سرگرم کردن کودکان در قرنطینه واقعا کار دشواریه.چون کودکان به اندازه ما بزرگترا مسائل و خطرات ناشی از اطراف درک نمی کنن.و وقتی در مورد قرنطینه و ویروس کرونا با اونها صحبت می کنین ، نباید انتظار داشته باشین مثل یک بزرگتر رفتار کرده و شرایط قبول کنن.تو خونه ماندن همان طور که واسه ما سخته ،مخصوصا اگه شما تو خونه ودر حال دورکاری باشین به آرامش احتیاج دارین تا بتونین کارهاتون درست انجام بدین واسه کودکان سخت تره!

من تو این مطلب سعی دارم روش های آسونی را برای سرگرم کردن کودکان بیان کنم تا هم بچه ها سرگرم باشن و هم شما به کاراتون برسین.

 با روش های سرگرم کردن کودکان در قرنطینه با من همراه باشین :

بچه ها را مجبور به حرکت کنین!

بچه ها را مجبور به حرکت کنین!

بچه ها محکوم به نشستن پای تلویزیون و بازی با موبایل نیستن ! باید اونها را مجبور به حرکت کنین بدین منظور می تونین یک پارکور در  مسیر ایمن در اتاق نشیمن خود با نقاط کنترل مختلف ایجاد کنین.برای ایجاد چنین محیطی به وسایل خاصی احتیاج ندارین می تونین از بالش ها برای ایجاد مسیر استفاده کنین و از کودک بخواهید که این مسیر طی کنه و در مراحل بعد مسیر را پیچیده تر کنین و یا زمان مسافت مسیر را از زیاد به کم کاهش بدین.


در ادامه بخوانین:

Spotify Kids از امروز راه اندازی شد؛ خبری خوب برای کودکان قرنطینه شده ! 

محدود کردن رسانه برای کودکان ؛ رسانه ذهن کودکان را اسیر می کند!!!

بهترین سریال های انیمیشنی مناسب کودکان که میتوانید همراه خانواده ببینید!


یک لیست انجام کارها ایجاد کنین

 سرگرم کردن کودکان در قرنطینه

روز را با تهیه لیست کارها در کنار هم شروع کنین.تمام کارهایی را که شما و فرزندتان دوست دارین انجام بدین در این لیست بیارین.از فرزندتان بخواهین که پیشنهادهایی جزئی از برنامه ریزی روزانه ارائه بده. این لیست باید شامل فعالیتهایی باشه که فرزند شما به تنهایی قادر به انجام اون هست نه فقط کارهایی با والدین یا پرستار بچه.برای پاداش  انجام دادن فعالیت ها در طول روز در لیست ، از برچسب یا مداد رنگی استفاده کنین!

هر چیزی به حمام احتیاج داره !

از کودک خود بخواهین که اسباب بازی هاش برای شستشو به حمام ببره !دستمال و صابون را به کودکتون بدهید و بهش یاد بدید چجوری باید وسایلش بشوره و در طی شستشو حواستون به عملکرد فرزندتون باشه.

وسایل و اسباب بازی های خانگی را مرتب کن 

یک کمد امن را باز کنید و از کودکتون بخواهین که وسایل و اسباب بازی هاش مرتب داخل کمد بچینه.از او بخواهین که آنها را بر اساس رنگ ، شکل و اندازه مرتب کنه.همین کار را با یک کشو جوراب ، جعبه لگو و غیره انجام بدین .

فعالیت های دستی

 سرگرم کردن کودکان در قرنطینه

برای انجام این کار از کودکتان بخواهید نقاشی کنه ، یا حتی با او غذا یا کیک  بپزین .خلاصه با روش های ساده می تونین فرزند عزیزتون سرگرم کنین لطفا برای بچه ها وقت بزارین اونا هیچ گناهی ندارن.