در این مطلب با 5 روش خارج کردن گل از بدن که کاملا طبیعی هستند آشنا شوید! آیا می دانید چطور می توانید ماری جوانا، گل یا علف را از بدن خود خارج کنید؟ در ادامه با ما همراه شوید! حقایق علمی ناگفته درباره ماری جوانا (گُل) بسیارند و البته شایعات بسیاری نیز پیرامون این مسئله وجود دارد که باعث میشود بسیاری به سوءمصرف این گیاه دچار شوند و ترک کردن ماریجوانا برایشان سخت شود.

همچنین بخوانید: بعد از مصرف گل چه بخوریم؟ 

روش های مصرف ماری جوانا

THC چیست؟

تتراهیدروکانابینول کربوکسیلیک اسید (THC) یک ماده شیمیایی غیرفعال در بدن است. مصرف محصولات کانابیس منجر به افزایش سطح THC در خون می شود. استفاده منظم از ماری جوانا یا weed نه تنها باعث تجمع THC در بدن می شود، بلکه متابولیت های موجود در بافتهای چربی بدن را افزایش می دهد.

تشخیص THC در بدن!

متداول ترین روشها در تشخیص THC و محتوای مرتبط با ماری جوانا در بدن از ادرار، خون، فولیکول مو و بزاق دهان استفاده می کند. آزمایش ادرار میزان THC را تشخیص نمی دهد، اما ماه ها پس از مصرف می تواند متابولیت ها را نشان دهد. از طرف دیگر، آزمایش خون بعد از 8 ساعت میزان THC را تشخیص می دهد.



آزمایش فولیکول مو گرانتر است و برای کارهایی که نیاز به شفافیت ویژه دارند، درخواست می شود. در ضمن، آزمایش بزاق در ایالات متحده کمتر معتبر است. برای کسانی که می خواهند هر یک از روش های آزمایش مواد را انجام دهند.

اینکه ماریجوانا چقدر در بدن می ماند به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما با روش های مختلفی می توان روند خارج کردن ماریجوانا از بدن را سرعت بخشید.

در ادامه 5 روش خارج کردن گل از بدن را برایتان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید:

ورزش

هنگامی که سطح THC و متابولیتهای بالا در چربی بدن شما ذخیره می شود، می توانید با ورزش آنها را به راحتی از بین ببرید. تمرینات بدنی همچنین THC خفته را از چربی ذخیره شده رها می کند و روند خارج کردن ماری جوانا از بدن شما را تسریع می کند.

رژیم سالم

اجتناب از غذاهای شور، شیرین و چرب روش دیگری برای پاک کردن علف، گل یا ماری جوانا از بدن شماست. این نوع غذاها باعث کند شدن متابولیسم می شوند و دفع THC و متابولیت های بدن را طولانی تر می کنند.

محصولات سم زدا و دتوکس

سم زدایی فرایندی است که سموم را از بدن بیرون می کشد. همین اصل را می توان در مورد حشیش یا کانابیس و مواد مرتبط نیز به کار برد. از این رو با نوشیدن لیمو، نعنا و هندوانه می توان آنها را از بدن خارج کرد. کیت های سم زدایی نیز وجود دارند که علف، گل یا ماری جوانا را از سیستم شما بیرون می کشند. آنها به عنوان کپسول های گیاهی و مکمل های پودری فروخته می شوند. اما به یاد داشته باشید، روند سم زدایی معمولاً 14 روز طول می کشد.

پرهیز

مؤثرترین راه برای از بین بردن تاثیر ماری جوانا در بدن تان پرهیز است. بدن توانایی های سم زدایی طبیعی دارد. بنابراین بدن فقط در طولانی مدت می تواند ماری جوانا را از بین ببرد. برای اطمینان از این امر، باید از استفاده یا کشیدن ماری جوانا خودداری ورزید.

نوشیدن آب

نوشیدن بیش از هشت لیوان آب به روند سم زدایی طبیعی کمک می کند. شما می توانید با نوشیدن مقادیر زیادی آب گل یا ماری جوانا را از بدن تان بیرون کنید زیرا این امر به بیرون کشیدن سموم بدن کمک می کند. ایده اصلی این است که به سادگی مایعات سمی بدن را با محلول پاک کننده جایگزین کنید.

در ادامه بخوانید: مصرف همزمان ماریجوانا و الکل چه مضراتی خواهد داشت؟