اگر شما هم مثل من دنبال سریال های شبیه به گیم آف ترونز هستید، این مطلب برای شماست. از اعتراض ها و نارضایتی ها نسبت به فصل آخر که بگذریم، این سریال اونقدر فوق العاده و سرگرم کننده بود که لازم دیدم سریال هایی که شبیه به بازی تاج و تخت هستند رو لیست کنم. 

قبل مطالعه این لیست به مطالب زیر هم نگاه کنید »


1. وایکینگ ها (The Vikings)

سریال های شبیه به گیم آف ترونز

پخش این سریال که حاصل همکاری ایرلند و کانادا هستش در مارس ۲۰۱۳ شروع شده و مثل گات سریال بسیار جذاب و فانتزی ایه. سریال بر اساس زندگی یه وایکینگ افسانه‌ای ایسلندی ساخته شده‌، اما هنوز وجود یا عدم وجود این شخصیت توی دنیای واقعی تأیید نشده. ساخت فصل ششم که فصل پایانی این سریال هست شروع شده و انتظار می ره که تا اواخر 2019 منتشر بشه.



2. تابو (Taboo)

سریال های شبیه به گیم آف ترونز

مهم ترین نقطه ی قوت این سریال بازی فوق العاده ی “تام هاردی” هستش و استفاده از دوربین هایی که لنز واید دارن جو تاریک و مخوف سریال رو باحال تر کرده. البته جالب اینجاست که “جاناتان پرایس” که نقش منفور (های اسپارو) و همینطور “اونا چاپلین” که نقش (تالیسا) همسر راب استارک در گیم آف ترونز رو بازی می کردند در این سریال هم هنرنمایی می کنن. 

پس راحت میشه گفت این سریال یکی از سریال های شبیه به گیم آف ترونز هستش و هرچند که به سریال ربطی نداره اما جالبه بدونید که “اونا چاپلین” نوه ی چارلی چاپلین هستش.


3. غریبه ها (outlanders)

سریال های شبیه بازی تاج و تخت

این سریال درام بریتانیایی-آمریکایی که امتیاز 8.5 رو گرفته و داستانش در سال ۱۹۴۵ و در خلال جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده جزو سریال های شبیه به گیم آف ترونز محسوب میشه و با خیال راحت می تونید ببینیدش چون تموم شده و هی نباید منتظر فصل جدیدش باشید.

4. رم (rome)

رم یه سریال درام باحال تاریخی انگلیسی-ایتالیایی هستش. این سریال در درجه اول سرگذشتی تاریخی از زندگی و مرگ ِ “ثروت”، “قدرت” و “شکوه و جلال تاریخی” هستش، که البته روی زندگی‌ها، دارایی‌ها، خانواده‌ها و دوستان و آشنایان  دو مرد عادی تمرکز می‌کنه: “لوسیوس ورنیوس” و “تایتوس پولو”، دو سرباز ساده ی رومی که اسمشون توی تاریخ روم باستان هم ذکر شده.


5. تئودورها (The Tudors)

سریال های شبیه به گیم آف ترونز

این سریال تاریخی یه درام رومانیتیکه که داستان عشق شاه هنری هشتم (پادشاه بریتانیا تو قرن 16 میلادی) با آنه بالین که نقش اون رو “ناتالی دورمر” که در نقش “مارجری” در گیم آف ترونز حضور داشت، بازی می کنه و اتفاقای سیاسی تاریخی این دوران اروپا و بریتانیا و روابط پشت پرده ی دربارسلطنتی رو به نمایش می ذاره. جالبه بدونید وقتی اولین قسمت این سریال تو 2007 پخش شد تونست رکورد بالاترین نرخ Rating رو برای سه سال در شبکه ی Showtime بدست بیاره و تموم هم شده.


6. بادبان های سیاه (black sails)

سریال های شبیه به گیم آف ترونز

این سریال درام اکشن-ماجراجویی پیش درآمد رمان جزیره ی گنج هستش و اتفاقات سریال بیست سال قبل از داستان جزیرهٔ گنج رخ می دن. و البته ماجرا دو سال قبل از داستان رمان شروع میشه؛ سال ۱۷۱۵ میلادی هستش و دوران طلایی دزدان دریایی. اینم باید بگم که طراحی صحنه و لباساش خیلی خفنه.

7. مرز (frontier)

یکی از مهم ترین چیزایی که باعث شد من این سریال رو ببینم و تو لیست سریال های شبیه به گیم آف ترونز قرارش بدم، حضور “جیسون موموآ” بازگیر نقش (کال) در گیم آف ترونز بود. سریال مرز که محصول کشور آمریکاست، درگیری‌های گروهای مختلف آمریکای شمالی رو سر تجارت پوست و کسب قدرت و ثروت تو اواخر قرن هجدهم میلادی به تصویر می کشه.