میلیونر کارآفرین کرونا را دست کم می گیرد!!!

سهل انگاری در برابر کرونا مشکلی است که این روز ها بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است! ایلان ماسک میلیونر کارآفرین کرونا را دست کم گرفته!

با ما همراه باشید تا از بازتاب مردم به سهل انگاری در برابر کرونا بیشتر بدانید! مردم آمریکا و اشخاص برجسته به گفته های این مرد که همگی ناشی از سهل انگاری در برابر کرونا است چگونه واکنش نشان می دهند؟؟؟



گفته های ایلان ماسک…

ایلان ماسک ، میلیونر کارآفرین، در ایمیلی که روز جمعه به همه ی کارکنان شرکت اسپیس ایکس فرستاده شد اعلام کرد: احتمال اینکه در یک تصادف رانندگی بمیرید بیشتر از احتمال مردنتان بر اثر کرونا ویروس است!

ایمیل صبح روز جمعه فرستاده شد . بلافاصله توسط کانال خبری ما دنبال شد! پیش از این هم ماسک در توییتر خود اعلام کرده بود که ترس از کرونا احمقانه است!

ماسک در نامه ای که به مدیر بخش ساخت موشک نوشته بود هم اعلام کرد که بیماری کووید 19 در بین 100 بیماری اولی که مردم را در آمریکا می کشد قرار ندارد!

ماسک مدیر کارخانه ی ماشین های الکترونیکی تسلا هم هست! او از مقایسه ی بین تصادفات رانندگی و کووید 19 استفاده کرده ! و اینطور ادامه داده که تصادفات رانندگی جان افراد بیشتری را میگیرد!

هر ساله 36000 انسان در اثر تصادفات رانندگی می می رند و این در حالی است که تا به حال 36 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند! ماسک پس از دادن این ایمیل بلافاصله کامنت هایش را بست!

بازتاب مردمی

از زمانی که ماسک احساساتش در مورد کووید 19 را به صورت عمومی توییت کرده از طرف بسیاری مورد انتقاد قرار گرفته است! آنهم به این خاطر که مسئله ای که برای بسیاری ها چالش برانگیز و ترسناک است را به سخره گرفته است!

کارکنان کارخانه ی اسپیس ایکس در شهر های هاثورند و کالیفرنیا هم چنین مشغول کارند! تسلا هم هم چنان به فعالیت هایش ادامه می دهد!

این در حالی است که است که کرونا به بیش از 100 کشور جهان نفوذ پیدا کرده و بیش از 137000 نفر را در سراسر دنیا با خود درگیر کرده است! در اوایل این هفته هم سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شیوع این بیماری همه گیر شده!!!!

متخصصینی که ما با آنها صحبت کرده ایم هم شباهت رانندگی و کرونا را ساده انگارانه می دادند!!!!

یکی از متخصصین گفته که چنینی تشبیهی اصلا منطقی نیست ! این ویروس اصلا مانند سایر ویروس ها نیست !

در حالیکه بسیاری با این بیماری راحت کنار می آیند ، بسیاری هم جانشان را از دست می دهند! مردم بر اثر این بیماری می می رند و ما باید نهایت تلاشمان را بکنیم و با تمرکز بر این بیماری درمانش کنیم!

بر اساس اظهارات متخصصی دیگر ، منطق ماسک دیوانگی است! سازمان بهداشت جهانی در تلاش است که این بیماری را با فاصله مردم از هم کنترل کند! اما کارخانه های ماسک هم چنان باز هستند!!!!

گفته های ترامپ

این را هم بگوییم که رئیس جمهور ترامپ این بیماری را بسیار خطرناک و اورژانسی خظاب کرد! به همین دلیل بعضی از کارکنان شرکت های ماسک که احساس خستگس و ناخوشی می کردند تصمیم گرفتند در خانه بمانند!

در نتیجه ماسک در رزو جمعه ایمیلی به همه ی کارکنان زد و تشبیه معروفش اینگونه در فضای مجازی به بار نشست!

ماسک در ایمیلش گفته بود :« آیا کرونا برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند و میانسال هستند در لیست 100 بیماری کشنده ی برتر آمریکا قرار دارد؟»

البته این جمله را با حالت سوالی مطرح کرد و در ادامه گفت که نتایج این چنین نشان نمی دهند! رسانه آمار و ارقام این بیماری را بیش از آنچه هست نشان می دهند ! چرا که افراد مشکوک به کرونا هم در این لیست هستند!

جالب این جاست که در آمریکا 1700 مورد اثبات شده ی بیماری کرونا وجود دارد. بدتر آنکه در هر ایالت یک نفر از این افراد زندگی می کند! تا به حال هم حد اقل 41 مرک در اثر این بیماری اتفاق افتاده است!

حالا ببینیم ماسک در این مورد چه می گوید!

«36 مورد از این مرگ ها مربوط به افرادی بوده که پیر بوده اند ! یا بیماری زمینه ای داشته اند مانند دیابت، مشکلات ریوی و یا قلبی!!! البته گیر افتادن در یک کشتی با لوازم پزشکی کم هم می تواند دلیلی برای بدتر کردن اوضاع باشد!!!

این در حالی است که کرونا با سرعت 30 % به طور متوسط هر روز در حال قربانی گرفتن است! با این سرعت در پایان ماه شاهد 150000 مورد بیمار کرونا مثبت خواهیم بود!

ماسک اما ، هم چنان بازتاب مردم به این بیماری را بیش از حد می داند! ماسک در ایمیلش گفته که سلامت کارکناش برایش بسیار مهم است از آنها خواسته که از وب سایتCDC دیدن کنند .

در این وب سایت علائم خود را چک کنند! اما نکته این است که در همین وب سایت گفته شده که بهترین راه برای افرادی که احساس خستگی می کنند و فکر می کنند بیمارند  این است که در منزل بمانند و استراحت کنند! آیا این گفته ها ضد و نقیض نیستند؟؟؟