روش هایی برای درمان گرفتگی بینی ! گرفتگی بینی اغلب اختلالی است که مبتنی بر سینوزیت است.گرفتگی بینی که اغلب در هوا سرد و یا هوا آلوده رخ می دهد در بعضی افراد به یک بیماری مزمن تبدیل می شود.همان طور که اکثر شما می دانید اسپری های بینی موجود که برای رفع گرفتگی بینی هستند ، اغلب اعتیاد آور اند.ما در این مطلب روش هایی برای درمان گرفتگی بینی را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

روش هایی برای درمان گرفتگی بینی

1-رطوبت 

یکی از روش ها برای درمان گرفتگی بینی استفاده از رطوبت در فضای زندگی است.برای این منظور می توانید در اتاق خوابتان بر روی شوفاژ یا بخاری ظرفی حاوی آب قرار دهید.یا همیشه زیر کتری را روشن بگذارید تا رطوبت خانه را افزایش دهید.

2-آب نمک

آب نمک یک روش بسیار موثر برای تمیز کردن بینی است.شما می توانید بینی تان را با ریختن یک قاشق چای خوری نمک درون یک لیوان آب ولرم تمیز  کنید.

3-گرم نگه داشتن بدن

گرم نگه داشتن بدن در طول روز و یا استفاده از پتو و عرق کردن می تواند تاثیر مثبتی در درمان گرفتگی بینی داشته باشد.

4-کاهش مصرف شیر

شما باید در طول دوره زمانی که بینی تان گرفته است از  نوشیدن شیر اجتناب کنید.زیرا شیر باعث افزایش بلغم می گردد و از همین رو باید از مصرف آن در دوره گرفتگی بینی اجتناب شود.


در ادامه بخوانید :


5-روغن زیتون

ریختن یک قطره روغن زیتون در بینی تاثیر چشمگیری در درمان گرفتگی آن دارد.

6-گیاه اسطوخودوس

برای درمان گرفتگی بینی یک مشت گیاه اسطوخودوس را درون یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بجوشد.سپس آن را از صافی رد کرده و هر روز تا زمانیکه درمان شوید آن را توسط بینی به بالا بکشید.

7-نوشیدن آب 

مصرف فراوان آب باعث درمان گرفتگی بینی می شود.می تواند گرفتگی بینی شما به دلیل عفونت و یا آلرژی باشد ،در هر صورت مصرف آب به مقدار کافی تاثیر بسزایی در درمان آن دارد.

8-ریشه ذرت 

برای این منظور یک مشت ریشه ذرت را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند.سپس آن را از صافی رد کنید و چند قطره روغن زیتون و نعنا به آن اضافه کرده و تا زمان بهبود محلول بدست آمده را توسط بینی به بالا بکشید.

9-زنجبیل

زنجبیل در درمان گرفتگی بینی ناشی از سینوزیت تاثیر بسزایی دارد.بدین منظور می توانید روزانه دوفنجان چای زنجبیل بنوشید و یا آن را به غذاهای خود اضافه کنید.