گاها هر یک از ما ممکن است به دلایل مختلف موبایل خود را گم کنیم و مدت ها دنبال آن باشیم و نتوانیم آن را پیدا کنیم یا حتی موبایلمان توسط سارقین دزدیده شده باشد. در این مواقع چه کار هایی برای پیدا کردن موبایل خود میتوانیم انجام دهیم؟

امروزه زندگی ما اساساً در موبایل هایمان وجود دارد، بنابراین گم شدن موبایل اتفاق نامطلوبی است. اما با این وجود نگران نباشید، گوگل به شما کمک می کند تا با روش های مختلف موبایل خود را پیدا کنید.


بیشتر بخوانید: راهی برای یافتن تصاویر با گوگل ؛ دیگر نگران گم شدن عکس های خود نباشید!


در ادامه باما همراه باشید تا شما را با روش های یافتن موبایل و حفاظت از اطلاعات آشنا کنیم.

خانه گوگل

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تلفن همراه خود را بین کوسن‌های مبل، روی کمد یا در رختخواب گم می کنید، خانه گوگل بهترین راهکار برای پیدا کردن موبایل شماست. به خصوص زمانی که دیرتان شده است. برای یافتن موبایل باید در صفحه اصلی خانه گوگل بپرسید ” سلام گوگل، تلفن من کجاست؟ ” سپس گوگل زنگ موبایل شما را تا زمانیکه آن را پیدا کنید به صدا در می آورد.

متاسفانه در حال حاضر خانه گوگل از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و شما باید سوال خود را به انگلیسی مطرح کنید. برای مثال می توانید بگویید ” Hey Google , Where is my phone “

پیدا کردن موبایل

حساب کاربری گوگل

اگر موبایل خود را کاملا گم کرده اید ، باز هم جای نگرانی نیست ! حساب کاربری گوگل به شما کمک می کند تا موبایل خود را مکان یابی کنید.


بیشتر بخوانید: 5 ترفند برای خالی کردن فضای حافظه گوشی اندرویدی 


مکان یابی از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ

1-از طریق مرورگر کامپیوتر یا لپ تاپ خود وارد حساب کاربری گوگل شوید

2-در قسمت بالای پنجره روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.

3-روی حساب کاربری گوگل کلیک کنید.

4- در سمت راست پنجره گزینه امنیت را انتخاب کنید.

5-روی دکمه پیدا کردن تلفن گمشده یا دزدیده شده کلیک کنید (این گزینه زیر مجموعه دکمه دستگاه ها است.)

6-دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

7- با وارد کردن رمز عبور جیمیل خود، احراز هویت را انجام دهید.

پیدا کردن موبایلمکان یابی از طریق موبایل

1-با تلفن همراه خود وارد برنامه جیمیل شوید.

2-روی افزودن حساب دیگر ضربه بزنید.

3-به بالای صفحه بروید و امنیت را انتخاب کنید.

4- به پایین صفحه بروید و پیداکردن گوشی دزدیده شده یا گم شده را انتخاب کنید.

5-دستگاه خود را انتخاب کنید و در انتها رمز عبور جیمیل خود را برای احراز هویت وارد کنید.

در اینجا گوگل می تواند کار های بسیاری را برای شما انجام دهد ، از همه مهمتر پیدا کردن موبایل.

برای مکان یابی تلفن همراه خود باید گزینه پیداکردن را انتخاب کنید. در این حالت نیازی به روشن بودن وای فای نیست اما موقعیت مکانی (لوکیشن) تلفنتان می بایست روشن باشد و اگر روشن نباشد ، آخرین موقعیت مکانی ثبت شده به شما نمایش داده می شود و گوگل مختصات آن را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید موبایل خود را بیابید.


بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارهای مدیریت پسورد که ممکن است برای شما مفید باشند! 


همچنین این امکان را می دهد تا بتوانید زنگ گوشی را به مدت 5 دقیقه به صدا در آورید حتی اگر گوشی سایلنت باشد.

متاسفانه اغلب ما جایی موبایل خود را گم میکنیم که اصلا اطلاعاتی از آن مکان نداریم.در این حالت ما باید گزینه امن کردن دستگاه را انتخاب کنیم. در این مواقع حتی اگر تلفن همراهتان رمز عبور هم نداشته باشد و یا حتی از حساب کاربری گوگل نیز خارج شده باشد ، باز هم گوگل این امکان را می دهد تا دستگاه خود را قفل کنید.

و همچنین هنوز هم می توانید موبایل خود را همچون روش قبل مکان یابی کنید. ایمن کردن دستگاه این امکان را به شما می دهد تا بتوانید یک پیام بازیایی و یک شماره تلفن جایگزین را روی صفحه نمایش موبایل نشان دهید تا اگر یک فرد خیّر گوشی شما را پیدا کرد با شما تماس بگیرد.

پاک کردن دستگاه

اگر هیچ یک از راه های بالا نتیجه نداد، ناچارید از دکمه پاک کردن دستگاه استفاده کنید. پس از آن تمامی اطلاعاتی که اخیرا در حساب گوگل ثبت شده اند ولی از آن ها پشتیبان گیری نشده است پاک می شوند و شما دیگر قادر به مکان یابی موبایل هم نیستید. مبنی بر گفته های گوگل اگر بار دیگر به حساب کاربری گوگل بازگردید ، اطلاعات کاملا پاک می شوند ولی اگر دیگر برنگردید اطلاعات روی دستگاه شما باقی می مانند.

پیدا کردن موبایلکاربران آیفون

متاسفانه تنها راه حل کاربران آیفون، خانه گوگل است که آن هم اگر گوشی سایلنت باشد عمل نمی کند.

شما باید شماره موبایل خود را در حساب کاربری گوگل ثبت نمایید برای این کار به قسمت حریم شخصی در حساب کابری گوگل وارد شوید ، سپس به قسمت تلفن > اضافه کردن تلفن بازیابی رفته و شماره موبایل خود را وارد نمایید. پس از آن کدی 6 رقمی برای شما ارسال می شود و باید آن کد را در قسمت احراز موبایل خود وارد کنید.اگر دستگاه های شما در حساب کاربری شما ثبت شده باشد ، گوگل از شما می پرسد . آیا می خواهید اولین دستگاه را نمایش دهم؟ و شما باید پاسخ خیر را انتخاب کنید تا بتوانید تمامی دستگاه هارا مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید:چند ترفند ساده و کاربردی برای کاهش مصرف باتری در iOS 11 


برنامه FIND MY DEVICE

همچنین می توانید برنامه رایگان Google Find My Device را دانلود کنید.

این ابزار نیز تقریباً با استفاده از فرآیند مکان یابی حساب کاربری یکسان است. با حساب ایمیل خود وارد شوید یا از گزینه مهمان استفاده کنید. برای شروع به برنامه دسترسی مکان (لوکیشن) را دهید. این برنامه یکی دیگر از راهکار هایی است که در صورت از دست دادن تلفن خود یا دوستتان می توانید از آن استفاده کنید. همچنین ویژگی مکان یابی این برنامه با استفاده از قابلیت نقشه ای است که مشابه آن در نقشه های گوگل نیز یافت می شود. این ابزار به شما خدمات مکان یابی موبایل، قفل کردن موبایل و به صدا در آوردن زنگ موبایل را می دهد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

شما هم اگر راه های دیگری برای پیدا کردن موبایل دارید، آن را در نظرات بیان کنید.