یبوست یکی از بیماری های شایع است.یبوست می تواند دلایل زیادی مانند سبک زندگی ،تغذیه و عدم فعالیت شما داشته باشد.اما نگران نباشید شما با راه حل های طبیعی می توانید یبوست خود را برطرف کنید.بعضی از مواد غذایی می توانند یبوست را سریعا از بین ببرند.ما در این مطلب راه حل های فوری برای درمان یبوست را برای شما جمع آوری کرده ایم با وارونه همراه باشید

در ادامه بخوانید » 10 راه برای از بین بردن تورم و باد شکم بدون انجام حرکات ورزشی

راه حل های فوری برای درمان یبوست

یبوست اثرات منفی بر رضایت فیزیکی و روانی شما و همچنین کیفیت زندگی شما دارد.یبوست به همراه عوارض جانبی مانند  سخت رفتن به توالت، نفخ شکم، مدفوع سخت و خشک، درد شکمی و گاهی خونریزی را به همراه دارد.یبوست می تواند دلایل زیادی مانند عدم عملکرد صحیح روده ،تغذیه نامناسب ،عدم فعالیت ،عدم مصرف آب و… داشته باشد.اگر از یبوست مکرر رنج می برید، مطمئن هستیم که به دنبال راه حل فوری برای یبوست هستید.

راه حل های فوری برای درمان یبوست !

نوشیدن آب

کم آب بودن بدن باعث ایجاد یبوست می گردد.به همین دلیل نوشیدن آب بسیار اهمیت دارد.اگر دچار یبوست شده اید ،با نوشیدن آب معدنی می توانید این مشکل را حل کنید.علاوه بر آن می توانید نوشیدن آب به همراه لیمو را نیز امتحان کنید.اسید سیتریک در آب لیمو سیستم گوارش شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند که سموم بدن خود را از بین ببرید.


همچنین بخوانید :راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری !


خوردن غذاهای فیبری

غذاهای فیبری به عنوان تمیز کننده در دستگاه گوارش عمل می کنند و باعث دفع سموم می گردند.خوردن 20 تا 35 گرم مواد غذایی فیبری می تواند باعث از بین رفتن یبوست شما گردد.محتوای فیبر در برخی از غذاها مانند لوبیا، عدس، بلغور جو دوسر، بادام و زردآلو زیاد است.

ورزش کنید

ورزش تاثیری بر تعداد دفعات توالت رفتن شما ندارد اما مشکلات یبوست را تا حد زیادی برطرف می کند.شما می توانید با پیاده روی منظم یبوست خود را کاهش دهی.

قهوه بخورید

یکی از راه حل های فوری برای درمان یبوست ،نوشیدن قهوه است .قهوه نوشیدن به شما کمک می کند تا به توالت بروید زیرا کافئین عضلات سیستم گوارش شما را تقویت می کند.علاوه بر این، از آنجا که مقدار کمی فیبر در قهوه وجود دارد، می تواند نه تنها یبوست را درمان کند بلکه از آن جلوگیری نیز کند.

غذاهای حاوی پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک می تواند با متعادل نمودن سطوح باکتری در روده ها  از یبوست مزمن جلوگیری کند.علاوه بر آن باعث تنظیم حرکت روده ها می شود.شما می توانید برای درمان یبوست ماست پروبیوتیک مصرف کنید.

چای نعناع بخورید

ماده موجود در چای نعناع باعث تسریع حرکت روده ها می گردد.از سوی دیگر نوشیدن آب ولرم نیز باعث درمان یبوست می گردد.

خوردن آلو خشک

اگر از یبوست رنج می برید، بهترین مواد غذایی که می توانید مصرف کنید، آلو خشک است.آلو یکی از  ملین های طبیعی است که  دارای محتوای فیبر بالا نیز هست.

در ادامه بخوانید :

تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان

در روزهای گرم تابستان فقط آب بنوشید !

بستنی یخی هایی که از ۱۰۰منبع مختلف آب های آلوده تولید شده اند !!!