ریک و مورتی؛ یکی از بهترین انیمیشن های بزرگسالان…

خبری خوش برای دوستداران و دلتنگان ریک و مورتی. در این گزارش کلی از سریال های شبیه به ریک و مورتی به شما معرفی می شود.

 پس نه برای ماندن در خانه و قرنطینه غصه بخورید، نه برای پیدا کردن سریال های شبیه به ریک و مورتی.

 در لیست بلند بالای امروز ما 15 تا از سریال های شبیه به ریک و مورتی را میبینید. با من و وارونه در این سفر جذاب و خنده دار همراه باشید.


بهترین سریال های کمدی قرن 21 ؛ از Modern Family گرفته تا Mindy Project (بخش اول)

سریال هایی شبیه مندلورین ؛ از اکسپنس گرفته تا وست ورلد (بخش اول)


کلی انیمیشن و لایو اکشن شبیه به ریک و مورتی

دوستداران ریک و مورتی اصلا غصه نخورند در این گزارش کلی انیمیشن و لایو اکشن شبیه به ریک و مورتی هست که مخصوصا برای بزرگسالان ساخته شده.

برای آن دسته از مخاطبینی که ریک و مورتی را ندیده اند باید بگویم که این فیلم همان طور که مشخص است داستان دو نفر به نام ریک و مورتی است.

ریک سانچزِ داستان ما، دانشمندی دیوانه است که می تواند در زمان سفر کند، ابعاد دیگر جهان در آن زمان ها را ببیند و با موجودات عجیب و غریب بجنگد.

 البته جنگ ریک از نوع خودش است. با بی خیالی تمام همه ی موجودات را از بین می برد. مورتی، نوه ی دانشمند دیوانه ی داستان ما است. گاهی اوقات زیادی بچه مثبت می شود. اما عاشق ماجراجویی با پدربزرگش است.

از آنجایی که این داستان در غالب انیمیشن طراحی شده، شخصیت ها و اتفاقات احمقانه کم ندارد. اما این تنها یک روی سکه است. در این فیلم پای درس های عمیق، صحنه های متفکرانه و لحظات سیاهی که از دلشان درد و درس بیرون می آید هم باز میشود.

 آنهایی که از ماجراجویی های ریک و مورتی لذت برده اند می دانند که دیدن سریال هایی شبیه به ریک و مورتی خیلی لذت بخش است.

برای آن دسته از مخاطبینی که هنوز شک دارند باید بگویم که شما تا دنیایی وارونه که در آن همه چیز با هجو بیان می شود به اندازه یک کلیک فاصله دارید. پس فرصت را از دست ندهید.

15: Big Mouth

سریالهای شبیه به ریک و مورتی

این سریال نت فلیکسی انیمیشنی کمدی است که برای بزرگتر ها ساخته شده. از ستاره های بازیگرش هر چه بگویم کم گفتم. نیک کارول، مایا رادولف، جردن پیل، و جان مولانی همه و همه در این فیلم دور هم جمع شده اند.

 تم اصلی این فیلم در مورد دوران بلوغ است. و اینکه نوجوان بودن واقعا چه حسی دارد. البته نباید گول بخورید. با وجود داشتن چنین تمی فیلم کاملا پخته و مناسب برای بزرگسالان است.

از لحظه های خنده دار، تاریک، بی رحم و زیبا هر چه بخواهید دارد. یک جورهایی شبیه به فیلم هایی است که می ارزد خاطره ی بزرگ شدنتان را با آن بسازید. حتی اگر یواشکی و دور از چشم والدین و خلاصه با کلی استرس دیده شود.

14: Mr. Robot

 

فرقی ندارد عاشق کدام جنبه ی ریک و مورتی هستید. این فیلم برای همه ی ریک و مورتی دوستان عالی است. با وجود انیمیشن بودن، از خیلی هم فیلم های مشابهش در همین ژانر سیاه تر و جدی تر است. اما سناریو های مغز آب کنی دارد که هر سریالی ندارد.

پس اگر به دنبال سریالی هستید که نمونه ی تغییر یافته و پیشرفته ی  ریک و مورتی باشد، قطعا این سریال بهترین گزینه ی ممکن است. این سریال همانی است که رامی مالک را به لیست برترین ها کشاند. پس هرکز دسته کمش نگیرید.

این زیبایی صحبت یکی دو فصل نیست. هر فصلش جالب تر از دیگری است. خوبی این سریال در این است که تازه فصل آخرش تمام شده. پس می توانید بدون دلهره برای صبر کردن همه ی فصل را با هم ببینید.

13: Final Space

سریالهای شبیه به ریک و مورتی

این سریال یکی از سریال های لیست ماست که واقعا دست کم گرفته شده. یکی از سریال هایی که در عین خوب بودن ناشناخته ماندند. این سریال یکی دیگر از انیمیشن های مود علاقه ی من است و در شبکه های کارتونی هم سابقه ی پخش دارد.

داستان این سریال در مورد فضانوردی به نام گری است. او با یک موجود فضایی به نام مونکیک دوست می شود. این دو دست با هم کلی ماجراجویی بین سیاره ای دارند. داستان این فیلم از این نظر خیلی شبیه به ریک و مورتی است.

در حین این ماجراجویی خنده به لبان شما آورده می شود. خنده ای از نوع خاص این سریال.  

12: Bojack Horseman

فیلم هی شبیه به ریک و مورتی

اگر از آن دسته از بینندگانی هستید که عاشق پوچ گرایی و رئال بودن ریک و مورتی هستید، از بوجاک هورسمن هم خوشتان خواهد آمد. طنز این دو سریال خیلی شبیه به هم است.

البته طنز بوجاک کمی بزرگانه تر است. ریک و مورتی بی نزاکتی زیاد دارد. اما بوجاک هرگز وارد این عرصه ها نمی شود.

در عوض داستان بر اسبِ انسان صفتی تمرکز دارد که روزی ستاره ی کمدی بوده و حالا غرق در افسردگی و از خودش متنفر است. گاهی تم افسردگی اش خیلی زیاد می شود. قبول دارم.

 اما با داشتن زمینه های نقد سنگینش هم چنان یکی از بهترین کمدی هایی است که تا به حال ساخته شده.

11: Gravity Falls

فیلم هی شبیه به ریک و مورتی

این سریال بر عکس باقی سریال های لیست ما مخاطبینی جوان تر دارد. و به قول معروف جوان پسند تر است. به همین خاطر است که در دیزنی پخش شده.

 اما اجازه ندهید چنین حقیقتی شما را از دیدن فیلم منصرف کند. این فیلم برای دیزنی سنگین تر از باقی کمدی هاست. پر از طنز سیاه و شوخی های بزرگانه است. هرگز پلات بی نظیر این سریال را دست کم نگیرید. چون از کنایه و شوخی و هجو هر چه بخواهید دارد.

10: Disenchantment

فیلم هی شبیه به ریک و مورتی

مت گرویینگ سازنده ی چند تا از کمدی های لیست ما، این اثر را هم مثل بقیه بی نظیر ساخته. این انیمیشن طراحی شده برای بزرگسالان به سفارش نت فلیکس و برای این شبکه ساخته شده.

داستان هم در مورد شاهزاده ای شورشی است که در دنیای شاه و شاهزاده های قرون وسطی زندگی میکند.

در این میان اِلفی به نام الفو و شیطانی به نام لوسی هم به ماجرا اضافه می شوند. آگوست 2018 سوی اول این انیمیشن به پایان رسید. و 10 قسمت بعد قرار است در ماه های آتی امسال پخش شود.

 پس خیلی هم لازم نیست صبر کنید. خبر خوش دیگری هم هست. این سریال هم درست مانند ریک و مورتی جک های کنایه ای، شخصیت های دوست داشتنی و اتفاقات احمقانه زیاد دارد. برای همین است که می گویم کاملا برای بزرگسالان ساخته شده.

9: The Simpsons

فیلم هی شبیه به ریک و مورتی

بهترین اثر ساخته ی مت گرویینگ و یکی از شناخته شده ترین سریال های لیست ما خانواده ی سیمپسون است. جالب است بدانید که تا به حال 30 فصل از این سریال روی آنتن رفته.

 و البته فصل 31 و32 هم در راه است. این یعنی هفتصدمین قسمت از این سریال هم ساخته خواهد شد.

برای آن دسته از عزیزانی که هنوز افتخار دیدن این انیمیشن نصیبان نشده باید بگویم که داستان این سریال در شهری به نام اسپرینگ فیلد رقم میخورد.

 و ماجراهای سریال در مورد خانواده ای به نام سیمپسون است. هومر، مارجی، بارت، لیسا و مگی از اعضای این خانواده هستند. این ارتباطات میان اعضای این خانواده است که داستان را هر چه زیبا تر می کند.

البته در همه ی فصل های این سریال ارجاع هایی به دنیای واقعی ما و اتفاق مهم این دنیا وجود دارد. مثلا خبر های روز، چهره های سینما و رفتار مردم این دوره و زمانه. یادتان باشد به سیمپسون که بپیوندید هیچ چیز از دستتان در نمی رود. چون هیچ چیز از زیر ذره بین سیمپسون در نمی رود. پس شانس دیدن این سریال را از خود نگیرید.