سفید شدن موها در جوانی! سفید شدن موها امروزه در میان جوانان بسیار رایج است.ممکن است شما نیز از سفید شدن زود هنگام موهایتان تعجب کنید.اما دلیل سفید شدن زود هنگام موها چیست ؟ ما در این مقاله 7 دلیل سفید شدن موها در جوانی را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :


ژنتیک

سفید شدن موها

احتمالاً شما تعجب می کنید که چه چیزی باعث ایجاد موهای سفید در جوانی می شود؟ دوریس دی ، دکتر و استادیار کلینیک پوست و مو در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک و نویسنده کتاب Forget the Facelift می گوید: خوب ، این موضوع تا حدود زیادی به ژن های شما بستگی دارد.یک مطالعه انجام شده در دانشگاه نیویورک با تحقیق بر روی 6000 هزار نفر آمریکایی مشخص شده است که افرادی که موهای آن ها در سنین جوانی سفید می شود ، دارای این ژن به طور ارثی هستند.بنابراین اگر پدر و یا مادر شما در سنین جوانی دچار سفیدی موها شدند ، شما نیز ممکن است در سنین جوانی دارای موهای سفید باشید.


ممکن است شما یک بیماری خود ایمنی داشته باشید

بیماری خود ایمنی

بیماری پوستی خود ایمنی به نام آلوپسی آراتا می تواند منجر به رشته های سفید مو شود.همانطور که بنیاد ملی آلوپسی آراتا (NAAF) توضیح می دهد ، مبتلایان به این بیماری تکه های کوچک ، گرد و صاف روی پوست سر مانند طاسی دارند و می توانند موهای سر یا بدن خود را کاملاً از دست دهند.این اتفاق می افتد زیرا سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند و باعث می شود موهای شما از بین برود.و هنگامی که رشد می کنند ، سفید می شود.طبق گفته NAAF ، حدود 6.8 میلیون نفر در آمریکا این بیماری را دارند .اگر متوجه  ریزش مو یا  طاسی شده اید ، سریعا به متخصص پوست مراجعه کنید.


محیط  زندگی شما آلوده است

آلودگی محیط

به گفته کتابخانه کنگره آمریکا ، آلاینده ها و سموم می توانند باعث پیر شدن سریع تر  پوست شما شوند. مطالعات نشان می دهد که این مواد شیمیایی رادیکالهای آزاد یا استرس اکسیداتیو ایجاد می کنند که به تولید ملانین و سرعت پیر شدن مو کمک می کند. اما در حالی که این مسائل زیست محیطی ممکن است تأثیر داشته باشد ، دلایل دیگر ، مانند استرس  اهمیت بیشتری دارند.


شما فوق العاده استرس دارید

سفید شدن موها در جوانی

استرس سرنوشت ژنتیکی شما را تسریع می کند.به طور مثال وقتی باراک اوباما به رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد ،موهای سرش سیاه بود ولی بعد از پنج سال موهای او سفید شد !به همین دلیل اگر نمی خواهید موهای شما زود سفید شود باید از استرس دوری کنید.اما اگر رنگ خاکستری(سفید ) در ژن های شما باشد ، استرس می تواند موهای شما را سریعتر و زودتر خاکستری کند – مگر اینکه در مدیریت استرس تلاش کنید.برای این منظور می توانید این مقاله را8 راهکار مهم جهت مدیریت استرس و کاهش آن !مطالعه کنید.


همچنین بخوانید :با توجه به مطالعات جدید این بهترین تمرین ضد پیری است !


در معرض دود سیگار هستید

سفید شدن موها در جوانی

اگر هنوز از خود می پرسید ، “چه چیزی باعث ایجاد موهای خاکستری و یا سفید می شود؟” ، ممکن است بخواهید سیگارهای خانه خود را مقصر بدانید.قرار گرفتن در معرض دود سیگار می تواند روی رنگ مو شما تأثیر بگذارد.تحقیقات منتشر شده در سال 2013 نشان داد که افراد سیگاری 2.5 برابر بیشتر از دیگران احتمال سفید شدن موهایشان وجود دارد ، و این امر به دلیل وجود مقادیر زیاد رادیکالهای آزاد در سیگار است.این را به عنوان یکی دیگر از دلایل ترک  یا تشویق یک دوست برای شکستن عادت ، حساب کنید.برای این منظور می توانید این مقاله با مواد غذایی که به شما در ترک سیگار کمک می کنند آشنا شوید !!را مطالعه کنید.


هورمونهای شما تغییر می کنند

سفید شدن موها در جوانی

یک نگاه به یک عکس از یک دهه قبل می تواند این را به شما بگوید ، که اکنون موهای شما مانند گذشته نیست.بنابراین ، چه عواملی باعث شروع موهای خاکستری می شود؟ به لطف هورمون ها ، موهای شما می توانند به مرور زمان از نظر بافت ، تراکم و بله رنگ تغییر کنند.

“این روند هنگامی که 30 ساله می شوید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.”این سنی است که افراد به محض ورود به آن متوجه تغییرات خود می شوند. متخصصان هنوز در تلاشند تا دقیقاً بفهمند که هورمون ها (مانند استروژن ، پروژسترون و کورتیزول) چه تاثیری بر روی  موهای خاکستری می گذارند.و مطمئناً ، زنانی وجود دارند که  دهه 50 سالگی خود را پشت سر می گذارند اما هنوز رشته ای از موهای سفید ندارند.این ممکن است یک چیز برجسته از وقایع باشد: ژنتیک ، عوامل محیطی و تغییرات هورمونی تاثیر زیادی در سفید شدن موها در جوانی دارند.