انتظارها به سر رسید !

بعد از ماه ها اخبار و شایعات فراوان بالاخره پرچمدار سامسونگ گلکسی نوت 9 امروز در ایونتی بصورت رسمی معرفی شد! خوب همانطور که از ویدیو لو رفته در روزهای قبل مشخص شده بود نوت 9 تغییرات چشم گیری نسبت به مدل قبلی خود نوت 8 ندارد گرچه سامسونگ همچنان ویژگی های هیجان انگیزی را برای طرفداران فبلت نوت 9 در نظر گرفته است. در ادامه با معرفی ویژگی های سامسونگ گلکسی نوت 9 همراه من باشید.

 

طراحی

سامسونگ گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 از همان طراحی مدل قبلی خود برخوردار است با این تفاوت که جای دوربین و حسگر اثر انگست تغییر کرده و به نظر میرسه سرانجام سامسونگ به ترکیب بندی مورد نظرش رسیده ! دوربین ها بصورت افقی همانند سال گذشته قرار گرفته اند اما این بار حس گر اثر انگشت به زیر دوربین منتقل شده در نتیجه دسترسی به آن راحتتر شده و دیگه لنز دوربین را انگشت مالی نخواهید کردید! سایر بخش های گوشی نیز همان الگوی طراحی سال گذشته را دنبال می کنند. بدنه نیز از جنش شیشه گوریلا گلس 5 است.

سامسونگ گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 در چهار رنگ Metallic copper, Lavender purple, Ocean blue, Midnight black عرضه می شود نکته جالب اینجاست که اینبار سامسونگ تصمیم گرفته تا قلم های اس پن رو نیز رنگی طراحی کند در نتیجه برای مثال شما در مدل آبی اقیانوسی قلم زرد رنگ خواهید داشت.! 

دوربین

سامسونگ گلکسی نوت 9

 نوت 9 ویژگی های جذاب دوربین خود را از گلکسی اس 9 پلاس به ارث برده در نتیجه هر دو دوربین این دستگاه ۱۲ مگاپیکسلی هستند. گشودگی دریچه دیافراگم حسگر  بین f/۱.۵ و f/۲.۴ قابل تغییر است که این تغییر بصورت فیزیکی بوده نه دیجیتالی !!!  حسگر ثانویه هم لنز تله فوتو و گشودگی لنز ثابت f/۲.۴ دارد. ویژگی سوپر اسلوموشن نیز همانند اس 9 پلاس در این گوشی حضور دارد ! اما تفاوت اصلی دوربین های نوت 9 با اس 9 پلاس این است که حالا دوربین های نوت 9 مجهز به قابلیت AI هستند در نتیجه همانند سایر پرچمدارهای امسال این گوشی نیز قابلیت تشخیص اشیاء، مناظر و حیوانات را دارد. دوربین سلفی نیز یک دوربین ۸ مگا پیکسل با ضریب F/۱.۷ است.

نمایشگر

سامسونگ گلکسی نوت 9

نمایشگر نسبت به سال گذشته کمی بزرگتر شده، این بار ما شاهد یک نمایشگر 6.4 سوپر امولد با رزولوشن 1440* 2960 و نسبت تصویر 18.5:9 هستیم. Always-on display ، گوریلا گلس 5 از سایر ویژگی های این نمایشگر هستند.


همچنین بخوانید » با مهمترین ویژگی های اندروید پای آشنا شوید


باتری

سامسونگ گلکسی نوت 9

بعد از ترکیدن باتری نوت 7 ، سامسونگ به نوعی جرات نکرد تا نوت 8 رو با ظرفیت بالای باتری منتشر کند! در نتیجه نوت 8 از یک باتری 3300 میلی آمپری بهره می برد که بدون شک برای نوت 8 کم بود. حالا سامسونگ نوت 9  با باتری به ظرفیت 4000 میلی آمپر عرضه شده در نتیجه شما دیگر نگران باتری نخواهید بود! باتری از قابلیت شارژ سریع و بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

قلم محبوب اس پن

سامسونگ گلکسی نوت 9

به نظر من مهمترین ویژگی فبلت های سری نوت همیشه قلم کارآمد آن بوده ! حالا نسل دوم این قلم با گلکسی نوت 9 معرفی شد! حالا اس پن مجهز به بلوتوث شده در نتیجه می توانید از آن برای کنترل گوشی خود به عنوان ریموت استفاده کنید. عکس بگیرید، فیلم پخش کنید و… یکی از نکات جالب مراسم رونمایی نوت 9 حضور مستر DOODLE هنرمند و طراح پاپ بود. او برای نمایش ویژگی های اس پن و ویژگی سامسونگ DEX یک طرح را برای نوت 9 و سامسونگ بصورت زنده کشید.


همچنین بخوانید » مقایسه گلکسی S۹ و S۹ پلاس با آیفون x ، آیفون ۸ و ۸ پلاس


[aparat id=”yQEoJ”]

پردازشگر ، حافظه رم ، حافظه داخلی

سامسونگ گلکسی نوت 9

نوت 9 مجهز به قویترین چیپست اگزینوس است! چیپست 10 نانومتری اگزینوس 9810  که در دو مدل 6 و 8 گیگ با 128 و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد. البته در برخی کشور ها نوت 9 با چیپست اسنپ دراگون 845عرضه خواهد شد. نکته جالب توجه این است که سامسونگ ادعا می کند از سیستم خنک کننده آب کربن برای خنک نگه داشتن چیپست بهره برده است. که این موضوع باعث می شود شما دیگر با مشکل همیشگی گرم شدن گوشی های سری نوت مواجه نشوید!

سامسونگ DEX

حالا و تنها بوسیله یک دانگل USB_C به HDMI گوشی خود را به نمایشگر متصل کنید و از امکانات جذاب گوشی بصورت نسخه دسکتاپ بهره ببرید! همچنین نوت 9 قرار است با اندروید 8 اریو عرضه شود همچنین ارتقاء به اندروید 9 پای نیز امکان پذیر است.

سیستم صوتی

سامسونگ این بار نیز علاقه مندان به محتوای صوتی/تصویری را ناکام نگذاشته است. اسپیکر استریو ساخته شده توسط AKG نیاز کاربران را برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم و یا بازی برآورده خواهد کرد. همچنین سامسونگ همچنان جک 3.5 میلی متری هدفون را بر روی گلکسی نوت 9 حفظ کرده است.

 

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 9 هزار دلار اعلام شده و بزودی قرار است روانه بازار شود. لطفا شما نیز نظرات خود در ارتباط با گلکسی نوت 9 را با ما به اشتراک بگذارید.