رایج‌ترین مشکلات PS4 چیست؟ کنسول پلی‌استیشن ۴، یک دستگاه بسیار عالی است که از نظر من وجود آن در هر خانه‌ای ضروری است. اما این دستگاه نیز همانند دیگر کنسول‌های بازی، از مشکلات گاه به گاه، مصون نیست! از زمان عرضه این کنسول در سال ۲۰۱۳، شرکت سونی برای رفع بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری تمام تلاش خود را کرده و هر بار با منتشر کردن آپدیتی برای دستگاه مشکل موجود را رفع کرده.

در سال ۲۰۱۶، سونی دو نوع دیگر از کنسول نسل هشتم خود را با عنوان‌های PS4 Slim و PS4 Pro عرضه کرد. هر دو عملکرد بهبود یافته‌ای نسبت به نسخه قبلی خود ارائه می‌دهند و برخی از مشکلات سخت افزاری که در نسخه اولیه وجود داشت، در آن‌ها حل شده است. با این حال، هنوز هم احتمال برخورد با مشکلات سخت افزاری کم نیست. بهترین راه شناخت آن‌ها و یادگیری چگونگی عملکرد هنگام وقوع است. بنابراین در ادامه با رایج‌ترین مشکلات PS4 آشنا می‌شوید.

۱- سوسو زدن چراغ آبی دستگاه

جالب است که با وجود گذشت این همه سال از عرضه پلی‌استیشن هنوز سوسو زدن چراغ آبی دستگاه از رایج‌ترین مشکلات PS4 است. پالس خط آبی نشان‌دهنده یک مشکل فنی در دستگاه شماست که می‌تواند به این معنا باشد که دستگاه شما دیگر زمان زیادی کار نخواهد کرد. در واقع این خط آبی به شما اطلاع می‌دهد که یک مشکل واقعا بزرگ وجود دارد.

هنگام بوت شدن PS4، چراغ نشانگر LED که در کنار کنسول قرار دارد می‌بایست سریعاً قبل از روشن شدن رنگ سفید، برای ثانیه‌هایی نبض آبی بزند. اما در دستگاه هایی که با مشکل رو‌به‌رو شده‌اند این نبض آبی رنگ به صورت مداوم ادامه دارد که نشان‌دهنده شکست در خروجی ویدیو می‌باشد. در این حالت، کنسول هیچگاه سیگنالی را به تلویزیون نمی‌فرستد که طبیعتا مانع کار دستگاه می‌شود. شرکت سونی راهنمایی برای حل این مشکل ارائه کرده است.


با ارزان‌ترین گوشی‌های 2019 آشنا شوید!


راه حل‌ها:

همان‌طور که گفته شد چراغ چشمک زن می‌تواند نشانگر تعدادی مشکلات سخت افزاری و البته نرم افزاری باشد. تعدادی راه حل وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. البته اگر می‌توانید دستگاه را به نمایندگی یا به فروشگاه‌های پلی‌استیشن ببرید تا مشکل را حل کنند. اگر نه، این راه‌ها را امتحان کنید.

  • میان افزار تلویزیون خود را به روز کنید.
  • پورت‌های HDMI را بررسی کنید.
  • منبع تغذیه را بررسی کنید.
  • هارد دیسک را بررسی کنید.

مشکلات رایج PS4

۲- چراغ نشانگر قرمز

گزارش‌های مربوط به “خط قرمز” به اندازه نور آبی چشمک زن فوق الذکر، رایج نیست، اما تقریباً جدی است و از رایج‌ترین مشکلات PS4 می‌باشد. در کنسول‌هایی که از “خط مرگ قرمز” رنج می‌برند، چراغ نشانگر LED که در کنار کنسول قرار دارد بارها و بارها قرمز می‌شود و پس از آنکه سیستم سه بوق مشخص و ممتد می‌زند، خاموش می‌شود. این موضوع به مشکل گرمای بیش از حد مرتبط است؛ همانطور که در دفترچه راهنمای PS4 نیز بیان شده و توسط سونی تأیید شده است، احتمالاً نتیجه نقص فن می‌باشد.


معرفی فیلم علاء الدین پنجمین فیلم پر فروش سال ۲۰۱۹


راه حل‌ها:

اگر با انجام راه‌های زیر این مشکل همچنان ادامه دارد و توسط هیچ یک از راه حل‌های زیر کاهش نیافته است، با پشتیبانی مشتری PlayStation تماس بگیرید یا کنسول خود را مستقیماً به یک فروشگاه خرده فروشی رسمی سونی ببرید تا ترتیب تعمیر یا جایگزینی قطعات را بدهد.

  • به کنسول استراحت بدهید و برای چند ساعت خاموشش کنید.
  • کنسول را در فضایی مناسب قرار دهید؛ دستگاه خود را در محلی با تهویه مناسب قرار دهید تا بتواند نفسی راحت بکشد و در هر زمان، از قرار دادن آن روی فرش خودداری کنید.

مشکل PS4

۳- مشکلات اتصال به اینترنت

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات PS4 ، مشکل در اتصال به شبکه است. مشکلات اتصال به شبکه بیشترین گزارش در PS4 را دارند و اغلب خود را با خطاهای NW-31201-7 و WV-33899-2 آشکار می‌کند. به طور معمول، خطاهای شبکه را می‌توان به PSN که تحت تعمیر قرار می‌گیرد، (کد خطا CE-33991-5) نسبت داد، و شما فقط باید منتظر حل آن از سوی سرور باشید. با این وجود، در خارج از این دوره‌ها، تعدادی روش وجود دارد که می‌توانید به راحتی آن‌ها را انجام دهید تا دوباره آنلاین شوید.


9 میانبر کاربردی کیبورد که همه کاربران مک باید آنها را بدانند!


راه حل‌ها:

  • در تنظیمات Custom اتصال به اینترنت، DNS را تغییر دهید. primary DNS را “8.8.8.8” و secondary DNS را “8.8.4.4” یا “4.4.4.4” قرار دهید.
  • میان افزار (FirmWare) مودم خود را آپدیت کنید.
  • کابل برق کنسول را جدا کنید و دوباره متصل نمایید.
  • تکنولوژی گاهی مسخره و لجباز می‌شود! واقعا می‌گویم. یکی از روش‌ها برای حل مشکل اتصال به اینترنت، این است که مشخصات شبکه را Forget کنید و دوباره متصل شوید.

مشکلات اتصال به اینترنت

با برخی از رایج‌ترین مشکلات PS4 آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. راستی شما تا به حال با چه مشکلاتی در کنسول خود مواجه شده‌اید؟ اگر نظری دارید در بخش دیدگاه‌ها، در انتهای این مطلب برایم بنویسید و منتظر قسمت دوم مشکلات رایج PS4 باشید.

در ادامه یادتون نره » قسمت دوم رایج‌ترین مشکلات PS4