متاسفانه این روزها شیوع ویروس کرونا موجب شده تا بسیاری از شرکت ها جلسات خود را به صورت ویدئوکنفرانس و دور از شرکت انجام دهند. برای ویدئوکنفرانس و جلسات دور از هم برنامه های نرم افزاری مختلفی وجود دارد اما کمتر شرکتی را می شناسیم که دستگاه خاصی برای ویدئوکنفرانس و برخی از این موارد داشته باشد. اما به تازگی با رونمایی از رونمایی از سخت افزار جدید ایسوس برای ویدئوکنفرانس این مشکل حل شده!

به تازگی شرکت ایسوس تصمیم گرفته ست دستگاه های لازم برای ویدئوکنفرانس در برنامه گوگل میت را معرفی کرد. ستی که شامل یک دستگاه صفحه نمایش، یک دوربین، یک مینی کامپیوتر و برخی دیگر می شود. در مجموع سه کیت سخت افزاری توسط ایسوس معرفی شده که هر یک ویژگی های خاصی را دربرمی گیرد.

برای مثال در یک مدل ست سخت افزاری شامل مینی کامپیوتری با پردازنده Core i7 اینتل، دوربین PTZ PRO2، صفحه نمایش و پلتفرمی با پشتیبانی از 20 شرکت کننده می شود. در کیت دیگر مشخصات محدودتری دردسترس قرار می گیرد که باید به دوربین UHD، قابلیت پشتیبانی از 8 شرکت کننده و برخی دیگر اشاره داشت.

کیت های سخت افزاری ایسوس برای جلسات دورکاری

سخت افزار جدید ایسوس برای ویدئوکنفرانس

کیت پایه اگرچه ریموت کنترلی را دربرمی گیرد، اما خبری از صفحه نمایش لمسی در آن نیست و همچنین قیمت کمتری را به دنبال دارد. دوربین UHD مورد اشاره زاویه دید 120 درجه داشته و قادر است خروجی ویدئو 720p HD ارائه دهد. بنابراین با دوربین ایده آلی رو به رو هستیم و چندان نباید انتظار خاصی داشت.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از حملات سایبری در روزهای دورکاری


البته ایسوس سعی کرده کیت سخت افزاری کارآمدی را برای افرادی دارای جلسات ویدئوکنفرانس معرفی کرده است. کیت ها بسته به ویژگی خود قیمت خاصی دارند و یکسان نیستند. همچنین بلندگو دارای ورودی صدا 360 درجه و خروجی تا 20 فوت با سیستم اکولایزر لغو و سر و صدا است.

این رایانه دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی بوده و سیستم عامل Chrome را هم برای آن درنظرگرفتند و دارای پشتیبانی از فیلم های حداکثر 4K و نمایشگرهای متعدد به طور همزمان است. این سخت افزار با شاسی مغناطیسی و یا دیواری قابل حمل طراحی شد.

ASUS محصولات سخت افزاری ویدئوکنفرانسی خود را در 28 کشور جهان از ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد کرد. کیت استارتر با قیمت 1650 پوند / 1915 یورو (2،088 پوند) ، کیت Small/Medium Room با قیمت 1970 یورو (2.530 دلار) و کیت Large Room  بیش از 1970 یورو  قیمت گذاری شده است.

انتظار داریم بزودی محصولات بیشتری توسط ایسوس معرفی شده و این کیت های سخت افزاری نیز مناسب افرادیست که نیاز به سیستم کاملی برای برقراری جلسات آنلاین دارند. خوشبختانه شرکت گوگل با برنامه آنلاین Meet این اجازه را به افراد می دهد تا از طریق آن ویدئو کنفرانسی با یکدیگر برقرار کنند.

شیوع ویروس کرونا موجب شده تا بسیاری به صورت دورکاری فعالیت های شرکتی را دنبال کنند. قطعا همچنان شرکت هایی هستند که به این فعالیت ادامه می دهند و بعد از کرونا نیز باتوجه به مزایا دورکاری فرآینده ادامه خواهد داشت. کیت جدید ایسوس به کشورهای مختلفی عرضه خواهد شد تا نیاز شرکت ها را به جلسات حضوری بسیار کمتر کند. بخصوص اینکه کیت های متعددی عرضه می شود و افراد می توانند هر گزینه را متناسب با نیاز خود تهیه کنند.


شما هم نظرات خود را درباره سخت افزار جدید ایسوس برای ویدئوکنفرانس با ما درمیان بگذارید.