رکورد طولانی ترین سفر فضایی ! کریستینا کوک توانست اولین زنی باشد که به مدت طولانی در فضا باقی بماند !فضانورد آژانس فضایی آمریکا (ناسا) کریستینا کوک ، بعد از 328 روز و شکست رکورد طولانی ترین سفر فضایی، با دو هم تیمی خود به زمین بازگشت.

خانم کوک به مدت ۳۲۸ روز در ایستگاه بین المللی فضایی ( ISS) بود و به این ترتیب رکورد قبلی اقامت در فضا را که پیش از این در اختیار پگی ویتسون دیگر فضانورد آمریکایی بود، شکست.پگی ویتسون توانسته بود 289 روز در فضا زندگی کند. اما اکنون رکورد او شکسته شد.همچنین کوک 41 ساله در ماه اکتبر با دیگر هم تیمی خود جسیکا می یر ،در فضا پیاده روی کرده بودند و بدین ترتیب اسمشان را در تاریخ ثبت کرده بودند.

رکورد طولانی ترین سفر فضایی

کوک در مصاحبه با خبرنگاران هنگام بازگشت به زمین گفته است :دلش برای محیط بدون جاذبه تنگ خواهد شد.او به همراه فضانورد ایتالیایی لوکا پارمیتانو از آژانس فضایی اروپا و الکساندر اسکوورتسوف، فضانورد روسی با فضاپیمای روسی سایوز به زمین بازگشت.


شاید برایتان جذاب باشد :


خانم کوک اندکی پس از خارج شدن از فضاپیمایی که او را به زمین آورده بود به خبرنگاران گفت: “الان غرق در شادی و خوشحالی هستم.فضا پیمای روسی حامل این فضانورد در ساعت 9:12 به وقت گرینویچ در قزاقستان فرود آمد.

آیا شما نیز دوست دارید به فضا سفر کنید ؟ پاسخ شما را نمی دانم اما من بسیار دوست دارم که این سفر را تجربه کنم .شما نیز می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.