روش های طبیعی برای درمان اگزما دست ها! شستشو مرتب دست ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در این روزها بسیار توصیه می شود.اما ممکن است دستان شما به دلیل شستشو زیاد دچار خشکی و در موارد شدید تر اگزما شود.اگزما یک بیماری پوستی است که باعث پوسته پوسته شدن ، خارش و قرمز شدن سطح پوست می شود.اگزما یک بیماری عفونی نیست.ابتلا به اگزما دلایل زیادی دارد اما شستن مکرر دست ها و ژنتیک دو عامل موثر در ابتلا هستند.

اگزما ممکن است در هر نقطه از بدن رخ دهد.اما شایع ترین اگزما در این شرایط ، اگزما دست ها است.ما در این مقاله 10 تا از بهترین روش های طبیعی برای درمان اگزما دست ها را جمع آوری کرده ایم ، که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :


1-آلوئه ورا

آلوئه ورا ، یکی از اولین گیاهانی است که هنگام درمان اگزما به ذهن می رسد و بسیار موثر است.ژل آلوئه ورا که به طور گسترده در معالجه سوختگی و زخم مورد استفاده قرار می گیرد نیز احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.به این ترتیب ، آلوئه ورا که در درمان اگزما نقش مهمی دارد ، از پوست محافظت می کند و علائم اگزما را تسکین می دهد.آلوئه ورا با محافظت در برابر عفونت ، با ایجاد لایه ای روی پوست از آن محافظت می کند.می توانید از محصولات حاوی آلوئه ورا استفاده کنید ،وبعد از حمام ژل آلوئه ورا را با حرکات ملایم به قسمت اگزما بمالید.


همچنین بخوانید:


2-خیار

همه ما می دانیم خیار حاوی مقادیر زیادی آب است.همچنین خیار دارای خاصیت ضد التهابی است و برای درمان اگزما بسیار مفید است.برای استفاده از خیار ابتدا خیار را برش دهید.سپس آن را در یک ظرف بریزید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند.سپس آب آن را بر روی  ناحیه اگزما قرار دهید. این روند را 3-4 بار در فواصل  معین تکرار کنید.


3-گل بابونه

بابونه که به دلیل خاصیت آرامش بخش شناخته شده است ، همچنین در درمان اگزما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.به خصوص کرم های حاوی بابونه اغلب در درمان اگزما توصیه می شود.در تحقیقاتی بیان شده است که کرم بابونه به همان اندازه کرمهای هیدروکورتیزون مؤثر است.کرم بابونه که به درمان اگزما کمک می کند ، مشکل خارش و سوزش را کاهش می دهد.


4-زردچوبه

زردچوبه که برای بسیاری از بیماری ها مفید است ، برای اگزما نیز مفید است. زردچوبه  خواص ضد التهابی و باکتریایی دارد.از این رو می توانید مقداری زردچوبه را با کمی آب مخلوط کرده و روی دستانتان بمالید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید.


5- شیرین بیان

مطالعات نشان داده اند که شیرین بیان در برابر اگزما بسیار مؤثر است.در مقاله ای در مجله “Dermatological Treatment Diary” نوشته شده است که  اگر از ژل شیرین بیان به مدت 2 هفته استفاده شود ، علائمی مانند قرمزی ، خارش و تاول ناشی از اگزما کاهش می یابد.


6-گل راعی ،شهناز

گل راعی که ما اغلب در زمینه گیاهان دارویی با آن روبرو می شویم ، در کاهش علائم اگزما بسیار موثر است.این گل دارای خواص ضد التهابی است می تواند به عنوان چای نیز مصرف شود.شما می توانید این گل را در آب جوشانده و سپس اجازه دهید سرد شودو آن را به قسمت دارای اگزما بمالید.


7-نمک اپسوم

نمک اپسوم (نمک حمام ) یکی از مواد طبیعی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست صورت را پاکسازی می کند و در پی آن چربی پوست را تنظیم کرده و جوش های سرسیاه را از بین می برد.نمک اپسوم ، که در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود ، حاوی سولفات منیزیم است.این مواد خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند.شما می توانید روزانه دستان خود را با مقدار کمی نمک اپسوم مالش دهید.اما این حرکت باید بسیار آرام صورت گیرد.


8-اسطوخودوس

اسطوخودوس که به دلیل رایحه دلپذیر و یکی از گیاهان پرطرفدار شناخته شده است ، به دلیل خاصیت آرامش بخش شناخته شده است.برای بهره مندی از اثر نرم کننده و آرامش بخش اسطوخودوس که دارای خاصیت ضد عفونی کننده است می توانید از اسطوخودوس به صورت عصاره ، گل خشک ، لوسیون ، ژل حمام و روغن استفاده کنید.شما می توانید این روغن را مستقیما روی پوست دست تان بمالید.با این حال ، اسطوخودوس برای زنان باردار ، مادران شیرده و نوزادان توصیه نمی شود.محصولاتی که حاوی اسطوخودوس هستند به ندرت می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند.


9-پودر جو دوسر

پودر جو دوسر یک ماده  گیاهی است که برای بیماری اگزما مفید است.خاصیت ضد التهابی و ضد تحریک کننده دارد.مقداری از پودر جو دوسر را در آب ولرم بریزید و دستان تان را به مدت 15-20 دقیقه درون آن قرار دهید و سپس خشک کنید.


10-وازلین

یکی دیگر از بهترین روش ها برای درمان اگزما استفاده از وازلین است.به این منظور می توانید مقداری وازلین را به دستانتان بمالید و با حرکت ملایم مالش دهید.سپس بدون پاک کردن آن ، اجازه دهید که توسط پوست جذب شود.تا اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.