بزودی سونی قرار است کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 / PS5 را با قدرت سخت افزاری فوق العاده و طراحی بهبود یافته معرفی کند. تاکنون اطلاعات بسیاری درباره این کنسول منتشر شده و حال به تازگی گزارش رکوردشکنی سونی در فروش کنسول پلی استیشن 4 اعلام شده است.

براساس اعلام سونی، از سال 2013 تاکنون رقم فروش PS4 از 110 میلیون دستگاه عبور کرده است. این میزان فروش نشان می دهد که سونی توانسته نسل هشتم را با موفقیت پشت سربگذارد و مایکروسافت را ناکام باقی بگذارد.

البته با انتشار دو بازی بزرگ انحصاری The Last of Us Part 2  و Ghosts of Tsushima ، میزان فروش پی اس 4 چشمگیر خواهد شد. اما بعید است در سال آینده فروش این کنسول چندان رشدی داشته باشد و سال 2020 را باید آخرین سالی دانست که این کنسول نسل هشتمی سونی می‌تواند بر میزان فروش خود بیافزاید.


در ادامه بخوانید »  تاریخ انتشار The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima مشخص شد


درباره سود این شرکت اعلام کرده که طی سه ماهه نخست سال 2020، سونی افزایش درآمد خالص 19 درصدی داشته است. میزان رشد کاربران PlayStation Plus و PlayStation Now به 17 درصد رسیده است. همچنین لوازم جانبی پلی استیشن 4 نسبت به مدت مشابه 7 درصد فروش بیشتری داشته است.

فروش چشمگیر کنسول پلی استیشن 4

اطلاعات رکوردشکنی سونی در فروش کنسول پلی استیشن 4 زمانی ارائه شده است که متاسفانه مایکروسافت تاکنون اطلاعاتی از میزان فروش دقیق ایکس باکس وان ارائه نداده و انتظار داریم تعداد فروش آن کمتر از 110 میلیون واحد باشد. تعداد فروش تخمینی ایکس باکس وان به 46 میلیون دستگاه رسیده باشد.

اولین مدل از پلی استیشن ۴ است که سال ۲۰۱۳ عرضه شد. اولین سری از این مدل با کد ۱۰ شناخته می شد که درصدی از آن ها با مشکلات متعددی چون صدای زیاد فن و خرابی پورت HDMI مواجه بودند، به همین علت پس از مدت کوتاهی، سری ۱۱ با تغییرات اندکی در سخت افزار چون تعویض مادربورد و کاهش وزن و تغغیر فن خنک کننده، جایگزین قبلی شد.


همچنین بخوانید

هر آنچه در رویداد Xbox Series X اتفاق افتاد!

تاثیر ویروس کرونا بر دنیای گیم ؛ روند توسعه بازی های ویدئویی در خطر است!

Mortal Kombat 11 Aftermath ؛ داستانی جدید در فرنچایز مورتال کامبت !


آخرین سری از این مدل کد ۱۲ بود که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. سونی برای اولین بار در این سری تصمیم گرفت تا پوشش روی کنسول را از براق به مات تغییر دهد و همچنین ترجیح داد این بار از دکمه های برجسته پاور و ایجکت(خروج دیسک) به جای دکمه های لمسی قبلی استفاده کند.

پلی استیشن ۴ سری ۱۲ همچنین در دو ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه شد. ساخت این مدل نیز پس از عرضه مدل اسلیم، به پایان رسید.  با توجه به اینکه ساخت آخرین مدل از این سری در سال ۲۰۱۵ متوقف شد، پیدا کردن PS4 فت آکبند و نو در بازار تقریبا غیرممکن است و خرید و فروش محدود به نمونه های دست دوم و کارکرده می رسد و بنابراین اگر حساسیتی به نو بودن کنسول خود ندارید، یا نمی خواهید هزینه ی زیادی بابت سخت افزار بازی خود پرداخت کنید؛ و تلویزیون ۴K ندارید، PS4 فت می تواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد.


رایج‌ترین مشکلات PS4 و راه حل هایی برای آنها (قسمت اول)


در هنگام خرید این کنسول، به شماره مدل آن حتما توجه کنید. بهتر است که کنسول مورد نظر از سری ۱۲ و یا ۱۱ باشد. شماره مدل کنسول روی جعبه کنسول و به صورت مجموعه ای از حروف و عدد به شکل  CHU-XXXX نوشته شده است که دو عدد اول نشان دهنده سری ساخت کنسول هستند و دو عدد بعدی مربوط به ریجن آن می شوند.