شرکت سگا را هر گیمری می شناسد. کمپانی که چندین دهه از فعالیت بزرگ آن گذشته و تاکنون به خوبی توانسته محبوبیتش را حفظ کرده و به موفقیت بزرگ دست یابد.

در این بین برند ژاپنی با عرضه 4 کنسول جدید Game Gear Mini شصتمین سالگرد فعالیت‌ خود را جشن می‌گیرد. نخستین کنسول دستی Game Gear در سال 1990 میلادی عرضه شد و کنسول‌های جدید نیز بر پایه همین محصول طراحی شده‌اند. در واقع Game Gear Mini نسخه کوچکی از تنها کنسول دستی سگا به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: بررسی کنسول نینتندو سوییچ لایت؛ بازگشتی غیر منطقی به بازی‌های دستی


ابعاد کوچک‌تر دستگاه احتمالا به کاهش وزن آن کمک خواهد کرد. در واقع Game Gear Mini کنسولی بسیار کوچک است. کنسول قدیمی Game Gear به گونه‌ای طراحی شده بود که کاربران با کمک هر 2 دست خود به آسانی قادر به استفاده از آن باشند. این در حالیست که طراحی Game Gear Mini امکان حمل آسان این کنسول با استفاده از تنها 1 دست را فراهم می‌کند.

سگا


بیشتر بخوانید: کمپانی SEGA موسیقی متن بازی های کلاسیک خود را منتشر می کند


ظاهرا سگا با عرضه این محصول بیش از آنکه به‌دنبال تولید یک کنسول دستی کاربردی باشد؛ خواهان تداعی حس نوستالژیک در طرفداران نسخه اولیه Game Gear یا افرادی است که به‌دنبال تهیه کلکسیونی از تجهیزات گیمینگ هستند. اما چنان‌چه مایل هستید بر روی این کنسول‌ها به شکلی جدی بازی کنید؛ در این‌صورت شرکت سگا گونه‌ای از ابزارجانبی Big Window را در اختیار شما قرار خواهد داد. این اکسسوری مشابه نمونه تولید شده برای کنسول نسل اول خواهد بود. ابزارجانبی Big Window طراحی شده برای کنسول Game Gear Mini همانند نسخه اولیه این محصول به بزرگنمایی محتوای نمایشگر 1.15 اینچی دستگاه می‌پردازد.

سگا و فعالیتی چندین ساله

کنسول Game Gear Mini در 4 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، آبی، زرد و قرمز روانه بازار می‌شود. با این‌حال تفاوت‌های میان این مدل‌ها فراتر از صرفا رنگ آن‌ها است؛ چرا که هر یک از مدل‌های چهارگانه Game Gear Mini با مجموعه متفاوتی از بازی‌ها در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ Game Gear Mini برخلاف کنسول نسل اول از کارتریج‌های بازی پشتیبانی نمی‌کند؛ بلکه در عوض مجموعه‌ای از بازی‌های کاربردی به‌صورت پیش‌فرض روی حافظه‌داخلی فلش دستگاه نصب شده است.


بیشتر بخوانید: سگا 5 عدد از بازی های کلاسیک خود را بصورت رایگان برای موبایل منتشر کرد !


عناوین بازی‌های ارائه شده در هر یک از مدل‌های رنگی چهارگانه به شرح زیر است:

  • مدل مشکی‌رنگ: Sonic the Hedgehog، Puyo Puyo 2، Out Run و Royal Stone
  • مدل آبی‌رنگ: Sonic Chaos، Gunstar Heroes، Sylvan Tale و Baku Baku Animal
  • مدل زردرنگ: Shining Force Gaiden، Shining Force: The Sword of Hajya، Shining Force Gaiden: Final Conflict و Nazo Puyo: Arle no Ru
  • مدل قرمزرنگ: Revelations: The Demon Slayer، Megami Tensei Gaiden: Last Bible Special، The G.G. Shinobi و Columns

کنسول های دستی خاطره انگیز

سگا

بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد که سگا مایل به تشویق مشتریان خود برای خریداری هر 4 مدل در عوض انتخاب صرفا یکی از آن‌ها است. در صورت خریداری هر 4 مدل Game Gear Mini هنگام عرضه این محصول، سگا ابزارجانبی Big Window را به‌صورت رایگان در اختیار مشتری قرار خواهد داد. انرژی موردنیاز Game Gear Micro توسط 2 عدد باتری AAA تامین می‌شود و شارژدهی باتری آن نیز حدودا معادل 3 ساعت خواهد بود. همچنین این گجت مجهز به یک اسپیکر مونو منفرد و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است.


بیشتر بخوانید: بهترین لوازم جانبی نینتندو سوییچ 


تمامی این کنسول ها نوستالوژیک بوده و به مناسبت شصت سالگی سگا معرفی شدند تا یادآور اولین حضور این شرکت مطرح در صنعت باشد.