ارسال موسیقی برای موجودات فرازمینی چالش جدید فستیوال سونار

فستیوال موسیقی سونا هر ساله در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می شود و میزبان هنرمندان و علاقه مندان موسیقی از سرتاسر دنیاست. امسال نیز به رسم هرسال این جشنواره برگزار می شود اما با یک تفاوت بزرگ ! امسال به مناسبت 25 امین سالگرد این جشنواره ، اعضای آن تصمیم به ارسال موسیقی به فضا و تماس با بیگانگان دارند. و قرار است آثار موسیقایی از هنرمندانی نظیر: اتچر (Autechre)، لورل هالو (Laurel Halo)، نینا کراویز (Nina Kraviz)، هالی هاندون (Holly Herndon) و … برای موجودات فرازمینی ارسال شود.

این پروژه بلند پروازانه تحت عنوان “Sónar Calling GJ273b” به عنوان اولین پیام رادیویی که تا کنون به ستاره لویتن فرستاده شده توصیف شده است که با کمک موسسه EISCAT (انجمن علمی SCOTter European Incoherent) در نروژ  صورت گرفته است.

هدف از این پروژه ارسال پیام به سیاره های قابل سکونت نزدیک زمین است که پیام بازگشتی ازسوی آنها (البته اگر پیام بازگشتی ارسال شود) پتانسیل بازگشت تا 25 سال آینده یعنی پنجاهمین سالگرد فستیوال سونار را داشته باشد.

هنرمندانی که برای نشان دادن تاریخ طولانی موسیقی الکترونیک فستیوال سونار، انتخاب شدند، هر کدام یک چیز منحصر به فرد را برای ارائه انتخاب کردند. آلوا نوتو ( Alva Noto) صدای ضربان قلب دختر نوزاد خود را ضبط کرده، اتچر (Autechre) یک قطعه موسیقی را بر اساس 449 عدد اول ساخته، در حالی که ژان میشل جار یک قطعه را که مربوط به فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» است برای ارسال انتخاب کرده است.

نکته جالب اینجاست که شما نیز می توانید به عنوان آهنگساز آثار خود را برای ارسال به فضا و تماس با بیگانگان برای برگزارکنندگان فستیوال سونار بفرستید !!! برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا به وب سایت  این جشنواره مراجعه کنید.

در ادامه مستند کوتاهی از این پروژه را تماشا کنید.

[aparat id=”hrBgX”]

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید