برای رسیدن به تمرکز بیشتر باید چه کنیم؟ چطور تمرکزمان را افزایش دهیم؟ راه های افزایش تمرکز چیست؟ حواس ما با دنیای خارج ارتباط دارد. با دیدن، شنیدن، مزه کردن، لمس کردن و بو کردن می توانیم با محیط اطرافمان ارتباط برقرار کنیم. و سعی می کنیم با استفاده از حواسمان بر چیزهایی که علاقه داریم تمرکز کنیم. اما متاسفانه می توانیم بگوییم که خیلی در این کار موفق نیستیم و در این زمینه دچار مشکلات زیادی هستیم و نمی توانیم بر روی موضوعات مورد علاقه یا کار، درس و … تمرکز کنیم. اما چگونه می توانیم تمرکز مان را افزایش دهیم؟

7 قدم برای افزایش تمرکز

 تمرکز بیش تر

1) اولویت های خود را مشخص کنید!

کارهای زیادی است که دوست داریم انجام دهیم ،اما زمان محدود است. آیا برای شما نیز پیش آمده است که در روز یا هفته قصد انجام کارهای زیادی را دارید اما در نهایت در آخر روز می بینید که هیچ کاری انجام نداده اید زیرا به خاطر کارهای زیاد نمی دانستید به کدام کار برسید و کدام را انجام دهید. قدم اول برای حل این مشکل آماده کردن لیست است. سپس در این لیست 5 مورد را انتخاب کنید و آن ها را ترتیب بندی کنید. بدین ترتیب می توانید پلان روز خود را آماده کرده و به کارهایتان برسید.


در ادامه بخوانید:

با مواد غذایی برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز آشنا شوید !

موسیقی تاثیر بسیار کمتری بر روی تمرکز زنان نسبت به مردان دارد


2) تنفس تان را کنترل کنید!

تنفس مهم ترین عملکرد بدن است. ما در طول روز فراموش می کنیم که چگونه نفس می کشیم. هیجان، استرس، تغذیه ، فشار کاری و هر چیز دیگری می تواند روی تنفس شما تاثیر بگذارد. اگر قصد تمرکز بر موضوعی را دارید ابتدا باید تنفس تان را کنترل کنید. و حتی قبل از شروع کار باید این کار را انجام دهید. زیرا این کار باعث می شود بتوانید راحت تر تمرکز کنید. قدرت تنفس را فراموش نکنید.

3) تنها یک کار را انجام دهید!

یک بسکتبالیست را در نظر بگیرید او هنگام حمله و پرتاب توپ باید تمام تمرکزش بر توپ و تور باشد. شما نیز باید همین طور باشید زمانیکه در حال انجام کاری هستید، فقط آن کار را انجام دهید. به عنوان مثال اگر در حال کار کردن هستید همزمان به دوست تان پیام ندهید یا اگر مشغول ورزش هستید تلویزیون را خاموش کنید و مثال های دیگر. یاد بگیرید یک کار را به طور صحیح انجام دهید تاکید می کنیم تنها یک کار را انجام دهید و در یک لحظه سعی نکنید که چندین کار را با یکدیگر انجام دهید.

4) اطلاعات منفی را پاک کنید!

در ارتباط با کاری که می خواهید انجام دهید ذهن تان را پاک کنید. هنگامی که قصد شروع یا انجام کاری را دارید هر گونه اطلاعات منفی در مورد آن کار که در ذهن تان وجود دارد را دور بریزید. بر روی هدف تان تمرکز کنید و اطلاعات منفی در مورد آن را از ذهن تان پاک کنید.

5) محیط اطراف را منظم کنید!

بعد از پاک کردن ذهن حالا نوبت منظم کردن محیط اطراف تان است. محیط کارتان را بر اساس سلیقه خودتان نظم ببخشید و از لوازمی استفاده کنید که باعث افزایش انگیزه تان می شود. نظم تاثیر بسیاری در تمرکز شما دارد .

6) تغذیه سالم و سبک داشته باشید!

موضوع ما افزایش تمرکز است و در این موضوع نقش ذهن بسیار مهم است. و همه ی ما می دانیم که تغذیه تاثیر زیادی در عملکرد ذهن دارد. سعی کنید تغذیه سالم و سبکی داشته باشید و مصرف آب را فراموش نکنید. همچنین می توانید از دمنوش های گیاهی برای آرامش تان استفاده کنید.

7)مدت زمان کارتان را از قبل مشخص کنید!

قبل از شروع کار، باید مدت زمان آن را مشخص کنید و در این بین زمان های نیز برای استراحت خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد درس خواندن دارید، در ایتدا مدت 2 ساعت را برای خودتان تعیین کنید. مشخص کردن بازه کاری باعث افزایش تمرکزتان و بهبود عملکرد شما می شود.

در ادامه بخوانید: 

چگونه در 20 ساعت یک مهارت جدید کسب کنیم؟ 

چگونه سریعتر به اهدافم برسم؟ 9 قدم به سوی موفقیت