سلام به دوستان عزیزم در وارونه. امروز با معرفی زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری در خدمتتون هستم.

توی این روزای قرنطینه، هممون یک جورهایی در خونه حبس بودیم و به جز در و دیوار (!!) چیزی نمی‌دیدیم. راه حل من برای جدا شدن از این چهار دیوار این بود که فیلم‌هایی رو انتخاب و تماشا کنم که از لحاظ بصری زیبا بودن، فضاهاشون پر از رنگ و حال خوش بود و لوکیشن‌های زیبایی داشتن.


بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا که حتما باید آنها ببینید! 

اگر پاترهد هستید، این 14 فیلم از فیلم‎‌های شبیه هری پاتر را از دست ندهید!!

بهترین فیلم های بیوگرافی که باید بببینید ؛ کتاب های درسی به اسم زندگی بزرگان!


این بار خبری از نقدهای تخصصی نیست و صرفا سلیقه شخصی نویسنده مطرحه، اعتماد کنید و پشیمون نمی‌شید. توی این پست و پست بعد، فقط می‌خوام بهتون بگم اگه “خوشگلی”  یه فیلم براتون مهمه و می‌خواید برای یکی دو ساعت از فضایی که داخلش هستید جدا شید، چه فیلم‌هایی رو باید انتخاب کنید. البته این زیبایی بصری، از زیبایی خود داستان خیلی از این فیلم‌ها و دیگر فاکتورهاش کم نمی‌کنه! این رو بگم که هیچ ترتیبی برای انتخاب این فیلم‌ها و حتی سال ساختشون وجود نداره. اگه شما هم فیلمی رو دیدید که از لحاظ بصری زیبا بود و توی این لیست و لیست بعدی لحاظ نشده بود، بهمون معرفی کنید.

1. Amélie (امیلی)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

این فیلم هرچند سوررئاله ولی خیلی هم می‌شه که به زندگی خودمون ربطش بدیم. سعی می‌کنم داستان فیلم رو اسپویل نکنم، فقط همینقدر بدونید که امیلی (آدری توتو) دختریه که با همه فرق داره. با روش‌های شیطنت‌آمیز و دوست‌داشتنی خودش سعی می‌کنه به آدم‌هایی که می‌شناسه کمک بده و یک جورهایی در جریان فیلم، شخصیتش رشد می‌کنه. این فیلم خیلی برای من به عنوان بیننده الهام‌بخش بود. فضای سوررئالش هم چندان از واقعیت زندگی هر روزمون دورش نکرده. به هیچ وجه اگه هنوز ندیدینش، از دستش ندین!! در ضمن موزیک متنش هم شاهکاری از یان‌تیرسن هست که به شدت گوش دادنش رو توصیه می‌کنم.


بیشتر بخوانید: 20 فیلم عاشقانه که باید حتما آن ها را مشاهده کنید (قسمت اول )


2. The Great Gatsby (گتسبی بزرگ)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

توی زبان انگلیسی، اخیراً یک فعل اضافه شده به نام “گتسبی کردن” یا همون Gatsbying. وقتی همه کار می‌کنی و در ظاهر توجه مردم زیادی رو به خودت جلب می‌کنی و در این کیس، یک مهمونی بزرگ می‌گیری تا فقط یک نفر ببینه، یک نفر خاص که مد نظرت هست توجه کنه، می‌گن گتسبی کردی!
گتسبی بزرگ (لئوناردو دی‌کاپریو) در این فیلم، رویای آمریکایی رو به تصویر می‌کشه. در همین حد بدونید که قراره با کلی آدمِ زیبا و فضایی وینتیج روبرو بشید. دِیزی (کری مولیگان)، معشوقه‌ی زیبای گتسبی هم نقش پررنگی در اتفاقات داره. از موزیک متن داستان هم حواستون باشه که غافل نشید، بهرحال خانم لانا دل رِی تونستن حق مطلب رو ادا کنن!

3. Song of the Sea (ترانه دریا)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

اگر مثل من عاشق تماشای illustration (تصویرسازی) هستید و به سحر و جادو هم علاقه دارید، این انیمیشنی هست که باید همین الان تماشاش کنید. تصویرسازی سحرانگیز، عشق به خانواده، آوازی برای بیدار کردن طبیعت، افسانه و جادو همه و همه در این انیمیشن جمع شدن تا به شما و چشم‌هاتون آرامش بدن و غرق این دنیای شگفت‌انگیز بشین. داستان درباره‌ی خونواده‌ای هست که در یک فانوس دریایی زندگی می‌کنن. البته از شنیدن آواز دریا هم نباید غافل شد! و همینطور شنیدنش به زبان زیبای ایرلندی لطف دیگه داره. به هرحال آقای برانا کلایس برای ساختن موسیقی‌اش سنگ تموم گذاشتن.

4. the Grand Budapest Hotel (هتل بزرگ بوداپست)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

درمورد خلاقیت وس اندرسن برای ساخت این فیلم فقط کافیه بدونید که به جز رنگ‌های پاستلی و گریم‌ها و فریم‌های چشم‌نواز، یک طنز جذابی هم توی فیلم به چشم می‌خوره. البته باید بدونید که خبری از شوخی‌های سطح پایین و دست چندم نیست و با شوخی‌های بسیار فکر شده و محترمی قراره روبرو بشید. همه چیز این فیلم، مثل یک تابلوی نقاشی زیباست که اون رو توی لیست زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری قرار میده. جالبه بدونید که جانی دپ هم قرار بوده توی این فیلم بازی که بعدا بنا به دلایلی که از حوصله‌ی بحثمون خارجه، قضیه کنسل شده.

5. Heidi (هایدی)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

کارتون هایدی رو که قدیم‌ها از تلویزیون پخش می‌شد یادتون میاد؟ دختربچه‌ی پرانرژی و پر شر و شوری که وقتی می‌ره کوهستان تا پیش پدربزرگش زندگی کنه، اتفاقات تازه‌ای برای خودش و بقیه می‌افته. همه چیز در این فیلم ساده و صمیمی هست. فضای کوهستان آلپ، طبیعت و برف، زندگی توی کلبه‌ی چوبی و سرزندگی و شیطنت‌های هایدی همه و همه رنگ و بوی زیبایی به این فیلم داده و پره از حس‌های خوب و زندگی و چیزی که اینجا ما دنبالش هستیم، زیبایی بصری.

6. Jojo Rabbit (جوجو خرگوشه)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

جوجو خرگوشه، داستان نزدیک شدن تدریجی دو دنیای کاملاً متفاوت و پیدایش عشق و دوستی هست. اگه در زندگی آدم متعصبی هستین، باید حتما این فیلم رو تماشا کنین. اما حالا به این چیزهاش کاری نداریم. گرچه این فیلم در فضای جنگ هست و ممکنه کمی بعضی جاهاش غم‌انگیز باشه، اما صمیمیت و شوخ‌طبعی داخلش باعث می‌شه به کل محو زیبایی رنگ‌های پر کنتراست بشین و به همین اندازه، از نژادپرستی بیزار! این فیلم ضدجنگه، درام زیبایی داره و هم‌زمان تلخ و شیرینه، اما چیزی در نهایت از حس‌های خوبش کم نمی‌کنه. بررسی این فیلم رو هم می‌تونید از اینجا بخونید.

7. the Ballad of Buster Struggs (تصنیف باستر استراکز)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

دوتا نکته‌ی مهم توی تصنیف باستر استراگز وجود داره. اولاً با وجود اینکه فضای فیلم وسترنه اما خود فیلم، یک فیلم وسترنی نیست. دوما اینکه لزوماً هر قصه‌ای، پایان خوشی نداره و زندگی هم همینه. حالا بریم سراغ خود فیلم. شش روایت کوتاه و جالب در فضایی موزیکال و نیمه‌کمدی رو قراره ببینید که حال و هوای متفاوتی داره. یک meme هم ازش خیلی وایرال شده بود، مطمئنم وقتی ببینید خودتون متوجه می‌شید کدوم رو می‌گم. برادران کوئن واقعاً کار عجیب و جذابی خلق کرده‌ان. طراحی صحنه و لباسش هم بسیار دیدنیه. از دستش ندید!

8. Pan’s Labyrinth (هزارتوی پن)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

اولین و مهم‌ترین نکته راجع به لابیرنت پن، موسیقی شاهکارش هست. اصلا همین الان قبل از اونکه ادامه‌ی متن رو بخونید، لالایی محزون و بی‌نظیرش رو هم گوش بدید تا متوجه بشید منظورم چیه. دنیای سحرانگیزی که پن، شخصیت اصلی داستان توش پا گذاشته، پر از نمادهای اساطیریه و ژانر فانتزی فیلم واقعا خوب از آب در اومده. زیاد اسپویلش نمی‌کنیم تا خودتون ببینید و کشفش کنید!

9. The adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn (ماجراهای تن‌تن: راز اسب تک شاخ)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

تن تن و میلو نیاز به معرفی ندارن البته! ولی فیلم تن تن با تکنیک موشن کپچر ساخته شده و به نظر من آقای اسپیلبرگ واقعا گل کاشتن. توی تکنیک موشن کپچر، هنرپیشه‌ها لباس‌هایی رو می‌پوشن که تمام حرکات رو ضبط می‌کنه و اون دیتای حاصل رو از طریق کامپیوتر به تصاویر سه‌بعدی تبدیل می‌کنه. سرتون رو درد نمیارم، این فیلم بر اساس ماجراهای بامزه‌ی تن‌تن ساخته شده و طبق معمول کاپیتان هادوک و میلو هم در اون حضور دارن. پر از هیجان و جزئیات هست و مناسب برای روزهای کسل‌کننده‌ی تابستونی!

10. Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (سوینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

آخرین فیلم لیست زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری ، تیپیکال فضای دیوانه‌ای هست که تیم برتون عزیز ساخته و طبق معمول جانی دپ و هلنا بونهام کارتر توی فیلمش حضور دارن و البته از آلن ریکمن عزیز هم نباید غافل بشیم و به نظر من همین دلیل کافیه که اگه هنوز فیلم سویینی تاد، این آرایشگر پلید خیابون فلیت رو ندیدیم همین الان این فیلم درام و موزیکال رو تماشا کنیم. ضمنا نامزد چندین اسکار هم شده بود از جمله اسکار بهترین طراحی لباس.  

خب ممنون که تا اینجا خوندید، امیدوارم تماشای هرکدومش براتون لذت‌بخش باشه. ادامه‌ی این فیلم‌ها رو به زودی در قسمت دوم قرار می‎دیم، شما هم اگه پیشنهادی دارید حتما مطرحش کنید:)