خبری خوب برای علاقه مندان به دنیای الکترونیک

مدل های مختلفی از برد رزبری پای وجود دارد. ولی بر هیچ کس پوشیده نیست که همیشه مدل های جدید بهترین آنها هستند. و حالا در جدیدترین اخبار مشخص شده است که رزبری پای جدید با وای فای 5 گیگاهرتز و بلوتوث 4.2 عرضه می شود.

اگر احیانا آشنایی با بردهای رزبری پای ندارید باید خدمت شما عرض کنم این مدار الکترونیکی کوچک یک رایانه کوچک است که قادر است تا سیستم عامل های مختلف را بر روی خود اجرا کند و برای ساخت قطعات بزرگتر الکترونیکی و یا برای ساخت کیت های خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد.

رزبری پای جدید  +Raspberry Pi 3 Model B در واقع نسخه بروز شده مدل 2016 یعنی Raspberry Pi 3 Model B است. این برد جدید به لطف پردازنده 4 هسته ای 1.4 GHz ، بلوتوث 4.2 و وای فای دو بانده، به طور قابل ملاحضه ای سریعتر از مدل های قبلی است.نکته جالب در ارتباط با این به روز رسانی ارتقاء سرعت عملکرد وای فای و بهینه سازی آن برای کارکرد بر روی فرکانس 5 گیگا هرتز است.

رزبری پای جدید با وای فای 5 گیگاهرتز و بلوتوث 4.2 عرضه می شود

Wi-Fi جدید رزبری پای دارای گواهینامه ماژولار است. به این معنی  که اگر توسعه دهندگان از این سخت افزار در محصولات نهایی خود استفاده کنند، آنها برای دریافت تاییدیه Wi-Fi توسط تنظیم کننده ها مشکل چندانی نخواهند داشت. همچنین وجود دو باند Wi-Fi در Raspberry Pi جدید می تواند نشانه ی خوبی باشد، چرا که به نظر می رسد حکمرانی باند 2.4 GHz رو به پایان است.

روی هم رفته رزبری پای جدید به شدت شبیه مدل قبلی خود است، مخصوصا زمانی که صحبت از فرم فاکتور و اتصالات آن می شود. که نکته خوبی هم هست چون نیاز به خرید کیس و قاب محافظ جدید بر طرف میشود. همچنین قیمت این برد جدید نیز مثل همیشه 35 دلار است.

 

در ادامه بخوانید