همه دوست دارند دندان های سفید و براق مانند مروارید داشته باشند.!!

13روش ارزان برای سفید کردن دندان ها در خانه!اما باید به این نکته توجه کنید که رنگ دندان ها به طور دائمی سفید نمی ماند زیرا رنگ طبیعی دندان ها نیز به این حد سفید نیست .بسیاری از روش هایی که ما در خانه برای سفید کردن دندان استفاده می کنیم حاوی موادی دارای اسید است و اسید علاوه بر از بین بردن لکه ی دندان ها باعث آسیب زدن به مینای دندان می شود.بنابراین به شما پیشنهاد می شود از این روش ها فقط 2 بار در هفته استفاده کنید و در صورت وجود حساسیت از مصرف آن ها خودداری و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید.

1-روزی حداقل 2 بار از خمیر دندان استفاده کنید.

برای بهداشت دهان و دندان و سلامت آنها و جلوگیری از پوسیده شدن آنها، صبح زمانی که از خواب بلند می شوید و شب قبل خوابیدن مسواک بزنید.شما می توانید از خمیر دندان های موجود در بازار که برای سفید کردن دندان است استفاده کنید.

2-استفاده از ترکیب لیمو و کربنات

به اندازه یک قاشق چایی خوری کربنات را با آب لیمو ترکیب کنید تا به شکل خمیر در آید سپس این خمیر را به مسواک خود زده و دندان های خود را مسواک بزنید .از این ترکیب فقط در هفته 1 بار استفاده کنید تا دندان های سفید داشته باشید.

3-استفاده از کربنات

کربنات دارای ویژگی روشن کنندگی است شما می توانید مقداری کربنات بر روی مسواک خود ریخته و دندان های خود را مسواک بزنید .این کار را 2الی 3 بار در هفته می توانید انجام دهید و نتیجه آن دندان های سفید شما خواهد بود.

4-استفاده از نمک

نمک نیز به اندازه ی کربنات ویژگی روشن کنندگی دارد علاوه بر آن خاصیت آنتی باکتریال دارد و دندان های شما را ضدعفونی می کند.


همچنین بخوانید:

آیا ژل سفید کننده دندان مضر است؟

مواد غذایی که باعث زرد شدن دندان ها می گردد


5-استفاده از ترکیب نمک ،سرکه سیب و کربنات

این ترکیب باعث از بین رفتن لکه های دندان وسپس سفید شدن دندان ها می شود .از هر 3 ماده به اندازه ی 1 قاشق چایی خوری با هم ترکیب کنید وبر روی مسواک خود قرار داده و مسواک بزنید.

6-استفاده از ترکیب کربنات ،دارچین ،مریم گلی

کربنات باعث سفید شدن دندان ،دارچین و مریم گلی نیز باعث از بین رفتن باکتری های دهان می شوند .مریم گلی را در یک ظرف بکوبید و دارچین و مریم گلی را به آن اضافه کنید سپس مسواک خود را کمی خیس کرده و به این تر کیب بزنید .

استفاده از ترکیب کربنات ،دارچین ،مریم گلی

7-توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی اسید مالیک است که از شکل گیری پلاک .جرم در دندان جلوگیری می کند.علاوه بر  آن توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی فیبر است که باعث بهداشت دهان می شود و باکتری ها را از بین می برد.برای این منظور توت فرنگی را به شکل پوره در آورده و با مسواک دندان های خود را بشوئید .توت فرنگی را فقط 2 بار در هفته استفاده کنید.

توت فرنگی

8-استفاده از پوست موز

پوست موز حاوی مقادیر زیادی پتاسیم ،منگنز ،منیزیم است .بعد از مسواک زدن پوست موز را به دندان های خود به آرامی بمالید و بعد از 2 دقیقه بشوئید

استفاده از پوست موز

9-گلیسیرین

گلیسیرین خاصیت آنتی باکتریال دارد هم دندان هایتان را سفید می کند ،هم باعث از بین رفتن میکروب های دهان می شود .بعد از مسواک زدن چند قطره گلیسیرین بر روی دندان های خود را بریزید.

-گلیسیرین

10-برگ بو و پرتقال

مانند تمام میوه های دارای ویتامین C ،پرتقال نیز باعث سفید شدن دندان ها می گردد. برگ بو نیز سبب از بین رفتن باکتری های دهان می شود.برگ بو را به صورت آرد در آورده و پوست پرتقال ترکیب کرده و اثرات معجزه بخش آن را ببینید.

 سفید کردن دندان ها در خانه

11-برگ درخت چریش

برگ چریش خاصیت ضد باکتریال و ضد عفونی دارد .بنابراین در زمینه سلامت و بهداشت دهان پر مدعاست .شما می توانید برگ درخت چریش را بجوید یا به صورت آرد در آورید و بر روی مسواک خود بریزید.

 سفید کردن دندان ها در خانه

12-استفاده از نوارهای سفید کننده دندان

امروزه محصولات سفید کننده در داروخانه ها وجود دارند یکی از این محصولات استفاده از نوارهای سفید کننده دهان است اما قبل از استفاده باید حتما با پزشک مشورت کنید.

 سفید کردن دندان ها در خانه

13-از مصرف چایی ، قهوه و سیگار خودداری کنید .

چایی ،قهوه و سیگار باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها می شود .اگر از مصرف این مواد خودداری  کنیم دندان های سفید و  سالم تری خواهیم داشت.

 سفید کردن دندان ها در خانه