رفتن به پارک و کوه در زمان کرونا تا چه حد ریسک دارد؟؟؟

رفتن به پارک و کوه در زمان کرونا؟؟؟ شما هم چنین فکر هایی در سر دارید؟ اینکه رفتن به پارک و کوه در زمان کرونا تا چه اندازه برای شما خوشایند است را نمیدانم اما…

بیایید و با من تا انتهای این گزارش همراه باشید!!! تا ببینیم رفتن به پارک و کوه در زمان کرونا در چه صورتی مجاز است؟؟؟

مسافرت را ممنوع کرده اند! مرز ها هم بسته شده است! در همه جای دنیا شاهد گسترش کرونا هستیم و هدف این است که با حفظ فاصله ی اجتماعی زنجیره ی انتقال از بین برود !

و در نهایت بیماری کنترل شود! مردم هم از همین رو در خانه هایشان قرنطینه هستند ! نه تنها به مسافرت های طولانی مدت نمی روند، بلکه مسافرت های کوتاه مدت مثل پارک رفتن و کوه نوردی هم جدا خطرناک اعلام شده است!



رفتن به پارک و کوه در زمان کرونا

پس تنها برای خرید خوراکی از سوپر مارکت ها و خرید دارو از داروخانه ها باید بیرون رفت؟؟؟

میلیون ها آمریکایی روز هاست در خانه مانده اند! چرا که خانه امن ترین مکان است!!! تب را جدی بگیرید چرا که واقعا ترسناک است و آن بیرون ؛ درست بیرون درهای خانه تان برایتان کمین کرده!

بعضی جاها هم هست که توسط مقامات دولتی برای بیرون رفتن ممنوع نشده ! اما شما هم به خوبی میدانید که این مکان ها برایتان خطر ابتلا به بیماری  دارد!!!!

اما خیلی ها هستند که واقعا نمی توانند در خانه بمانند ! راه حل ساده است! به جاهایی بروید که حداقل خطر را دارند! چون این روز ها جای بی خطری به جز خانه وجود ندارد!

پس  مسیرتان را انتخاب کنید و اگر می خواهید در فضای بیرون از خانه از شر کرونا در امان باشید تا انتها با ما همراه باشید!!!

رفتن به پارک

اگر در نزدیکی خانه ی شما پارکی هست و آن پارک خلوت است درنگ نکنید! بیرون بروید و هوایی تازه کنید! البته اگر هم کسی را دیدید فاصله ی اجتماعی 2 متر را حفظ کنید!

به  پارک های که ازدحام جمعیت دارند نروید! مگر اینکه قصد خودکشی داشته باشید! زمین های بازی و سرویس های بهداشتی عمومی هم خیلی خطرناک هستند! چون عموم مردم از آنها استفاده می کنند!

در ایتالیا تمام پارک ها و محل های ورزش عمومی بسته شده است! مردم حتی در اجازه ی دروین و پریدن در مکان های خلوت را ندارند! هر کس فقط در حیات خانه ی خودش یا درون منزل خودشان اجازه ی تمرین کردن دارد!

پس خطر را جدی بگیرید ! اینطور تصور کنید که هر کسی که از کنارتان رد می شود ، هر کسی که در مسیر راهتان قرار دارد ناقل ویروس است! چرا که تست های کافی برای بررسی همه وجود ندارد!

در خانه بمانید! نتوانستید به پارک های خلوت بروید و به شدت از برخورد با دیگران جلوگیری کنید!

افراد مسن ، کسانی که بیماری زمینه ای مانند دیابت ، بیماری کلیوی و قلبی دارند اصلا بیرون نروند! حتی به پارک های خلوت! خانه امن ترین مکان است!

یادتان نرود! رعایت فاصله ی اجتماعی شامل افرادی که با آنها زندگی میکنید نمی شود! در هر حال با هم زندگی می کنید! خوش بینانه نگاه کنید! شاید این بیماری حفظ فاصله ی اجتماعی برای سلامت ماندن را به خیلی هایمان یاد دهد!

پیاده روی در جنگل

اینکار هم خالی از ریسک نیست ! اما باز هم با رعایت فاصله ی اجتماعی کم خطر محسوب می شود! خیلی مراقب خودتان باشید! پیاده روی در جنگل جدایی از امکان ابتلا به کرونا خطر های جانبی دیگری هم دارد!

مثال تصادف کردن را در نظر بگیرید! تصادف شما در راه می تواند فشار و استرسی بر کادر درمان باشد! در این شرایط همگی در خدمت درمان این بیماری هستند!

پس تا می توانید کار های ریسکی نکنید! این روز ها بیشتر از همیشه مراقب باشید و توصیه های ایمنی را در نظر بگیرید!

اگر با دوستی به پیاده روی می روید در یک ماشین ننشینید!!! از امکانات عمومی فراهم شده در جنگل ها استفاده نکنید! صندلی سر راهتان ممکن است خیلی وسوسه کننده به نظر برسد اما همان صندلی هم می تواند ناقل باشد!

چرا که سطح فلزی اجسام تا روز ها این ویروس را به حالت فعال نگه می دارد!

تا به حال در مورد اهمیت دست ها نگفته ام!!! تنها زمانی تصمیم به بیرون رفتن بگیرید که از خودتان مطمئن باشید بی هوا دستتان را به چشم ها و دهانتان نمیزنید!

خیلی ها ناخوداگاه دست ها را به صورتشان می زنند! فراموش نکنید تا پیش از شستن دست ها، (حتی اگر دستتان به چیزی نخورده باشد)، دست ها آلوده هستند!!!!

قوانین کمپ زدن

خیلی از پارک ها بسته هستند اما تعدادی هم بازند و با پرداخت پول به شما فرصت کمپ زدن داده خواهد شد! البته این پول از شما گرفته می شود تا هزینه های پارک تامین شود ! تا پارک در بهترین شرایط برای پذیرایی شما باشد!

باز هم فاصله ی  اجتماعی مناسب را حفظ کنید! خودتان را آماده کنید چرا که از امکانات همیشگی مانند رستوران ها و مکان های استراحت این روز ها خبری نیست!

مانند گذشته کنار افراد دیگر چادر نزنید! این روز ها امنیت در تنها بودن است نه با هم بودن! پیش از بیرون رفتن از خانه حتما مطمئن شوید که پارک مورد نظر شما باز است ! بیرون رفتن از خانه یعنی ریسک ! ریسک نکنید!!!

سواحل دریاها

رفتن به پارک و کوه در زمان کرونا

خیلی از این سواحل، به خصوص آنهایی که روزی شلوغ و پر طرفدار بوده اند این روز ها بسته شده است! این داستان شامل تمام سواحل استرالیا می شود! و تمام سواحل کالیفرنیا!

اما سواحل خالی می توانند جای خوبی برای گذران وقت باشند! رعایت فاصله ی اجتماعی را فراموش نکنید! یادتان باشد تنها بودن در ساحل از با دوستان بودن در خانه امن تر است!

فراموش نکنید مکان های خیلی خلوت مشکلی ندارند! حصیری بردارید ! به جایی خلوت بروید ! پاهایتان را دراز کنید ! و یاد بگیرید از تنهایی تان لذت ببرید!

البته تمام چیز هایی که گفتم شامل افراد با ریسک بالا نمی شود! با احترام از این افراد خواسته می شود که برای سالم ماندن خودشان و دیگران تنها در خانه بمانند!!!!

سالمندان عزیز حتی برای خرید دارو و آذوقه هم نباید از خانه خارج شوند! ترسناک است اما حقیقت دارد!!!