رایانه گیمینگ یا لپ تاپ گیمینگ اگرچه پلتفرم یکسانی هستند اما ساختار متفاوتی دارند. یک لپ تاپ را می توان در هر جایی به کار گرفت و انعطاف پذیری بیشتری دارد اما رایانه گیمینگ اگرچه قابل ارتقاست اما نمی تواند به عنوان دستگاه قابل حمل محسوب شود.

هر یک از این دستگاه ها در پیکربندی مختلفی به عنوان گیمینگ شناخته می شود. به شکلی که افراد می توانند با هزینه یا بودجه موردنظر خود یک سیستم گیمینگ جمع آوری کنند.

اما هزینه خرید یک لپ تاپ بیشتر از جمع آوری رایانه گیمینگ است. در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ یا رایانه گیمینگ هستید و بودجه زیادی ندارید، بهتر است این راهنما را مطالعه کنید. راهنمایی که در آن به شما می گوییم آیا با بودجه 1200 دلار یا کمتر باید لپ تاپ گیمینگ خرید یا رایانه گیمینگ.


همچنین بخوانید »

بهترین بازی های سال 2020

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای اجرای جدیدترین بازی‌ها

بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2019 برای گیمرهای حرفه‌ای


پرسشی که ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول ساخته و نمی دانند باید کدام یک را انتخاب کنند. زیرا امر انتخاب را دشوار ساخته و از آنجایی که یک لپ تاپ یا رایانه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو پلتفرم پی سی محسوب می شوند. رایانه های شخصی گزینه هایی مناسب از این جهت هستند که می توان آنها را ارتقا بخشید و عملکرد بالایی را شاهد بود.

لپ تاپ ها نیز باتوجه به قابلیت حمل گزینه های جذابی هستند، اگرچه برخی از مدل لپ تاپ ها را می توان ارتقا بخشید. رایانه شخصی دارای گرافیک و پردازنده قابل ارتقاییست و البته بخش های دیگری هم دارد که می توان ارتقا بخشید.

 

اما لپ تاپ تنها دارای حافظه ذخیره سازی و حافظه رم قابل ارتقا دارد. بنابراین برای انتخاب لپ تاپ یک گزینه دیگر خریداری کنید و رایانه شخصی را می‌توان ارتقا بخشید.

رایانه های شخصی بازی دسکتاپی همیشه بیشتر از لپ تاپ به شما لذت می دهند. شما می توانید یکی از خود را با هزینه کمتری بسازید ، و اگرچه بسیار سودآور است ، اگر بی تجربه باشید بسیار وحشتناک خواهد بود. من در طی این سال ها رایانه های شخصی زیادی را کنار هم قرار داده ام، و هنوز هم وقتی برای اولین بار توانمندسازی آن را دارم، بسیار ناراحت کننده است. یکی دیگر از مضرات ساخت کامپیوتر شخصی شما در حال حاضر ردیابی تمام قسمت ها است. شما ممکن است بتوانید CPU و GPU مورد نظر خود را بدست آورید، فقط این که خود را در انتظار مادربرد مناسب ببینید. در هر صورت ، هیچ شرمی در خرید یک سیستم پیش ساخته وجود ندارد.

بر خلاف رایانه های شخصی یک دهه پیش ، رایانه های شخصی بازی های پیشرفته از قبل ساخته شده از قطعات اختصاصی و غیرقابل تماشای ساخته نمی شوند. در اصل آنها با همان مواردی که برای ساختن خود استفاده می کنید ساخته شده اند اما با ضمانت. از آنجا که آنها دیگر مشغول انجام کارهایی مانند لحیم کاری GPU در محل نیستند ، می توانید همانطور که مناسب می بینید ، آن را ارتقا دهید. اگر کمی احساس هزینه اضافی می کنید ، راهنمای لیست بهترین رایانه های شخصی بازی را برای لیست کاملی از توصیه های ما با قیمت محدود نکنید.

اگر به دنبال یک لپ تاپ بازی جدید با قیمت کمتر از 1200 دلار هستید ، مشخصات لپ تاپ های فوق العاده فوق العاده برای این دوره است. با محدودیت تبلیغات ویژه ، معمولاً می توانید لپ تاپ های بازی با کارتهای گرافیکی RTX 2060 یا GTX 1660/1660 Ti را پیدا کنید که زیر مارک 1200 دلار می آیند. برخی حتی پایین تر از 1000 دلار هستند و آنها را به معامله بهتر تبدیل می کنند. در هنگام خرید یک لپ تاپ بازی که ویژگی های شما برای آن ارزشمند باشد ، به خاطر داشته باشید. ممکن است بتوانید در یک پردازنده گرافیکی بزرگتر یا کمی بهتر پردازنده فشار بیاورید ، اما این به قیمت حافظه کمتر یا حافظه SSD کمتری به دست می آید.

انتخاب شخصی من از این لیست ، لپ تاپ بازی Gigabyte Aorus خواهد بود. تخفیف فوری 300 دلار وجود دارد ، بنابراین قیمت آن به 1099 دلار می‌رسد و بسیار انباشته است. صفحه نمایش رایانه شخصی من 144 هرتز است و فکر نمی کنم هرگز بخواهم برگردم ، بنابراین داشتن آن در یک لپ تاپ بازی مجهز و فروش کاملاً مجهز به شکرگذاری کیک است. بررسی ما در مورد (جدیدتر) گیگابایت Aorus 15G را بررسی کنید تا یک ایده خشن از آنچه انتظار دارید را بدست آورید.

بنابراین خرید یک لپ تاپ گیمینگ شاید مناسب تر از رایانه شخصی باشد. اگرچه هر یک مزایا خاص خود را دارند.