سیاره های تازه کشف شده در منظومه شمسی!

از سیاره های تازه کشف شده در منظومه شمسی خبر دارید؟سیاره های تازه کشف شده در منظومه شمسی خبر داغ این روز های دنیای نجوم هستند.

با ما همراه باشید تا در مورد سیاره های تازه کشف شده ی منظومه شمسی بیشتر بدانید.



بیش از 140 نو سیاره در مدار های خارجی تر منظومه شمسی کشف شده است!!!

این سیاره ها در تاریکی مطلق آنسوی سیاره ی نپتون پیدا شده اند. کشف این سیاره ها را مدیون سالیان سال تحقیقات محققان و اطلاعات جمع آوری شده در پروژه های dark energy هستیم !

با استفاده از تکنولوژی در این تحقیقات به دستاوردهایی رسیدیم که هرگز هدف این تحقیقات نبودند!

ما میدانیم که پلوتون ، آخرین سیاره ی منظومه ی شمسی است! اما نه، صبر کنید! این ادعا دیگر ارزشی ندارد!!! حداقل 3000 سیاره ی نپتون مانند در مدار های خارجی نپتون در حال گردش در منظومه ی شمسی هستند.

از شهاب سنگ و ستاره ی دنباله دار گرفته تا سیاره های ریزی مانند پلوتون!

حالا به کمک تحقیقاتی که هدفشان چیز دیگری بوده ، متوجه وجود این اجرام در فضای ماورای منظومه شمسی شده ایم!

هدف ما شناخت نیروی رمز آلودی است که در تلاش برای گسترش این کهکشان است.این اهداف با بررسی وسیع کهکشان و سیاره ها ممکن می شود.

اطلاعات این تحقیقات از کجا آمده؟

بعد از 6 سال تلاش و رسد فضا و آنالیز اطلاعات حالا فضانوردان اطلاعاتی دارند که ارزش تحقیق دوباره و بیشتر را دارد.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا از اطلاعات 4 سال اول این تحقیقات استفاده کردند تا اجرام جدیدی در فراسوی مدار های پلوتون کشف کنند!!!

این تیم در ابتدا 7 بیلیون نقطه را در آسمان نشانه گذاری کرد!! این 7 ییلیون نقطه شامل تمام اجرام آسمانی می شدند که در فضا موجود بودند!

قدم اول حذف کردن نقطه هایی بود که در طول شب های متوالی در جایگاه ثابتی از آسمان شب دیده می شدند!!! این نقطه های ثابت احتمالا ستاره ها و کهکشان ها بودند.

مرحله بعدی چیست؟؟؟

حذف این اجرام لیست مورد نظر را از 7 بیلیون به 22 میلیون جرم آسمانی متحرک کاهش داد! از این جای کار به بعد محققان مسیر های حرکت این اجرام را با استفاده از فن نقطه گذاری مشخص کردند.

این قدم لیست مورد نظر برای بررسی را به 400 جرم آسمانی کاهش داد! این اجرام در طول شب های متوالی در مسیر های مشخص در حرکت بودند!.

پس از بررسی های مداوم ، تیم به 316 مورد نو سیاره در آنسوی مدار های پلوتون دست پیدا کرد!!!

تعدادی از این اجرام پیش از این هرگز دیده نشده بودند! اندازه ی این اجرام بین 30 واحد ستاره شناسی و 90 واحد ستاره شناسی است.

اگر می خواهید بدانید 30 واحد ستاره شناسی یعنی چقدر باید بگویم نپتون 30 واحد ستاره شناسی وسعت دارد.

هدف های آینده…

محققان قول داده اند در طول تحقیقات آینده از اطلاعات تمام آن 6 سال استفاده میکنند و این بار با نگاهی دقیق تر سیاره های جا افتاده از سری قبل را هم پیدا می کنند! آنها تخمین می زنند در حدود 500 نو سیاره ی دیگر کشف خواهد شد.

متد مورد استفاده ی آنها می تواند برای بررسی سایر نقاط کهکشان هم بکار گرفته شود و بسیاری از اجرام نا شناخته آسمانی را به ما معرفی کند.

امید داریم با استفاده از این تحقیقات نهمین سیاره را کشف کنیم!! البته اگر واقعا وجود داشته باشد.