پس از خواندن این مطلب و دانستن رفتارهایی که رابطه ها را از بین می برند با کمال تعجب متوجه خواهید شد که خودتان هم بعضی از آنها را انجام می دهید و حالا وقت متوقف کردن آنهاست تا بیشتر از این به رابطه ی تان آسیب وارد نکنید.

1. قرار دادن تلفن همراه در الویت اول

ما دائما در حال چک کردن تلفن همراهمان هستیم. اما این وسواس چک کردن گوشی می تواند به قیمت آسیب رساندن به روابط صمیمی مان تمام شود. یکی از علت های شایعی که روابط را خراب می کند، غرق شدن در تلفن همراه و یا فقط در دست داشتن آن است.


همچنین بخوانید:دلیل استفاده ی بیش از حد از گوشی های هوشمند در افراد چیست؟


از طرفی جواب دادن به زنگ های متعدد بدتر از جواب دادن به پیام ها یا ایمیل هاست، زیرا با این کارتان به شریک زندگی تان می گویید که شخصی که تماس گرفته بسیار مهم تر از اوست. بهتر است در زمان هایی که شریک زندگی تان تمام توجه شما را نیاز دارد مثلا هنگام شام خوردن یا صمیمی بودن و … تلفن همراه تان را خاموش یا سایلنت کنید.

2. حسود بودن

حسادت در روابط صمیمی ناشی از ترس از ترک شدن و این احساس است که به اندازه ی کافی خوب نیستید. “حسادت می تواند ناشی از حس ناامنی، عدم اعتماد، ترس از خیانت، اعتماد به نفس پایین و یا ناشی از روابط گذشته و تجربیات زندگی باشد.”

با شریک زندگی تان درباره ی نگرانی ها و احساسات تان صحبت کنید. وقت بگذارید و درباره ی موقعیت مشخصی که باعث حسودی تان شده با او صحبت کنید و توضیح دهید که چرا این احساس را داشته اید.


همچنین بخوانید:چگونه حسادت خود را مدیریت کنیم؟


“اگر الگوهای حسادت را در زندگی خود مشاهده می کنید، چه در روابط عاشقانه، دوستی، و چه در رابطه با اعضای خانواده، ایده ی خوبی است که با یک روانشناس برای پردازش احساسات تان و درک بهتر اینکه چرا حسادت نقش مهمی در زندگی تان دارد، صحبت کنید.

3. نق زدن و شکایت کردن

مدام نق زدن یکی از رفتارهایی که رابطه ها را از بین می برند محسوب می شود. یک همسر نق نقو به راحتی می تواند تنش و اختلاف ایجاد کند. باید سعی کنید هنر نگه داشتن زبان تان را تمرین کنید. دیدگاه خود را بررسی کنید و برای حرف های مهم الویت بندی داشته باشید. به این معنی که به جای نق زدن صبر داشته باشید تا زمان مناسب برای مطرح کردن مسئله ای که ناراحت تان کرده است پیش بیاید.

اگر همسرتان برای بحث درباره ی موضوع شما آماده نیست، صبر داشته باشید و از او بخواهید در زمان مناسب و هرگاه آماده بود به شما اطلاع دهد.

4. ناسپاسی

قدردانی و سپاس گذاری از چیزهای کوچک در زندگی تان می تواند یک چالش باشد، اما این ترتیبی برای رشد است. دیدن خوبی ها و کارهای خوبی که همسرتان برایتان انجام می دهد واقعا کمک کننده است. بخاطر هرکاری که برایتان انجام می دهد از او تشکر کنید حتی خیلی کوچک.


همچنین بخوانید:چگونه مشکلات را در یک رابطه زناشویی کاهش دهیم ؟


5. عدم ارتباط و تعامل

رفتارهایی که رابطه ها را از بین می برند

نداشتن یک گفتوگوی باز و یا سیستم ارتباطی با شریک زندگی تان باعث ایجاد رنجش، سوء تفاهم و … می شود. قبل از اینکه اینها به مسائل بزرگ تری تبدیل شوند زمان مناسبی پیدا کنید و درباره ی آنها صحبت کنید. نگذارید زمان زیادی بگذرد زیرا باعث می شود احساسات واقعی تان را درونی کنید. درباره ی اینکه روزانه چه اتفاقاتی برایتان می افتد با او صحبت کنید. این مهارت های ارتباطی می تواند به بهبود گفتگو با شریک زندگی تان کمک کند.

6. گم کردن خود در رابطه

این بسیار عادی است که اگر افراد زمانی که وارد رابطه ای عاشقانه شدند، تلاشی برای رشد و ترقی و یادگرفتن نکنند احساس هویت خود را از دست بدهند. فراموش نکنید که زندگی خودتان را داشته باشید. برای انجام دادن کارهایی که دوست دارید وقت بگذارید و صبر نکنید تا شریک زندگی تان هم به علاقمندی های شما علاقمند شود. باور کنید یا نه، این در واقع شما را جذاب تر می کند. شما اینگونه به پویایی رابطه تان کمک می کنید زیرا علایقی دارید و به خود اطمینان دارید.

7. دعوا کردن با چت

دعوا کردن با شریک زندگی تان اصلا خوشایند نیست، مخصوصا اگر با هم در یک اتاق نباشید! زوج هایی که دور از هم زندگی می کنند و یا همیشه کنارهم نیستند بیشتر احتمال دارد که با چت با هم دعوا کنند. دعوا کردن با چت عادت بسیار بدی است که اکثر افراد انجام می دهند و می تواند باعث ایجاد مارپیچ رو به پائینی در رابطه شود.


همچنین بخوانید:اشتباهات رایج در پیام دادن که باعث از بین رفتن روابط تان می شوند !


دعوا کردن با پیام به دلایل زیادی بدترین نوع مراوده کردن احساسات تان است. به عنوان مثال شما مطمئن نیستید که واکنش شریک زندگی تان چیست! بنابراین ممکن است پشت سرهم پیام هایی بفرستید که احساسات شریک زندگی تان را جریحه دار کند. پس بهتر است صبر کنید تا فرصت صحبت کردن به صورت رو در رو پیش بیاید.

8. فراتر رفتن از مرزهای اجتماعی

صحبت کردن از طرف شریک زندگی تان می تواند باعث رنجش او شود و این رفتار می تواند نوعی فضولی باشد. تصمیم گرفتن برای یک فرد دیگر به معنی بی احترامی به او و مانع شدن برای احساس هویت در اوست. ما بدون اینکه متوجه شویم ممکن است درکارهای دیگران فضولی کنیم یا سعی در کنترل آنها داشته باشیم و طوری رفتار کنیم که به آنها بی احترامی شود و احساس هویتشان را از بین ببریم.

با اینکار نه تنها به احساسات شریک زندگی تان آسیب وارد می کنید، بلکه قدرت احساسات او را نسبت به خودتان کاهش می دهید.

9. تمایل نداشتن به امتحان چیز های جدید

در حالیکه هیچکس نباید تن به انجام کاری بدهد که نمی خواهد، اما همیشه نه گفتن و بسته بودن نسبت به تجربه های جدید هم می تواند رابطه تان را در رخوت و یکنواختی نگه دارد. حتی اگر نظر کاملا مثبتی هم نسبت به پیشنهاد شریک زندگی تان ندارید، کمی بیشتر به امتحان کردنش فکر کنید شاید این راه بسیار مناسبی برای خوشحال کردن او و بیشتر صمیمی شدن رابطه تان باشد.

در ادامه بخوانید: با کارهایی که هرگز نباید در رابطه جنسی انجام دهید آشنا شوید!!!