آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا بعضی از مدیران موفق و محبوب می شوند ولی دیگران علی رغم موفقیت محبوب نیستند؟ زبانی که مدیران به کار می گیرند در موفقیت و محبوبیت آنها تاثیر بسزایی دارد. از طرفی محبوبیت مدیران در بهره وری کارکنان شان بسیار موثر است.

در ادامه 7 جمله ای که مدیران موفق و محبوب آنها را به کار می گیرند را برایتان شرح می دهیم تا به راز موفقیت آنها پی ببرید!

1. چطور می توانم کمک کنم؟

مدیران موفق و محبوب

مدیرانی که انتظار دارند همه ی کارها را کارمندان شان انجام دهند و خودشان بیرون از گود می ایستند هرگز محبوب نخواهند بود. آنها فقط دستور می دهند و منتظر انجام شدن دستورشان هستند.



اما مدیرانی که بین کارمندان شان محبوب هستند خودشان هم وارد گود می شوند. از کارمندان خود می پرسند چطور می توانم کمک کنم؟ آنها به دنبال راهی برای کم کردن بار از روی کارمندان شان هستند و اگر کمکی از دست شان بر بیاید کوتاهی نخواهند کرد.

2. تو چطور فکر می کنی؟

مدیران موفق و محبوب این را می دانند که هرچقدر از نقطه نظرات بیشتری مطلع باشند، تصمیمات سازنده تری خواهند گرفت. از طرفی آنها برای کارکنان خود و نظری که آنها دارند ارزش قائل هستند. آنها مشتاق ایده ها و نظرات مختلف و متفاوت هستند. اما مدیرانی که محبوبیت ندارند اهمیتی به نقطه نظر کارکنان نمی دهند و با آنها مشورت نمی کنند.

3. کار تو اهمیت دارد!

اگر کارمندی احساس کند کاری که انجام می دهد اهمیت چندانی ندارد ممکن است دچار افسردگی شود. همه ی افراد فقط با هدف کسب درآمد کار نمی کنند بسیاری از افراد هم به دنبال ایجاد تغییر هستند. از طرفی ممکن است کارش را به نحوه احسن انجام ندهد زیرا فکر میکند چه به خود زحمت بدهند چه ندهند تفاوتی نخواهد داشت. مدیران محبوب اهمیت کار کارکنان خود را دست کم نمی گیرند.



4. من به تو و به تیم مان اعتماد دارم!

مدیران موفق و محبوب

دادن حس اعتماد به کارکنان به صورت فردی یا گروهی اهمیت بسیار زیادی دارد ولی مدیرانی که برای محبوبیت خود در بین کارکنان ارزشی قائل نیستند به آنها احساس اطمینان نمی دهند. زمانی که فرد به کار خود و به کار تیم اعتماد داشته باشد بهره وری اش بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

5. بابت تعهدی که داری و سخت کار کردنت از تو متشکرم!

همانطور که ذکر شد همیشه درآمد نیست که اهمیت دارد. عوامل بسیار دیگری وجود دارند که به فرد انگیزه و انرژی می دهند. مدیرانی که محبوبیت زیادی ندارند از کارمندانشان قدردانی نمی کنند زیرا حقوقی که به آنها می پردازند را کافی می دانند.



اما مدیرانی که محبوب هستند از کارکنان شان بابت تعهد آنها به کارشان و زحمتی که می کشند تشکر میکنند و از این طریق هم روابط شان را با آنها محکم تر می کنند هم به آنها انگیزه می دهند.

6. من اشتباه کردم، عذر می خواهم!

قبول کردن اشتباه و عذر خواهی بابت آن نشانه ی ضعف نیست، بلکه بالعکس، قدرت فرد را نشان می دهد. زمانی که حاضر نباشید اشتباه خود را قبول کنید به انسانی غیر قابل انعطاف تبدیل خواهید شد و محبوبیت تان را از دست خواهید داد. عذر خواهی باعث می شود که دیگران نسبت به شما گارد نگیرند و حس کنند که شما خود را یکی از آنها می دانید، نه رئیس شان!

7. آیا ابزار رسیدن به موفقیت را داری؟

مدیران غیرمحبوب که البته پیشرفت خیلی کمی هم خواهند داشت، فقط وظیفه را با کارمند ابلاغ می کنند و از او نتیجه می خواهند. اما مدیران موفق و محبوب از کارمندشان می پرسند برای انجام این وظیفه به چه ابزاری نیاز داری؟ یک لبتاب بهتر؟ اتاق کاری جداگانه؟ گذراندن دوره ی آموزشی؟ به هرحال آنها کارمند را با وظیفه ای که به او ابلاغ شده تنها نمی گذارند تا به هر بدبختی که شده نتیجه را تحویل دهد، بلکه آنها کارمندان خود را تا جایی که در توان دارند برای رسیدن به موفقیت تجهیز می کنند.

در ادامه بخوانید: