیاق به مواد کربنی افزایش پیدا میکند. این غذاها انرژی خاصی تولید نمیکنند و بر عکس موجب افزایش تورم میشوند.

به جای شیرینی جات از غذاهای مقوی پروتئین و چربی دار مانند املت سبزیجات، سوپ، خوراک مرغ و سبزیجات و یا اسموتی لبنیات و سبزیجات استفاده کنید.

پروتئین در کنار چربی های مفیدی مانند امگا٣ موجب کاهش تورم و انقباضات عضلانی میشود. غلات سرشار از پروتئین و منیزیم هستند و موجب کاهش استرس میشوند. هر چه بهتر غذا بخورید حس بهتری خواهید داشت.

2. رابطه ی جنسی

رابطه ی جنسی ذهن شما را از شکم متورمتان منحرف میکند و حس خوبی به شما میدهد. اما فواید رابطه ی جنسی پیش از پریود فقط به همین ها ختم نمیشود. لمس کردن افرادی که دوستشان دارید موجب تمدد اعصاب میشود. ارگاسم مغز شما را سرشار از اکسی توسین میکند. این هورمون موجب ایجاد حس آرامش و سرخوشی است.

همسرتان کنارتان نیست؟ تا برگشتن همسرتان، خود ارضایی روشی دیگر برای خلاصی از شر این علائم آزار دهنده است.



3. عرق کردن حین ورزش

ممکن است آخرین کاری باشد که بخواهید در دوره ی پیش از پریود انجام دهید، ولی پس از عرق کردن متوجه حس خوب آن خواهید شد.

روزی ٣٠ دقیقه ورزش ملایم موجب بهتر شدن خلق و خوی شما میشود. چرا که در حین ورزش مقدار زیادی هورمون اندورفین ترشح میشود. پس اگر قصد رقصیدن دارید یا شرکت در کلاس یوگا، تمام تلاشتان را بکنید.

به ورزش به عنوان درمانی فکر کنید که سریعا حالتان را خوب میکند. هنوز هم میتوانید تمام شب روی کاناپه دراز بکشید. فقط نیم ساعت برای ورزش وقت بگذارید. در ادامه در همین مورد بخوانید:  آیا ورزش در زمان عادت ماهانه برای بانوان ضرر دارد ؟

4. بادام بخورید!

دکتر وارن میگوید: بادام سرشار از منیزیم است که موجب کاهش انقباض و فشار شکمی میشود. در حین کار روی میزتان یک کاسه بادام داشته باشید و بادام بجوید.

یا اینکه از غذاهای منیزیم دار دیگری مانند سویا و برگ سبز گیاهان مانند اسفناج و کلم پیچ استفاده کنید. اگر اشتهای خوردن غذا ندارید هر روز در هفته ی پیش از پریود ١ قرص جوشان ۴٠٠ میلی گرمی منیزیم بخورید.

5. حمام طولانی با آب گرم

آب گرم برای همه ی دردها از جمله گرفتگی و فشار ناشی ار پریود خوب است. حتی میتوانید از نمک هایی منیزیم دار در آب داغ حمام استفاده کنید.

منیزیم درون نمک موجب تسهیل گرفتگی ماهیچه ها میشود. و در کل حس خوبی به شما میدهد.



6. خواب فراوان

مشکلات خواب از جمله نشانه های پیش از پریود است. ولی سعی کنید قبل از روز های پریود که نشانه ها به اوج خود میرسند بیشتر بخوابید و کمتر فیلم نگاه کنید.

چرا که تغییر در سطح هورمون ها انرژی شما را کاهش داده و خواب ٧ تا ٨ ساعته موجب بازگشت توانایی شما میشود.

خوابیدن روش طبیعی بدن برای بازگشت انرژی است. وقتی خواب عمیق میشود بدن انرژی لازم برای شروع روز بعد را پیدا میکند.