شرکت سونی مدتهاست که طرفداران کنسول پلی استیشن 5 را در انتظار رونمایی این کنسول نسل نهمی باقی گذاشته است. کنسولی که انتظار داشتیم بزودی معرفی شود اما هیچ خبری از رونمایی آن نشده، ولی به نظر می‌رسد که بزودی قزار است رویداد رونمایی پلی استیشن 5 برگزار شود.

در حالی که مایکروسافت در اوایل 2020 به معرفی کنسول اکس باکس سری اکس پرداخت، سونی تنها به معرفی کنترلر این کنسول بسنده کرده و برنامه‌ای برای رونمایی آن نداشت.

طی هفته‌های گذشته شاهد انتشار شایعات متعددی در بستر اینترنت بودیم که از برگزاری یک رویداد جدید پلی ‌استیشن با محوریت PS5 و بازی‌های این کنسول در اواسط ماه خردادماه ۱۳۹۹ خبر می‌دادند. حال در جدیدترین اخبار بازی، شرکت سونی با انتشار تیزری برگزاری این رویداد را تایید کرده است.


هر آنچه در رویداد Xbox Series X اتفاق افتاد!


مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، جیم رایان طی پستی در بلاگ پلی استیشن اعلام کرد که رویداد رونمایی پلی استیشن 5 قرار است راس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز جمعه، ۱۶ خردادماه ۱۳۹۹ به وقت ایران (۴ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی) برگزار شود و شما می‌توانید از طریق صفحه توییچ پلی استیشن، برنامه را به صورت استریم زنده تماشا کنید.

طبق گفته‌های جیم رایان، رویداد جدید پلی استیشن به نمایش کاملی از بازی‌های کنسول پلی استیشن ۵ می‌پردازد که در واقع، نماینده‌ای از بهترین‌های صنعت محسوب می‌شوند که توسط استودیو‌های خلاق در سراسر جهان توسعه یافته‌اند. استودیو‌های بزرگ و کوچک، چه ناشناخته و چه شناخته شده، همگی سخت روی توسعه این عناوین کار کرده‌اند که قرار است پتانسیل کنسول نسل نهمی سونی را به رخ بکشند.

رایان در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد، مدت زمان استریم کمی بیشتر از یک ساعت خواهد بود. به نظر می‌رسد سونی در گذشته قصد برگزاری این رویداد را به صورت عادی و در قالب یک رویداد زنده داشته است اما گسترش شیوع ویروس کرونا که همچنان هم ادامه دارد، موجب شده تا فرمت برنامه به سوی تماما دیجیتال برود. همچین در انتهای صحبت‌های رایان مشخص شد که این تنها یکی از رویداد‌های آینده با محوریت PS5 خواهد بود.


مقایسه نسل فعلی و آینده کنسول‌های سونی ؛ ps5 و ps4 


رویداد رونمایی پلی استیشن 5

کنسول PS5 برای عرضه جهانی در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است. از طرف دیگر، کنسول رقیب یعنی ایکس باکس سری اکس هم در همین بازه عرضه خواهد شد. در حال حاضر قیمت هیچکدام از این دو کنسول مشخص نشده است.

با تمام این تفاسیر پیش بینی می شود علاوه بر کنسول پلی استیشن 5، شاهد رونمایی عناوین انحصاری بزرگ از سونی شرکت ژاپنی باشیم. بنابراین تنها قرار نیست شاهد رونمایی کنسول نسل نهمی آینده سونی قرار گیریم. بدون شک برند ژاپنی بازی های جذابی را تدارک دیده تا در رویداد بزرگ 4 ژوئن معرفی کند.


از دوال سنس کنترلر پلی استیشن 5 رونمایی شد ؛ غول از درون، فرشته از بیرون!


پیشتر یکی از خبرنگاران حوزه گیم افشا کرده که سونی یک رویداد بی نظیر را برای 4 ژوئن تدارک دیده است. بنابراین طرفداران با عناوینی رو به رو خواهند شد که تاکنون شاهد آن نبودند. از این رو پیش بینی می شود علاوه بر انحصاری هایی که احتمال رونمایی آن وجود دارد، باید در انتظار معرفی آی پی های جدیدی باشیم که تاکنون در هیچ یک از نسل گذشته پلی استیشن رونمایی نشد.

البته این عناوین انحصاری هستند و قرار است برای PS4 منتشر شود. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید تا 4 ژوئن امسال یا 16 خرداد منتظر ماند.