به چربی قسمت تحتانی شکم که بین لگن و بالای ناحیه شرمگاهی وجود دارد، اصطلاحا چربی ناحیه فوقانی عانه (FUPA) گفته می شود. زایمان، افزایش سن، وزن بدن و ژنتیک از جمله عواملی هستند که روی میزان چربی این ناحیه اثر دارند. از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی سخت است. اما اگر ورزش و رژیم مناسب در کنار هم مورد استفاده قرار گیرند، می توانند تا حد زیادی به کاهش چربی های این ناحیه کمک کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی آشنا کنیم. با مجله وارونه تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مرتبط:

5 مورد از بهترین حرکات ورزشی برای از بین بردن چربی زیر شکم

روش های افزایش متابولیسم به صورت طبیعی

بهترین رژیم غذایی برای سیکس پک شدن شکم

 

روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی کدامند؟

اگر می خواهید با روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی آشنا شوید، باید بدانید که هیچ ورزش یا رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که بتواند ناحیه خاصی از بدن شما را لاغر کند. هنگامی که وزن کم می کنید، چربی ذخیره شده در کل بدن شما کاهش پیدا می کند. با این حال، بعضی تمرینات ورزشی، تغییرات غذایی و روش های جراحی می توانند به از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی کمک کنند:

نقش حرکات ورزشی در از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی

حرکات ورزشی زیر جز روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی بوده و با هدف قرار دادن چربی های این ناحیه به کاهش آن ها کمک می کنند:

جمع کردن زانو (Knee tucks)

برای انجام این تمرین به یک توپ ورزشی نیاز دارید. پاها را روی توپ ورزشی و دست ها را روی زمین قرار دهید. زانوها را به سمت جلو و قفسه سینه جمع کنید تا توپ کمی روی زمین کشیده شود. به آرامی پاها را به سمت عقب ببرید تا به وضعیت اولیه خود برگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

جمع کردن زانو از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی

بالا آوردن پاها (Leg raises)

روی زمین دراز کشیده و دست ها را در طرفین بدن قرار دهید. سپس پاها را به کمک عضلات شکم بلند کنید، به طوریکه کف پاها به سمت سقف باشد. شکم را به سمت ستون فقرات کشیده و ناحیه تحتانی کمر را به کف زمین فشار دهید. به آرامی هر دو پا را به سمت پایین بیاورید و به محض اینکه کمر شروع به بلند شدن از زمین کرد، متوقف شوید. از این نقطه مجددا پاها را بالا ببرید تا کف پاها رو به سقف قرار گیرد. اگر به تازگی ورزش های شکمی را شروع کرده اید، می توانید این حرکت را ابتدا با یک پا انجام دهید.

در ادامه بخوانید » بهترین تمرینات چربی سوزی برای افرادی که از دویدن متنفر هستند 

پیک رول اوت (Pike rollouts)

برای انجام این حرکت به توپ ورزشی نیاز دارید. پاهای خود را روی توپ و دست ها را روی زمین قرار دهید. بدن باید در حالت مستقیم قرار داشته باشد. شکم را به داخل کشیده و باسن را به سمت سقف بلند کنید. به طوریکه باسن بالای شانه ها قرار بگیرد. به آرامی به حالت اولیه برگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

پیک رول اوت از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی

بلند کردن باسن (Hip lifts)

انجام این تمرین احتمالا روی زیر انداز ورزشی راحت تر است. روی زمین دراز کشیده و دست ها را در 2 طرف بدن قرار دهید. پاها را بلند کنید تا به سمت سقف قرار بگیرند. با استفاده از عضلات شکم، باسن را به اندازه 2/5 سانتی متر از زمین بلند کنید. در صورت لزوم برای حفظ تعادل خود از دست و بازو کمک بگیرید. در مدت 30 ثانیه هر چقدر می توانید این حرکت را تکرار کنید.

حرکت صد (The hundred)

حرکت صد، یکی از تمرینات کلاسیک پیلاتس و از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی محسوب می شود. روی زمین دراز بکشید. چانه را به سمت قفسه سینه بلند کرده و بازوها را به صورت صاف در کنار بدن قرار دهید. پاها را به صورت 45 درجه بالا ببرید، به طوریکه ساق پا موازی زمین قرار گیرد. در حالیکه پاها را در همان وضعیت نگه داشته اید، دست ها را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. حرکت دست ها را 100 بار تکرار کنید.

چنانچه این حرکت برای شما سخت است، می توانید بدون اینکه سر و شانه ها را از زمین بلند کنید، آن را انجام دهید. روی زمین دراز کشیده و زانوها را به صورت 45 درجه از سطح زمین قرار دهید. سپس دست ها را 100 مرتبه بالا و پایین ببرید.

پیلاتس یکی از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی

پلانک (Forearm plank)

برای انجام این حرکت آرنج و زانو را روی زمین قرار دهید. بدن را از زمین بلند کرده و پاها را به سمت عقب ببرید تا به حالت صاف قرار بگیرند. حداقل 30 ثانیه در این حالت بمانید. سپس به حالت اولیه برگشته و دوباره حرکت را تکرار کنید.

در ادامه بخوانید » برای از دست دادن 1 کیلو چه مقدار کالری باید سوزاند؟

پلانک یکی از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی

کرانچ دوچرخه (Bicycle crunches)

برای انجام این حرکت روی زمین دراز کشیده و پاها را کمی خم کنید. دست های خود را پشت سر قرار داده و شانه ها را از زمین بلند کنید. پای راست را به صورت صاف از زمین بلند کرده و پای دیگر را با زاویه 45 درجه خم کنید. سپس آرنج دست راست را به زانوی چپ نزدیک کنید. همین حرکت را برای سمت دیگر بدن انجام دهید.

رول آپ (Rollups)

این حرکت ساده به نظر می رسد، اما هر چقدر آن را آرام تر انجام دهید اثربخشی بیشتری دارد. ابتدا نشسته، پاها را دراز کرده و دست ها را به صورت صاف موازی چشم ها قرار دهید. آهسته به عقب برگردید تا زمانی که به صورت صاف روی زمین دراز بکشید. تا جایی که می توانید به آرامی به حالت نشسته برگردید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

در ادامه بخوانید » سیکس پک ؛ 6 تا از بهترین برای کات شدن شکم

از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی با رول آپ

پل لگن (Pelvic tilt)

این حرکت ورزشی به بهبودی بعد از سزارین یا زایمان طبیعی کمک می کند. چون بدون وارد کردن فشار زیاد به  عضلات شکم آن ها را درگیر می کند. روی زمین به پشت دراز کشیده و پاها را خم کنید. با فشاری که از طریق کف پا و انگشتان به زمین وارد می کنید به آرامی شکم خود را به سمت سقف بلند کنید. لگن را نیز به سمت بالا ببرید تا عضلات شکم درگیر شوند. لگن خود را تا جایی که می توانید بالا برده و در همان وضعیت نگه دارید. به آرامی لگن را به سمت پایین برگردانید تا کمر دوباره به صورت صاف روی کف زمین قرار بگیرد. حرکت را تکرار کنید.

حرکت سوپرمن (Superman pose)

حرکت سوپرمن به عنوان یکی از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی باعث سفت شدن بخش پایینی کمر و عضلات عمقی شکم می شود. روی شکم دراز کشیده و دست ها را بالای سر خود قرار دهید. با سفت کردن بخش میانی بدن به آرامی دست ها و پاها را از زمین بلند کنید.  چند ثانیه در این وضعیت مانده و سپس پاها و دست ها را پایین بیاورید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی با حرکت سوپرمن

حرکت برپی (Burpees)

حرکت برپی ضربان قلب و چربی سوزی را افزایش می دهد. ایستاده و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوها را خم کرده، دست ها را روی زمین مقابل خود قرار داده و به سرعت به سمت عقب بپرید تا در وضعیت پلانک قرار بگیرید. همانند زمانی که حرکت شنا انجام می دهید، به سمت کف زمین پایین رفته و مجددا در حالت پلانک قرار بگیرید. پاها را به حالت اولیه و به سمت دست ها برگردانده، به سرعت ایستاده و به هوا بپرید. این حرکت را به هر تعداد که تمایل دارید، تکرار کنید.

مطلب مرتبط: بهترین حرکات ورزشی برای از بین بردن چربی های دور کمر 

از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی با اصلاح سبک زندگی

تغییر سبک زندگی از بهترین روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی محسوب می شود. بدین منظور رعایت توصیه های زیر می تواند مفید باشد:

ورزش هوازی انجام دهید.

تمریناتی که چربی های ناحیه تناسلی را هدف قرار می دهند تاثیر زیادی روی کالری سوزی ندارند. بنابراین، اگر می خواهید چربی بیشتری از دست بدهید، باید ورزش های هوازی انجام دهید. پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه سواری به کاهش سریع چربی های بدن کمک می کنند.

رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

علاوه بر اینکه کالری دریافتی خود را کاهش می دهید، باید از مصرف غذاهایی که باعث التهاب می شوند هم بپرهیزید. مصرف غذاهای حاوی مواد نگهدارنده، غلات فرآوری شده و تنقلات شیرین از مشاهده نتیجه کار جلوگیری می کند. سعی کنید بیشتر کالری دریافتی شما با مصرف غذاهای سالم مثل میوه، سبزی، مغزهای خوراکی و منابع پروتئینی کم چرب تامین شود.

استرس خود را به کمک یوگا و مدیتیشن کنترل کنید.

استرس باعث تجمع چربی در شکم و نواحی اطراف آن می شود. هنگام استرس هورمون کورتیزول افزایش پیدا کرده و باعث انباشته شدن چربی در بخش فوقانی ناحیه تناسلی می شود.

مرتبط: مدیتیشن برای مبتدی ها ؛ نکات مهم برای آگاهی و خودشناسی

یوگا یکی از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی

نقش روش های غیر تهاجمی و تهاجمی در کاهش چربی های ناحیه تناسلی

اگر می خواهید مستقیما چربی های این ناحیه را کاهش دهید، می توانید از روش های غیر تهاجمی زیر استفاده کنید:

  • کول اسکالپتینگ: در روش کول اسکالپتینگ یا کرایولیپولیز به کمک انجماد سلول های چربی از بین می روند.
  • روش های غیر جراحی: در این روش ها از امواج رادیویی و دستگاه های حرارتی برای کوچک کردن سلول های چربی استفاده می شود.

اگر از نتیجه ورزش، اصلاح سبک زندگی و روش های غیر تهاجمی رضایت نداشتید، می توانید به سراغ روش های جراحی بروید:

  • مونس پلاستی: مونس پلاستی، یکی از روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی است که برای خانم ها و آقایان انجام می شود. در این روش، چربی ناحیه تناسلی با جراحی برداشته می شود.
  • لیپوساکشن: این نوع جراحی زیبایی برای افرادی که نزدیک وزن دلخواه خود هستند اما در قسمت میانی بدن یک لایه چربی دارند، مناسب است. در این روش، با استفاده از برش های کوچک و دستگاه ساکشن چربی از بدن خارج می شود.
  • ابدومینوپلاستی: این جراحی که معمولا بعد از عمل بای پس معده یا زایمان انجام می شود، به کاهش چربی های اضافی و درمان شلی پوست در ناحیه شکم کمک می کند.
  • پانیکولکتومی: از این روش جراحی برای از بین بردن پوست اضافی پایین شکم که معمولا در اثر کاهش وزن زیاد رخ داده، استفاده می شود.