با ما همراه باشید تا به شما شش مورد از سریال های شبیه سریال Dark را معرفی کنیم! سالی که گذشت، برای طرفداران سریال Dark خیلی طول کشید. فصل دوم این سریال علمی تخیلی نتفلیکس، در ژوئن 2019 پخش شد. از آن زمان، طرفداران سریال Dark بی‌صبرانه منتظر فصل پایانی آن هستند و امیدوارند که بزرگ‌ترین سوالاتشون راجع به اینکه واقعا چه اتفاقاتی در شهر آلمانی کوچک ویندن در حال رخ دادن است، جواب داده شود. انتظارها با شروع پخش فصل سوم سریال Dark در 27ام ژوئن به پایان خواهد رسید. اما تریلرهای فصل سوم این سریال، انتظار برای فصل سوم را از قبل هم سخت‌تر کرده‌اند. اما اگر این چند روز باقی مانده تاب و توان صبر کردن ندارید، چند مورد از سریال های شبیه سریال Dark به شما معرفی خواهیم کرد که تقریبا در همان فضا و ژانر هستند، از سفر در زمان گرفته تا داستان‌های مورمورکننده‌ی جنگل، که ممکن است به مذاق طرفداران سریال Dark خوش بیاید.

Stranger Things (چیزهای عجیب)

سریال های شبیه سریال دارک

هنگامی که در سال 2017 سریال Dark برای اولین بار پخش شد، بلافاصله مقایسه‌های زیادی با سریال موفق Stranger Things به وجود آمد. سریال Stranger Things راجع به یک گروه دوستان دبیرستانی است که متوجه می‌شوند شهر کوچکشان، دریچه‌ای به یک جهان موازی است که آن را دنیای “وارونه” می‌نامند. بدون شک شباهت‌های زیادی بین این دو سریال وجود دارد. هردو روی مسائل ماوراءالطبیعه متمرکزند، شخصیت‌های اصلیشان نوجوان هستند و بیشتر اتفاقات در دهه‌ی 80 میلادی در حال رخ دادن است (البته در سریال Dark، زمان کمتری از سریال در این دهه اتفاق افتاده است.). اگر تا به حال سریال Stranger Things  را ندیده‌اید، حالا زمانش رسیده که آن را شروع کنید. تاکنون سه فصل از این سریال پخش شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه نتفلیکس Netflix که حتما باید ببینید!


Black Spot (نقطه سیاه)

سریال های شبیه سریال دارک

در سریال Dark، ویندن شهری کوچک است که رمز و رازهای مخوفی را درون خود نگه می‌دارد و با جنگلی تاریک احاطه شده است. در سریال فرانسوی Black Spot، ویلفرنچ هم دقیقا شهری کوچک و پر رمز راز و احاطه شده با جنگلی تاریک است. شهر ویلفرنچ گرفتار جنایاتی وحشتناک و پدیده‌های ناخوشایندی شده است که رئیس پلیس شهر و یک دادستان جدید، در موردشان تحقیق می‌کنند. تا به حال دو فصل از سریال Black Spot در شبکه‌ی نتفلیکس پخش شده است.

Twin Peaks (توین پیکس)

سریال های شبیه سریال دارک

سریال دیدنی Twin Peaks، گاهی شرورانه و گاهی هم به طرزی لذت‌بخش طنازانه می‌شود. این سریال در تمامی دوران‌ها پرطرفدار بوده است. مارک فراست و دیوید لینچ سازندگان سریال Twin Peaks می‌باشند. داستان آن درباره‌ی یک مامور FBI است که تحقیقاتش درباره‌ی قتل یک دختر نوجوان در شهری کوچک و پر از خانه‌های ویلایی در ایالت واشنگتن، او را به جاهای تاریک و پر رمز و رازی می‌کشاند. سازندگان سریال Dark با گفتن اینکه این سریال بیشتر از سریال Stranger things شبیه به آنهاییست که دیوید لینچ می‌سازد، به آن اعتبار خاصی بخشیده‌اند.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های جدید نتفلیکس برای تعطیلات کرونایی


The Forest (جنگل)

سریال های شبیه سریال Dark

سریال Forest هم یک سریال فرانسوی است، اما این بار بدون حضور دختری نوجوان از شهری کوچک. هیچ پدیده‌ی ماوراءالطبیعه یا سفر در زمانی در این سریال اتفاق نمی‌افتد، اما راز و رمزهایی مخوف و اتفاقاتی مورمورکننده در جنگل خارج از شهر وجود دارند. با توجه به اینکه تنها یک فصل از آن پخش شده، گزینه‌ی مناسبی است تا تمام قسمت‌هایش را با خیال راحت قبل از پخش فصل جدید سریال Dark تماشا کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبیه Westworld ؛ تکنولوژی، غرب وحشی، پیچیدگی مغز آب کن!


Outlander (غریبه)

سریال های شبیه سریال Dark

سریال Outlander ممکن است یک درام با طراحی لباس جالب باشد و حول محور عشقی ماندگار بین یک زن سرسخت و یک سرباز خوشتیپ اسکاتلندی باشد، اما سفر در زمان از آن حذف نشده. هروین کلیر فریزر به طور اتفاقی در زمان سفر می‌کند و برمی‌گردد به دهه‌هایی بین 1940 تا 1770. یک روز عاشق کوهنشینی به نام جیمی فریزر می‌شود. داستان درحالی پیش می‌رود که کلیر (و دیگر شخصیت‌ها) سعی می‌کند روند تاریخ را تغییر دهند و نیمه‌ی گمشده‌اش را پیدا کند. تا کنون سه فصل از پنج فصل این سریال در نتفلیکس پخش شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد!


Russion Doll (عروسک روسی)

سریال های شبیه سریال Dark

می‌رسیم به آخرین مورد از سریال های شبیه سریال Dark. سریال Dark، واقعا هم دارک (به معنای تاریک) است. اگر به دنبال کمی چاشنی طنز درون یک سریال مشابه می‌گردید، بد نیست که Russion Doll را امتحان کنید. این سریال کمدی با بازی ناتاشا لیون، درباره‌ی زنی به نام نادیاست که در یک حلقه‌ی زمان گیر می‌افتد و مدام آن حلقه برایش تکرار می‌شود. او مجبور است که 36 بار، مهمانی روز تولدش را دوباره و دوباره جشن بگیرد تا جایی بتواند راهی برای خلاصی از حلقه‌ی زمان پیدا کند. تا کنون یک فصل از این سریال در نتفلیکس پخش شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تابستان 2019 که باید ببینید ؛ پیروزی نتفلیکس در تابستان 


این بود لیست ما از سریال های شبیه سریال Dark که قبل از فصل سوم این سریال می‌توانیم آن‌ها را ببینیم. شما هم سریال‌های پیشنهادی خودتان را با ما درمیان بگذارید.