سرویس جایگزین خدمات گوگل هوآوی حالا میلیونها کاربر دارد ! سال 2019 به دنبال تحریم هوآوی توسط ایالات متحده، بیشتر شرکت های فناوری امریکایی تصمیم گرفتند به تحریم هوآوی بپردازند. از جمله آنها باید به شرکت گوگل اشاره کرد.

برندی که بسیار مطرح بوده و سیستم عامل اندروید را در اختیار شرکت های تولیدکننده گوشی اندرویدی قرار می دهد. اما تنها اندروید توسط گوگل ارائه نمی شود، بلکه مجموعه سرویس های خدماتی گوگل از جمله جی میل، یوتیوب، کروم و برخی دیگر هم به صورت پیش فرض در دستگاه های اندرویدی وجود دارد.


همچنین بخوانید »

رونمایی هوآوی از سری گوشی های هوشمند Nova 7 

چگونه از گوشی اندرویدی و یا آی او اس خود به عنوان وب‌کم استفاده کنیم

جدیدترین گوشی های بهار و تابستان 2020 ؛ خبری خوش برای گوشی باز ها !!!!


متاسفانه با تحریم هوآوی توسط گوگل، این شرکت تصمیم گرفت تا خدمات خود را از روی گوشی های هوآوی بردارد و در این بین برند چینی تصمیم گرفت خدمات انحصاری خود را به نام HMS یا هوآوی موبایل سرویس جایگزین کند.

حال به تازگی مشخص شد با گذشت چند ماه از به کارگیری این سرویس که به زمان معرفی سری میت 30 بازمی گردد، تاکنون 400 میلیون نفر به عنوان کاربر از آن استفاده می کنند.

این آمار نشان فراتر از آن چیزی است که انتظار می رفت و کمپانی چینی توانست با وجود تحریم گوگل همچنان محبوب باقی بماند و کاهش کاربری پیدا نکند. اگر همین افزایش کاربر ادامه داشته باشد، ممکن است در آینده هوآوی بخواهد به آن را جایگزین مجموعه خدمات Google نماید.

البته این آمار ماه گذشته هنگامی که سری پی 40 پرچمدار توسط هوآوی معرفی شد، توسط ریچارد یو مدیرعامل فعلی کمپانی اعلام شده است. اطلاعاتی که نشان از موفقیت این برند چینی داشته و تحریم ها چندان اثر منفی روی هوآوی نداشته تا شکستی تلقی شود.

سهام Google برای هواوی هرگز بالاتر نبوده است. این شرکت واضح است که سال 2020 سخت ترین سال آن است. پیام سال نو خود آن را به عنوان نبرد برای بقا توصیف می کند ، و رشد سه ماهه اول آن در مقایسه با 39 درصد در سال گذشته رشد 1.4 درصدی را نشان می داد. ربع فعلی حتی می تواند بدتر باشد.

قبل از لیست سیاه ایالات متحده در Huawei در ماه مه گذشته ، این شرکت در اشک کاملی قرار داشت. تجارت اسمارت فون این شرکت از راه برگشت دوباره به این میدان راه یافته بود تا دوپولی سامسونگ و اپل را در بالای درخت تهدید کند. در غیاب لیست سیاه ، هواوی قرار بود سامسونگ را در صدر جایگزین کند – حتی با لیست سیاه ، تأخیر تأثیر آن باعث شد هوآوی جایگزین اپل به عنوان شماره دو برای مدتی شود.

روند نزولی رشد گوشی هوشمند هواوی – که سال گذشته به جای آنکه 300 میلیون دلار امیدوار شود – 300 میلیون دستگاه را تحویل داده است، به گوگل رسیده است. با توجه به عدم وجود نرم افزار و خدمات Google ، راه اندازی Mate 30 در سال گذشته و P40 در ماه گذشته در همه جای نوار چسبیده است.

خبر سرویس جایگزین خدمات گوگل هوآوی میلیون ها  کاربر دارد از آنچه در سطح ظاهر می شود قابل توجه تر است. بله ، برای کاربران Huawei این بدان معنی است که اکنون یک جایگزین پیشنهادی برای Google Maps وجود دارد. اما از نظر گوگل به این معنی است که سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند جهان جایگزین معتبر با میراث نقشه برداری درجه یک را به عنوان جایگزینی انتخاب کرده است. و این بلافاصله HERE WeGo را بیشتر در معرض توجه قرار می دهد زیرا در بین ده ها میلیون دستگاه جدید از آن استفاده می کند.