شرکت سونی پیشتر قرار بود رویداد پلی استیشن 5 را که در آن کنسول نسل نهمی شرکت سونی معرفی خواهد شد، برگزار کند. اما به دلیل اعتراضات مردمی امریکا رویداد به تعویق افتاد.

در واقع قرار بود طی رویداد 15 خرداد امسال سونی چند بازی جدید و کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 را رونمایی کند. به تازگی تاریخ جدید این رویداد اعلام شد که 11 ژوئن است و چیزی تا برگزاری آن باقی نمانده.

اگر به یاد داشته باشید سونی قرار بود رویداد معرفی بازی‌های پلی استیشن 5 را در تاریخ 5 ژوئن (16 خرداد) برگزار کند. اما به دلیل قتل جرج فلوید به دست پلیس آمریکا و اعتراضاتی که در پی آن در کشورهای مختلف دنیا به وقوع پیوست، این رویداد به زمانی نامعلوم موکول شد. حال خبر رسیده که سونی روز پنجشنبه همین هفته (11 ژوئن مصادف با 22 خرداد) را به عنوان تاریخ جدید برگزاری رویداد مذکور، که البته صرفاً به صورت آنلاین خواهد بود، انتخاب کرده است.

این خبر توسط اکانت رسمی پلی استیشن در توییتر اعلام شده و کاملاً معتبر است. همان طور که گفتیم سونی در این رویداد تمرکز اصلی خود را بر روی معرفی بازی‌های پلی استیشن 5 گذاشته و مراسم را به صورت آنلاین با کیفیت حداکثر 1080p و نرخ 30 فریم در ثانیه پخش خواهد کرد. سید شومان (Sid Shuman) یکی از مدیران ارشد سونی اینتراکتیو در این رابطه گفته:

“بازی‌هایی که روز پنجشنبه نمایش داده خواهند شد، بر روی پلی استیشن 5 و تلویزیون‌های 4K کیفیت به مراتب بهتری خواهد داشت.”


مقایسه نسل فعلی و آینده کنسول‌های سونی ؛ ps5 و ps4 

بهترین بازی های رایگان PS4 

پنج دلیل برتری کنترلر پلی ‌استیشن 5 از اکس‌باکس سری‌اکس

رایج‌ترین مشکلات PS4 و راه حل هایی برای آنها (قسمت اول) 


رویداد پلی استیشن 5

شومان همچنین به کاربران توصیه کرده که در هنگام تماشای رویداد سونی حتماً از هدفون استفاده کنند، چون جلوه‌های صوتی جالبی برای این مراسم تدارک دیده شده که بدون استفاده از هدفون نمی‌توان به خوبی متوجه آن‌ها شد. این سخن آقای شومان احتمالاً بی‌ارتباط با فناوری صدای سه‌بعدی به کار رفته در پلی استیشن 5 نیست.

سونی تاکنون نام کنسول جدید خود، لوگوی آن، مشخصات سخت افزاری و کنترلر موسوم به دوال‌سنس (DualSense) را رونمایی کرده، اما هنوز شکل بدنه اصلی پلی استیشن 5 و سبک طراحی آن ناشناخته است. اینکه روز پنجشنبه این تکه از پازل هم بالاخره کامل خواهد شد یا نه، هنوز مشخص نیست، اما با توجه به صحبت‌های جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل سونی اینتراکتیو، که اخیراً گفته “بعد از مراسم آتی سونی،‌ همچنان حرف‌های جدید زیادی برای گفتن وجود خواهد داشت” به نظر می‌رسد قرار نیست در رویداد روز پنجشنبه به همه سؤالات پیرامون پلی استیشن 5 پاسخ داده شود.

پیش بینی می شود عناوین بزرگی را در مراسم آینده سونی شاهد باشیم. این شرکت وعده های بزرگی داده و گفته شده رویداد مورد اشاره تجربه کنفرانس E3 را یادآور خواهد شد. دقیقا مشخص نیست چه عناوینی در جریان این رویداد معرفی می شوند اما انتظار داریم با بازی های بزرگ رو به رو شویم.

عناوینی که هر یک در نوع خود محبوب بوده و باید انتظارات بسیاری هم داشت. سونی درصدد است نسل نهم را هم از مایکروسافت جلو زده و به موفقیت های بزرگ دست یابد. در نسل قبل پلی استیشن 4 به فروش 110 میلیون واحدی دست یافت که اختلاف بسیاری با فروش ایکس باکس وان داشت.