درمان سرماخوردگی در خانه !با تغییرات فصلی ،بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می یابد.سرماخوردگی ،یکی از بیماری های شایع در فصول سرد سال است.ما در این مطلب روش های طبیعی برای درمان سرما خوردگی را برای شما جمع آوری کرده ایم که بایکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

اولین اقدام برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت بهداشت فردی است.شستشو مرتب دست ها ،تعویض هوا در محیط های بسته در جلوگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی بسیار مهم هستند.شست و شو مکرر دست ها با آب و صابون (به خصوص صابون حاوی روغن زیتون ) می تواند تا 70 درصد ریسک ابتلا به سرما خوردگی را کاهش دهد.

در ادامه بخوانید »

بهترین غذاها برای زمستان؛ معرفی 15 خوراکی بی نظیر برای روزهای سرد سال

با خوردن غذاهایی که بدن را گرم می کنند از فصل زمستان لذت ببرید!

درمان سرماخوردگی در خانه با روش های طبیعی

ویروس سرماخوردگی دائما در حال جهش است.این بدان معنا است که تشخیص ویروس سرماخوردگی در آینده از حالا امکان پذیر نیست.به همین دلیل این واکسن تنها با ویروس های گذشته سرماخوردگی مقابله می کند.و با  ویروس های جدید این بیماری مبارزه نخواهد کرد.به همین دلیل استفاده از این واکسن نمی تواند شما را از ویروس های جدید سرماخوردگی محافظت کند.و در عین حال نیز دارای عوارض جانبی زیادی نیز هست.

درمان سرماخوردگی در خانه

زنجبیل ،مریم گلی و میخک در درمان سرماخوردگی بسیار موثر هستند

برای هر بیماری ،درمانی نیز در طبیعت وجود دارد.اگر شما مدام دچار سرماخوردگی می شوید ،باید راه حل آن را در طبیعت پیدا کنید.شما می توانید سرماخوردگی را با زنجبیل ،مریم گلی و میخک درمان کنید.

طرز تهیه چای برای درمان سرماخوردگی

مواد لازم :

ریشه خشک زنجبیل به اندازه یک بند انگشت،3 عدد میخک ،1 قاشق چای خوری مریم گلی 

 ریشه خشک زنجبیل به اندازه یک بند انگشت و 3 عدد میخک را در یک ظرف حاوی آب جوش بریزید.اجازه دهید یه مدت 6 دقیقه دم بکشد.سپس 1 قاشق چای خوری مریم گلی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه دم بکشد.درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی بماند.بزرگسالان می توانند این چای را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد هر 2 ساعت یک بار به اندازه یک لیوان میل کنند.کودکان نیز می توانند به اندازه یک استکان از این چای برای درمان سرماخوردگی استفاده کنند.

روش های طبیعی برای درمان سرما خوردگی

چای برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد لازم :

1 قاشق چای خوری برگ درخت لیندن 

1 قاشق چای خوری چای سبز 

1 قاشق چای خوری شیرین بیان 

1 لیمو و پوست آن 

250 سی سی آب جوش 

تمام مواد را در یک لیوان قرار دهید و آب جوش را روی آن بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بجوشد.این چای را می توانید در روز 4-5 فنجان مصرف کنید.

درمان سرماخوردگی در خانه

 در عین حال اگر دچار سرماخوردگی شدید برای درمان سریع آن باید استراحت کنید ،مایعات مصرف کنید ،هوا مکان خود را تصفیه کنید ،سوپ گوجه فرنگی و سیب زمینی میل کنید زیرا این مواد از سیستم ایمنی شما محافظت می کند .

همچنین بخوانید :

درمان طبیعی سردرد: 18 روش موثر!