12 راه برای از بین بردن عوارض ناشی از ماریجوانا

اگر به دنبال روش های از بین بردن اثرات ماریجوانا هستید، این مطلب برای شماست. ماریجوانا از جمله گیاهانی است که مصرفش اثر جانبی بسیار کمی دارد. اما گاهی عوارض جانبی هم دیده می شود. خیلی ها پس از مصرف علائمی دارند که اصلا فکرش را هم نمیکردند. شاید هم علائمتان خیلی بیشتر از آنچه تصورش را می کردید بوده. شاید هم عوارضتان خیلی طول کشیده و شما را نگران کرده.

مطلب پیشنهادی: آیا ماری جوانا کشنده است؟

هر عوارضی که داشتید اصلا نگران نباشید. چرا که استراتژی های زیادی برای توقف اثرات ماریجوانا یا گل وجود دارد. البته هیچ کدام از این روش ها کاملا علمی نیستند. اما همان طور که خودتان هم می دانید گاهی تجربه ارزشمند تر از علم است. پس با ما همراه باشید.

از بین بردن اثرات ماریجوانا

روش های از بین بردن اثرات ماریجوانا

ریلکس کنید.

شاید به نظرتان خیلی خنده دار باشد، اما ریلکس کردن در زمان نشئگی (high بودن یا چت بودن) آنقدر ها هم که فکر می کنید راحت نیست. محل آرام و تاریکی پیدا کنید و دراز بکشید. نفس عمیق بکشید و به موزیکی آرام گوش کنید. سعی کنید موسیقی انتخاب کنید که تک تک کلماتش را حفظ هستید تا بتوانید همزمان با خواننده بخوانید. اینکار کمک میکند حواستان را جمع کنید. در نهایت با اینکار نشئگی و عوارض جانبی تان کمتر می شود. سعی کنید بخوابید تا آرام تر شوید.


مطلب مرتبط: وارونه میکس قسمت دوم ؛ پیانوهایی آرامش بخش و رمانتیک


CBD را امتحان کنید.

کانابیدیول یکی از موادی است که در از بین بردن تاثیر ماریجوانا کمکتان خواهد کرد. تی اچ سی و سی بی دی هر دو در ماریجوانا وجود دارند. اما کانابیدیول یا سی بی دی تاثیر کمتر و عوارض کمتری دارد. البته محققان نمی دانند که چطور دو ماده شبیه به هم تاثیرات متفاوتی دارند. اما تا آن جایی که تجربه ثابت کرده سی بی دی تاثیرات آرام بخش دارد و شاید به همین دلیل در کم کردن تاثیر و عوارض ماریجوانا کمکتان میکند.

نوشیدنی های متفاوت را امتحان کنید.

البته منظورم از نوشیدنی های متفاوت خوردن الکل و این داستان ها نیست. سعی کنید آب بخورید. یا باقی نوشیدنی های بدون الکل. یادتان باشد نوشیدن آب قبل، حین و بعد از مصرف ماریجوانا در از بین بردن عوارض جانبی تاثیر بسیار خوبی دارد. چرا که این گیاه موجب خشکی دهان می شود و آب خوردن تا جایی تاثیر جانبی اش را کم میکند.

فلفل سیاه بخورید.

بر اساس تجربه ی افرادی که عوارض ماریجوانا را تجربه کرده اند خوردن فلفل سیاه در از بین بردن پارانویا و استرس تاثیر بسزایی دارد. کافی است یک ظرف فلفل بردارید و با بینی بالا بکشید. میتوانید اندکی از فلفل را در دهانتان هم بگذارید و بجوید. میدانم به نظر خیلی غیر واقعی می رسد، اما امتحان کنید شاید برای شما جواب داد. در واقع ماده ای به نام کاریفین در فلفل وجود دارد که تاثیرات بد تی اچ سی را از بین می برد و آرامتان میکند.


مطلب مرتبط: حقایقی درباره ی مصرف بیش از حد یا هنگ اور ماری جوانا یا گل 


لیمو بخورید.

درست مانند فلفل، لیمو هم ماده ای دارد که در آرام تر کردنتان نقش دارد. خوردن لیمو یا چکاندن آب لیمو در آبی که می نوشید توهم شما را از بین می برد و آرامتان میکند. چرا که بیشترین اثر آرام بخشی در پوست لیمو موجود است.

هسته ی کاج بخورید.

پاینین یکی از موادی است که در هسته ی میوه ی کاج وجود دارد و با عوارض تی اچ سی مبارزه میکند. این ماده هم در از بین بردن استرس و توهم تاثیر دارد. جالب این جاست که پاینین یکی از موادی است که در ماریجوانا وجود دارد و باعث می شود مصرف این ماده دود داشته باشد. البته اگر به هسته ی کاج حساسیت دارید از این روش استفاده نکنید.

روی کار دیگری تمرکز کنید.

به عوارضی که دارید فکر نکنید. منحرف کردن حواستان حالتان را بهتر می کند. فوت و فن استفاده از این روش در ساده بودن آن است. البته یادتان باشد از انجام دادن کارهای هیجان انگیز مانند بازی های ویدیویی بپرهیزید.

بازی کردن با حیوان خانگی

ثابت شده که بازی کردن و وقت گذراندن با حیوانات خانگی استرس را کمتر کرده و اعصابتان را راحت میکند. پس سعی کنید چند دقیقه هم که شده با حیوان خانگی تان بازی کنید چون ضربان قلبتان را پایین آورده، فشار خونتان را تنظیم میکند و حس خوبی به شما می دهد. اگر هم حیوان خانگی ندارید فیلمشان را تماشا کنید. اینکار هم جواب می دهد.


غذا بخورید.

مصرف ماریجوانا با معده ی خالی یعنی چند برابر شدن تاثیر این گیاه. پس غذا خوردن به شما کمک میکند شرایطتان را به حالت نرمال برگردانید. خیلی ها گفته اند خوردن غذاهای چرب و شیرین به از بین بردن اثرات ماریجوانا کمک میکند. البته خودتان را اذیت نکنید. هر چه دم دستتان بود بخورید تا شکمتان پر شود.

پیاده روی کنید.

لازم نیست خیلی خودتان را اذیت کنید. 10 تا 15 دقیقه پیاده روی آرام کمکتان میکند. اگر می پرسید چرا باید بگویم پیاده روی حواستان را پرت میکند. فشار خونتان را پایین می آورد. استرس را کم میکند. حالتان را بهتر کرده و انرژی اضافی ناشی از مصرف را کمتر میکند.

با دوستتان صحبت کنید.

صحبت کردن و قرار گذاشتن با دوستتان اثر تی اچ سی موجود در ماریجوانا را خیلی کمتر میکند. بودن دوستتان در کنارتان ریسک انجام دادن کارهای خطرناک را هم کمتر میکند. پس به مورد اعتماد ترین دوستتان زنگ بزنید و از آنها بخواهید تا زمان بهتر شدن حالتان با شما صحبت کنند.

حرف آخر

نمی توان پیش بینی کرد تاثیر ماریجوانا روی مغزتان چگونه خواهد بود. به خصوص در دفعات اول استفاده. اگر شما هم مثل خیلی های دیگر پس از مصرف اثرات بدی را تجربه کردید نترسید. از این استراتژی ها استفاده کنید تا علائم کم کم برطرف شوند.   

در ادامه بخوانید: آیا ماری جوانا توهم زا، آرام بخش یا محرک است؟ کدامیک حقیقت دارد؟