ادرار برای ایجاد بتن با ماده دیگری ترکیب می شود.!!!

ادرار ما می تواند با ارزش تر از آنچه فکر می کنید باشد البته ادرار فضانوردان نه ما ! زیرا ممکن است فضانوردان از آن برای ساخت پایگاه در ماه استفاده کنند!

فضانوردان ناسا در حال برنامه ریزی برای بازگشت به ماه در سال 2024 هستند و قصد دارند با پیشرفت های جدید فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان بخشی از برنامه Artemis ناسا ، فضانوردان باید یاد بگیرند، بر روی سطح ماه با بیش از آنچه آنها با خود آورده اند ، زندگی کنند.


همچنین بخوانید :

نگران نباشید، شهاب سنگ عظیم الجثه از کنارمان رد می شود!!!!

حیات در کهکشان های دیگر هم جاری است! ما دیگر تنها نیستیم!!!

بیش از 140 نو سیاره در آنسوی مدار های پلوتون کشف شده است!!!


این ما را به این نتیجه می رساند که چگونه می توان روزی با استفاده از ترکیب خاک ماه و ادرار فضانوردان ، یک پایگاه بتنی در ماه ایجاد کنیم. پس از آنکه فضانوردان بتن را بسازند ، می توان از آن و با استفاده از چاپگر سه بعدی یک پایگاه مسکونی در ماه بسازیم.

محققان مطالعه ای را در ژورنال Cleaner Production منتشر کردند که بررسی میکند، این ایده چقدر واقع بینانه و قابل اجرا است. بخش اصلی استدلال استفاده از ادرار به دلیل گران و پیچیده بودن حمل مواد به ماه است. بنا گزارش CNN حمل نیم کیلو از مواد ساخت و ساز به ماه حدود 10 هزار دلار هزینه دارد!!!

Anna-Lena Kjøniksen محقق نروژی پروژه می گوید: ما هنوز تحقیق نکرده ایم که چگونه اوره را از ادرار خارج کنیم ، زیرا ما ارزیابی می کنیم که آیا این امر واقعاً ضروری خواهد بود ، زیرا ممکن است اجزای دیگر آن نیز در شکل گیری بتن ژئوپلیمر مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که غیرممکن است که بدانیم آیا این آزمایش بر روی ماه عملی خواهد بود یا نه ، محققان همچنان در حال آزمایش این ایده هستند.

نظر شما راجع به ایده ساخت پایگاه در ماه و حضور انسان در کره ماه چیه !؟