دهان و دماغ مصنوعی برای رباتی که میتواند خودش دعا بخواند!!!

خب اگه فک میکنید سال 2020 به اندازه کافی عجیب غریب و وحشتناک نبوده پس شما رو با رباتی که دعا می خواند آشنا می کنم ! این ربات شبیه انسان طراحی نشده بلکه فقط یک دهان و بینی سیلیکونی براش تعبیه شده تا بتواند دعاها را به شکل انسانی بخواند!و نه از طریق اسپیکر صدایش پخش شود ! 

این ربات در همکاری هنرمند فرانسوی Diemut Strebe با محققان CSAIL و آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT ساخته شده است.


همچنین بخوانید »

صدای مومیایی 3000 ساله را گوش کنید!

ربات های جنسی ؛ آیا به پایان حکمرانی تمدن بشری نزدیک هستیم؟ 

با ربات iRobot Roomba i7 آشنا شوید ؛ جارو برقی هوشمندی که عاشقش میشوید!


این رباتی که دعا می خواند نامش The Prayer است از الگوریتمی بهره میبرد که داده هایش از متون مذهبی و دعاهایی که در سراسر جهان موجود است تکمیل شده! Diemut Strebe هدفش را از ساخت این اثر اینگونه بیان میکند! با گسترش روزافزون هوش مصنوعی من قصد دارم تا مضامین فلسفی و چگونگی تأثیر آن بر روابط ما با ناشناخته ها را برجسته کنم.

“برای ساخت این ماشین هوشمند ما از یک مدل زبان عصبی برای یادگیری توزیع احتمال ، یک عملکرد ریاضی و دنباله ای از کلمات پیکره متنی استفاده کردیم.” Diemut Strebe در مکالمه خود با Digital Trends گفت: “ما یک پایگاه داده متنی بزرگ از هفت مذهب اصلی را جمع آوری کردیم. ما همه داده ها را در نوعی پایگاه داده بصورت “یک خدا یا یک دین” ادغام کردیم. این سیستم با استفاده از کدگذاری این اطلاعات در یک ساختار ریاضی ، معنای کلمات و دستور زبان را از توزیع کلمات استنباط می کند یا به زبان ساده تر حدس میزند ، که سپس از آنها برای تولید زبان طبیعی یا صحبت بصورت انسان ها استفاده میکند!

شبکه عمیق برای متن های مقدس کاملاً تنظیم شده است. بنابرین این هوش مصنوعی می توانید ویژگی های کلیدی دعاها و متون مذهبی را تشخیص دهد و از آنها برای ساخت دعاها و آوازهای مذهبی به شکلی عجیب و غریب استفاده کند! 

در ادامه بخوانید »

اکنون هوش مصنوعی می‌تواند هنر خلق کند! اما هنرمندان از این موضوع نمی‌ترسند!

چرا کامپیوترها هرگز کاملاً آگاه نخواهند شد؟

پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2020: کارشناسان چه می گویند؟

همه دعاهایی که توسط این هوش مصنوعی ساخته میشود معنی دار نیست و گاهی اوقات او با جملاتی نا مفهوم و عجیب قریب آواز میخواند! 

نکته جالب اینجاست این ربات نه تنها کلمات و ساختار را انتخاب میکند ، بلکه لحن و طول صدا را نیز انتخاب می کند!!! 

نظر شما راجع به هوش مصنوعی و تاثیراتش بر روی زندگی انسان ها چیه ؟ آیا به نظر شما هوش مصنوعی می تواند روزی صاحب هوشیاری شود؟